-09036130717 – 09928388639

تهران،هفتم تیر میدان مفتح جنوبی خیابان ورزنده نبش ملک الشعرای بهار

با ما در ارتباط باشید
روغن مینرال با روغن سنتیک چه تفاوتی دارد؟

روغن مینرال با روغن سنتیک چه تفاوتی دارد؟

روغن مینرال با روغن سنتیک چه تفاوتی دارد؟

روغن مینرال با روغن سنتیک چه تفاوتی دارد؟ تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا اطلاعات جالبی در مورد انواع روغن موتور در اختیارتان قرار دهیم که کمتر جایی آن را مطالعه کرده باشید. مراقبت‌های لازم برای حفاظت از یک خودرو بسیار مهم است.  یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خودرو موتور است، پس دانستن روش‌های مراقبت از آن برای دارندگان خودرو الزامی است. موتور نیروی حرکتی خودرو است، این نیرو در اثر درگیری و ارتباط قطعات موتور با یکدیگر ایجاد می‌شود. این برخورد قطعات باعث ایجاد اصطکاک می‌شود پس لازم است برای مراقبت از آن از روغن موتور استفاده کرد. روغن صنعتی در کنار روانکاری قطعات و کاهش اصطکاک آن‌ها، در خنک‌سازی پیشرانه مؤثر است؛ همچنین در جمع کردن رسوب و براده‌های فلزی ناشی از کار موتور و دوده‌های احتراق درون آن هم کاربرد دارد. به همین دلیل است که هر گروه از روغن‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند.

روغن موتور مینرال و سنتیک

 

روغن مینرال با روغن سنتیک چه تفاوتی دارد؟

روغن مینرال با روغن سنتیک چه تفاوتی دارد؟

از ترکیب روغن‌های پایه و افزودنی‌ها روغن موتور ساخته می‌شود. انواع روغن‌های پایه‌ای که برای تولید روغن موتورها استفاده می‌شوند، در پنج گروه قابل دسته‌بندی هستند. روغن‌های پایه معدنی یا مینرال، روغن‌های پایه سنتیک یا روغن‌های مصنوعی، روغن‌های نیمه سنتتیک که ترکیبی از روغن‌های پایه معدنی و روغن‌های سنتیک هستند، روغن‌های پایه گروه ۳GII که به روغن‌های پایه نسل جدید معروفند که به دست آمده از بهینه‌سازی روغن‌های پایه معدنی هستند؛ آخرین گروه نیز روغن‌های پایه تصفیه‌ای هستند که در ایران برای تولید روغن موتورهای مونوگرید و روغن‌هایی با سطح کیفیت پایین به کار می‌روند.

قیمت روغن مینرال در کینی اویل

روغن‌موتور مینرال به‌طور مستقیم از نفت خام به دست می‌آید. فرآورده‌های مختلفی در فرایند تقطیر نفت خام، به دست می‌آید که بعضی از آن‌ها مثل بنزین سبک و بعضی دیگر مثل گریس سنگین هستند. روغن موتوری که در خودروها استفاده می‌شود هم یکی از فرآورده‌های برج تقطیر نفت خام است. ترکیبات مولکولی زیادی در نفت خام وجود دارد که بعضی از آن‌ها همچنان در فرآورده‌های نفتی هم باقی می‌ماند. مثلاً نفت خام مقادیری پارافین دارد که در زمان خروج روغن از برج تقطیر همچنان در روغن باقی می‌ماند در حالی که کاربردی در روانکاری روغن ‌موتور ندارد. برای تهیه انواع روغن صنعتی و اطلاع دقیق از قیمت محصولات با مجموعه کینی اویل تماس بگیرید و گریس یا روغن مورد نیاز خود را سفارش دهید.

کاربرد روغن سنتیک

روغن سنتتیک مشتق شده از روغن خام است که فرایند تولیدش با روغن موتورهای معدنی متفاوت است. آنچه که تفاوت عملکرد و کاربرد انواع روغن مورتو را تعیین می‌کند تفاوت در نحوه پردازش آنهاست. روغن تمام سنتتیک تصفیه شده و خالص است که برای موتور خودروهای پیشرفته مناسب است. دلیل عملکرد بهتر روغن موتورهای سنتیک خالص بودن آن‌هاست که بین قطعات موتور راحت‌تر حرکت می‌کنند. معمولاً روغن‌های مصنوعی یا سنتتیک در خودروهای مدرن با موتور توربو شارژ به کار می‌روند چون دمای عملکرد موتورهای توربو شارژ نسبت به موتورهای استاندارد بالاتر است. روغن موتور سنتیک مناسب خودروهایی است که مدام در ترافیک هستند و حرکت و ترمز گرفتنشان زیاد است.

همچنین برای وسایل نقلیه سنگین و خودروهایی که در فصل گرما و سرما هستند از روغن سنتتیک استفاده می‌شود. اکسیداسیون  این روغن‌ها پایین‌تر است، که باعث می‌شود خورندگی آن‌ها را به شدت پایین باشد. غیر سمی بودن این روغن‌ها باعث می‌شود به راحتی در مسیر روغنکاری، جاری ‌شوند. طراحی خاص این روغن‌ها موجب شده که با وجود روانکاری عالی، اصطکاک کمتری با قطعات ایجاد کنند و به همین علت مصرف سوخت خودرو را نسبت به نمونه‌های معمولی، پایین می‌آورند. با توجه به مزایای زیادی که این روغن‌ها دارند، اما عیب‌هایی نیز دارند مثلاً قیمت بالا و سازگار نبودن با همه پیشرانه‌ها، خصوصاً موتور‌های قدیمی از عیوب این روانکار محسوب می‌شود.

ویژگی روغن نیمه سنتیک

این گروه از روغن‌ها بین روغن‌های مینرال و تمام سنتتیک هستند. در واقع ترکیبی از آن‌ها محسوب می‌شوند که عملکردشان متفاوت از روغن‌های مینرال سنتتیک‌ است. روغن‌های نیمه سنتیک توانایی و تحمل بالاتری در دماهای بالا و شرایط سخت مانند دورهای بالای موتور، دارند. روغن‌های سنتتیک، مینرال و نیمه سنتتیک، شبیه به بنزین سوپر و معمولی هستند. اگر در خودرویی که باید در آن فقط از بنزین سوپر استفاده کنید، بنزین معمولی بریزید مشکل ساز خواهد شد و کارکرد پیشرانه خودرو به هم می‌ریزد. اما برعکس این حالت یعنی اگر در خودرویی که باید بنزین معمولی استفاده شود، بنزین سوپر بریزید، مانعی ندارد.

طبق این فرض استفاده از روغن مینرال یا نیمه سنتتیک در پیشرانه‌ای که باید در آن روغن تمام سنتتیک ریخته شود، ایجاد اشکال می‌کند، اما اگر در پیشرانه‌های قدیمی که با روغن مینرال سازگار هستند از روغن‌های سنتتیک یا نیمه سنتتیک استفاده شود، مشکلی ندارد. اما به خاطر داشته باشید که بهتر است که این کار را انجام ندهید. چون ممکن است روغن‌های سنتتیک با واشر‌ها و کاسه نمد و آب‌بند‌های سازگاری نداشته باشد و آن‌ها را خراب کنند. به دلیل ضخامت فیلم روغن کمتر این گروه از روغن‌ها ممکن است در قسمت‌هایی مثل یاتاقان‌های خودرو‌های معمولی، قادر به روانکاری مطلوب نباشند.

روغن مینرال با روغن سنتیک چه تفاوتی دارد؟

 

روغن مینرال با روغن سنتیک چه تفاوتی دارد؟

روغن مینرال با روغن سنتیک چه تفاوتی دارد؟

از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو نوع روغن این است که روغن موتور سنتیک نسبت به روغن موتور مینرال در برابر دمای بالا مقاوم‌تر است در نتیجه عملکرد بهتری دارد. با دلیل عملکرد بهتر روغن سنتتیک عمر این روغن نسبت به روغن مینرال بیشتر است و دیرتر نیاز به تعویض دارد. نقطه اشتراک روغن موتور سنتیک و مینرال هم این است که هر دو پس از بسته بندی در کارخانه، تا ۵ سال قابل استفاده و قابل فروش هستند.

قیمت روغن موتورهای سنتیک نسبت به روغن نیمه سنتتیک و مینرال بیشتر است اما به دلیل طول عمر بالا مقرون‌به‌صرفه هستند. درست است که برای خرید روغن موتور سنتیک باید هزینه بیشتری بپردازید اما دیرتر به تعویض روغن موتور نیاز پیدا می‌کنید. روغن موتور مینرال کمترین طول عمر را دارد و پس از مدت کوتاهی خاصیتش را از دست می‌دهد و باید آن را تعویض کنید. استفاده از روغن موتورهای تمام سنتیک قابلیت پاک کنندگی بالاتری دارند، می‌تواند عمر و سلامت موتور را تضمین کنند و در بسیاری از موارد صدمات ناشی از سایش و رسوبات روغنی در سیستم روانکاری موتورها به خصوص در عملیات استارت را کاهش دهند.

بهترین روغن صنعتی در تهران

شما می‌توانید برای خرید انواع روغن صنعتی و روانکار صنعتی به وبسایت کینی اویل مراجعه کرده و برای دریافت راهنمایی خرید، از کارشناسان فروش مشاوره دریافت کنید. برای مشاهده لیست محصولات به لینک فروشگاه سر بزنید و روغن صنعتی مناسب خودروی خود را سفارش دهید.



مقالات مرتبط:

کاربرد روغن صنعتی در کشتی سازی

تفاوت روغن صنعتی و روغن ماشین

روغن صنعتی یا گریس صنعتی کدام بهتر است؟

کاربردهای روغن پایه معدنی سنتزی

وغن های خنک کننده تراشکاری را بشناسید و بخرید

روغن برشکاری 

روغن حفاری تونل 

بهترین روغن سنبه زنی با آموزش روغن کاری 

اهمیت روغن کاری در سیستم های صنعت سیمان 



 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه

*