-09036130717 – 09928388639

تهران،هفتم تیر میدان مفتح جنوبی خیابان ورزنده نبش ملک الشعرای بهار

با ما در ارتباط باشید
گریس نسوز پایه لیتیوم

گریس نسوز پایه لیتیوم

گریس نسوز پایه لیتیوم

گریس نسوز پایه لیتیوم یکی از انواع روانکارهای بسیار محبوب و پرکاربرد صنعتی است که دارای خاصیت ضداشتعال می‌باشد و با داشتن مقاومت عالی در مقابل حرارت بالا در صورت مواجه شدن با آتش پودر می‌شود. گریس یکی از انواع روغن‌های صنعتی است که از مشتقات نفتی بوده، به‌ شکل‌های جامد و نیمه‌جامد تولید می‌شود و دارای گرانروی یا ویسکوزیته زیادی است. از این روانکار صنعتی برای قطعات متحرکی که با فشار زیادی کار می‌کنند به‌منظور چسبیدن و جدا نشدن به قطعه تولید می‌شود. گریس صنعتی بیشتر زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که از روانکارهای مایع به‌طور دائم نتوان استفاده کرد و یا استفاده از روغن صنعتی مایع مقرون و به‌ صرفه نباشد. گریس در صنعت دارای جایگاه ویژه‌ای است و در صورت لزوم استفاده از آن، نمی‌توان از مواد دیگری استفاده نمود در بعضی از موارد عمر استفاده از گریس با قطعه یکی می‌شود و این امری مهم و قابل توجه است. در این مبحث به بررسی گریس پایه لیتیوم که یکی از انواع بسیار پرکاربرد گریس در صنعت است می‌پردازیم پس برای شناخت بیشتر این گریس چند منظوره ما را همراهی کنید.

 تعریف گریس نسوز پایه لیتیوم

گریس پایه لیتیوم یکی از پرکاربردترین نوع گریس است که به دلیل داشتن مقاومت بالای حرارتی، معروف به گریس نسوز می‌باشد و معمولا دارای قیمتی بالاتر از سایر گریس‌ها با پایه کلسیم و سدیم است. این نوع از روانکار صنعتی معروف به گریس چرخ نیز هست و در انواع ماشین‌آلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. گریس پایه لیتیوم را گریس چند منظوره نیز می‌گویند، زیرا دارای ویژگی‌های مطلوبی است که در چندین نوع گریس مختلف وجود دارد. گریس نسوز پایه لیتیوم دارای بافتی روغنی و نقطه افت بالای ۳۵۰ درجه فارنهایت می‌باشد. این روغن صنعتی حتی در دمای بالای ۳۰۰ درجه فارنهایت هم می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. روانکار صنعتی لیتیوم در برابر آب، خرابی یا نرمی کارکرد بسیار خوبی دارد و قابلت پمپاژ آن بسیارعالی است. گریس نسوز پایه لیتیوم  به‎ منظور جلوگیری از خوردگی و سایش در قطعات متحرکی همچون رینگ‌ها، شافت‌ها، یاتاقان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. کینی‌ اویل با داشتن سابقه‌ای طولانی در عرضه انواع روغن‌های صنعتی می‌تواند استانداردترین گریس پایه لیتیوم را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

معیارهای مورد استفاده در گریس نسوز پایه لیتیوم

 

گریس نسوز پایه لیتیوم

گریس نسوز پایه لیتیوم

برای استفاده این نوع از گریس در دمای بالا به‌منظور به‌کارگیری در تجهیزاتی که نیاز به روانسازی در دمای بالا دارند، معیارهای مختلفی باید در نظر گرفته شود که به این موارد اشاره خواهیم کرد:

روغن پایه گریس نسوز پایه لیتیوم:

به مقدار۹۰ درصد از وزن گریس‌ها را روغن پایه تشکیل می‌دهد، این روغن پایه برای گریس پایه لیتیوم روغنی معدنی و یا مصنوعی باشد. از روغن با پایه معدنی معمولا در شرایطی استفاده می‌شود که عادی بوده و معمولا سیالیت و دمای پایین مدنظر باشد و از روغن با پایه صنعتی زمانی در گریس  استفاده می‌شود که پایداری در دمای بالا ضروری باشد. در واقع روغن پایه به‌کار گرفته در گریس نشان دهنده مشخصات فنی آن است.

ویسکوزیته روغن پایه گریس نسوز پایه لیتیوم:

مهم‌ترین ویژگی روغن پایه برای گریس، میزان گرانروی یا ویسکوزیته آن است که همان مقاومت در مقابل جاری شدن روغن صنعتی است. مقدار ویسکوزیته روغن موجب حفظ و باقی‌ماندن روانساز در میان اجزاء و قطعات به‌کار گرفته شده و ممانعت از تماس مستقیم آن‌ها در بالاترین دما با یکدیگر است. مثلا در بلبرینگ‌ها در دمای بالا و تحت بار سنگین کار می‌کنند یا بلعکس با سرعتی بالا در دمای پایین در حال حرکت است باید از گریسی استفاده شود که داری روغن پایه با ویسکوزیته بالایی باشد.

غلیظ کننده گریس پایه لیتیوم:

غلیظ‌ کننده گریس ماده‌ایی است که با جذب نمودن مولکول‌های روغن پایه موجب پیدا شدن حالت خمیری در روغن صنعتی می‌شود. این ماده تعیین کننده پایداری مکانیکی، ساختار گریس ضدآب و دیگر مشخصه‌ها در این روانکار صنعتی می‌شود. ماده غلیظ کننده گریس مشخص کننده میزان غلظت و سختی آن است.

مزایای استفاده از گریس نسوز پایه لیتیوم

به‌طور معمول تفاوت اساسی گریس‌ها بستگی به میزان پایداری این محصولات در برابر حرارت و آب است. این نوع از روغن صنعتی دارای پایداری حرارتی بسیار مناسبی در مقایسه با گریس پایه کلسیم و گریس پایه سدیم است. گریس نسوز پایه لیتیوم را می‌توان به‌راحتی در ماشین‌آلات و دستگاه‎‌های صنعتی که به دلیل کارکردن بسیار داغ می‌شوند استفاده کرد.

گریس نسوز پایه لیتیوم دارای مقاومت در برابر آب

روانکار صنعتی پایه لیتیوم مقاومت خوبی در برابر آب دارد، بنابراین در محیط مرطوب می‌توان از این روانکار صنعتی با حفظ کامل کیفیت آن استفاده نمود. گریس پایه لیتیوم بهترین گزینه برای استفاده در محیط‌های داغ و مرطوب می‌باشد.

موارد استفاده از گریس نسوز پایه لیتیوم

این روانکار صنعتی یک محصول حرفه‌ای و چند منظوره می‌باشد که دارای کاربردهای زیادی در بسیاری از موارد صنعتی است که به چند مورد از آن اشاره می‌کنیم:

  • پمپ و کمپرسورها
  • کوبلینگ‌ موتورهای الکتریکی
  • یاتاقان‌های ضداصطکاک و مسطح
  • بیرینگ‌های پمپ آب
  • بیرینگ‌های آب‌بندی شده
  • بیرینگ‌های وسایل نقلیه سبک و سنگین

ویژگی‌های گریس نسوز پایه لیتیوم

گریس نسوز پایه لیتیوم

گریس نسوز پایه لیتیوم

  • داشتن قدرت چسبندگی بسیار خوب به سطوح فلزی
  • مقاومت خوب در مقابل آب و شستشو
  • قدرت روانسازی بسیار خوب و بالا
  • پایداری مکانیکی عالی
  • داشتن مقاومتی بسیار بالا در مقابل اکسیداسیون
  • داشتن مقاومت حرارتی تامیزان مثبت ۱۳۰ درجه سانتی‌گراد و منفی ۲۰ درجه سانتی‌گراد

مواردی‌که بهتراست در مورد گریس لیتیوم بدانیم

رنگ گریس نسوز لیتیوم به هیچ‌‌عنوان نشان دهنده خواص آن نیست. رنگ دانه‌های مورد استفاده در این محصول معمولا به درخواست مشتری و برای زیباسازی محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد. بویی که از روغن گریس استشمام می‌شود متأثر از روغن پایه به‌کار رفته در آن و دیگر افزودنی‌های جامدی است که در آن استفاده شده است. بوی گریس بنابر میزان و نوع موادی که در آن استفاده می‌شود قابل تغییر بوده و نشان دهنده مرغوبیت این محصول نیست.

گریس پایه لیتیوم روانکار صنعتی محبوب در جهان

روغن صنعتی پایه لیتیوم جزء محبوب‌ترین گریس‌هایی است که دارای چربی مبتنی بر لیتیوم می‌باشند. این گریس به‌دلیل داشتن توانایی و عملکرد بالا به عنوان گریسی چند‌منظوره مورد استفاده قرار می‌گیرد، که این خاصیت موجب شده که در طیف گسترده‌ای از کارهای روانسازی چالش برانگیز مناسب بوده و از آن استفاده شود. طبق بررسی‌های انجام گرفته به میزان بالای ۶۰ درصد از مصرف‌کنندگان از کاربرد این نوع گریس راضی بوده‌اند.

گریس پس از روغن صنعتی مایع یکی از انوع روانکارهای پرکاربرد است که دارای انواع مختلفی بوده و در موارد گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. گریس پایه سدیم که معروف به گریس نسوز است که در سطح گسترده‌ای در قطعات صنعتی و ماشین‌آلات استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که در زمان استفاده از گریس صنعتی برای دستگاه حتماً راهنمای استفاده از آن را به دقت مطالعه کنید و نظر کارشناسان تولید کننده دستگاه را در مورد نوع گریس مورد استفاده برای آن بدانید. هیچ‌گاه با توصیه افراد غیر کارشناس از روغن‌های مشابه به‌جای روغن اصلی استفاده نکرده و یا چند نوع گریس را با هم مخلوط نکنید. زیرا این‌کار ممکن است خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به‌ دستگاه وارد کند. سعی کنید از روانکارهای مرغوب و با کیفیت تهیه کنید که سبب طولانی شدن عمر قطعات دستگاه شده و در هزینه‌های شما بسیار صرفه‌جویی می‌نماید. کینی اویل تولید کننده انواع روغن‌های صنعتی جامد و نیمه‌جامد و مایع با کیفیتی بسیارعالی و با قیمت مناسب می‌باشد. به اطلاع شما عزیزان می‌رسانیم، کینی اویل می‌تواند محصولات و روغن‌های صنعتی مورد نیاز مصرف‌کنندگان را در کوتاه‌ترین زمان برای آن‌ها در هر نقطه‌ای از ایران ارسال کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه

*