-09036130717 – 09928388639

تهران،هفتم تیر میدان مفتح جنوبی خیابان ورزنده نبش ملک الشعرای بهار

با ما در ارتباط باشید
تفاوت گریس اسپیندل و گریس بلبرینگ و گریس دور بالا در چیست؟

تفاوت گریس اسپیندل و گریس بلبرینگ و گریس دور بالا در چیست؟

تفاوت گریس اسپیندل و گریس بلبرینگ و گریس دور بالا در چیست؟

اگر بخواهیم به‎‌طور کلی به این سؤال پاسخ دهیم، که تفاوت گریس اسپیندل و گریس بلبرینگ و گریس دور بالا در چیست؟ در ابتدا باید بگوییم که تمام روغن های صنعتی، براساس روغن پایه و صابون فلزی، یا همان ماده سفت کننده‌ای که در آن به‌کار می‌رود، دارای دسته بندی و درجات متفاوتی هستند. حتی بوی این روانکارها، که بر گرفته از مواد از تشکیل دهنده آنها است، با یکدیگر فرق دارد. در واقع داشتن بوی زننده می‌تواند، نشانی از بی‌کیفیتی  گریس باشد. رنگ گریس که به رنگ‌های شفاف، بی‌رنگ یا به رنگ‌های دیگر هم می‌تواند باشد، که این مورد ربطی به کیفیت گریس صنعتی ندارد. گریس اسپیندل گریس، بلبرینگ و گریس دور بالا؛ همگی جزء گریس‌های مقاومی هستند، که قدرت ضدسایش و ضد خوردگی بالایی دارند. در واقع تفاوت‌های آنها کاملاً بستگی به مواد افزوده در داخل روانکار می‌باشد. این گریس‌ها  برای هر دستگاه و قطعه‌ای، با توجه به نوع ساختار و ویژگی‌های آنها، از هر کدام از این روغن صنعتی استفاده می‌شود. حتی در مواردی هم می‌توان، از هر کدام به‌جای دیگری استفاده کرد، که این امر بستگی به‌نظر طراحان و سازندگان دستگاه دارد، که در دفترچه راهنمای آن ذکر شده است و توجه به این امر برای سلامتی قطعات و ماشین‌آلات بسیار مهم است.

مجموعه کینی اویل؛ با داشتن بیش از سی سال سابقه درخشان کاری، در عرصه تولید و عرضه انواع روغن صنعتی، به‌صورت جامد، مایع و گاز توانسته است، با کیفیت‌ترین و مرغوب‎‌ترین روانکارها را در اختیار مصرف کنندگان خود قراردهد. گریس اسپیندل، گریس بلبرینگ و گریس دور بالا، یکی دیگر از محصولات صنعتی تولید شده در این مجموعه می‌باشد، که در این بحث به بررسی آنها می‌پردازیم، تا بتوانید با روش کار و تفاوت‌های این نوع از روغن های صنعتی با یکدیگر به‌خوبی آشنا شوید، پس تا پایان ما را همراهی کنید.

گریس اسپیندل

این نوع از روغن صنعتی، دارای مقاومت بالا در برابر حرارت است و قدرت ضدسایشی بالایی دارد. ترکیبات شیمیایی این روانکار به‌شکلی است، که در معرض شعله مستقیم می‌تواند پایدار باقی بماند و هیچ نشانه‌ای از ذوب شدن و تبخیر در آن وجود نداشته باشد. گریس اسپیندل با باقی‎ماندن در محل فعالیت و حرکت و همچنین چسبیدن به نقاط محوری می‌تواند، به‌خوبی از قطعات مراقبت کند. این روانکار صنعتی در موتورها، دریل دندانپزشکی، کولیس ترمز و همه ماشین‌آلات پرسرعت کاربرد دارد. ترکیب این گریس شامل روغن استر، روغن معدنی، روغن هیدرولیک و صابون پیچیده است، که قدرت محافظه بسیار خوبی در مقابل در برابر سایش، خوردگی، آب، اکسیداسیون و آلودگی‌های محیطی دارد. در واقع می‌توان به جرأت گفت این روانکار یک گریس صنعتی با کاربردی عالی است.

کاربرد گریس اسپیندل

این روغن صنعتی، برای روانکاری یاطاقان‌های ساده با سرعت بالا، یاتاقان‌های‌ دوکی و نیز در ماشین‌آلات نساجی، اسپیندل‌های رزوها، یاتاقان‌های دنده درحال اجرا، پیچ‌های توپی تحت بارزیاد و نیز روانسازی پهلوهای دندان در چرخ دنده‌های دقیق (مثلاً محرک‌های شیر الکترومکانیکی، چرخ دنده‌های مورب در دستگاه)، به‌عنوان یک روانکار با طول عمر بالا و مقاومت زیاد شناخته شده است.

گریس بلبرینگ

 

تفاوت گریس اسپیندل و گریس بلبرینگ و گریس دور بالا در چیست؟

تفاوت گریس اسپیندل و گریس بلبرینگ و گریس دور بالا در چیست؟

گریس بلبرینگ یک مخلوطی ژلاتینی است، این که دارای مواد افزودنی مخصوص به‌خود می‌باشد، که خواص و ویژگی های را به این نوع از گریس صنعتی می‌بخشد. این روانکار صنعتی در شرایط نرمال دما، فشار و سرعت بالا کاربرد زیادی دارد. از مزایای این روانکار می‌توان، چسبندگی عالی به بلبرینگ‌ها و عدم ریزش در زمانی ‌که، شافت حالت عمودی داشته باشد، و دارای عملکرد مشابه کاسه نمد در برابر ورود رطوبت و بعضی از مواد زائد به‌داخل برینگ است. استفاده از این نوع گریس صنعتی به‌مقدار زیاد و بیش از اندازه توصیه شده، سبب بالا رفتن سریع دما مخصوصاً در سرعت‌های زیاد است. باید بلبرینگ و بیرینگ‌ها را به‌‌میزان ۳۰ تا ۵۰ درصد فضای داخلی محفظه را با این نوع از روغن صنعتی پر کرد، تا مقداری فضای آزاد برای انتقال گرما از دستگاه به محیط بیرون از طریق گریس فراهم شود. استفاده از این نوع روانکار صنعتی، در سرعت‌های کم و در هنگامی که، خطر خوردگی زیاد وجود دارد توصیه می‌شود،که کل محفظه از این نوع روغن صنعتی پرگردد. مدت زمان روانسازی با این گریس، در مقایسه با روغن صنعتی مایع زیاد بوده و این به‌خاطر مقاومتی است، که گریس در برابر افزایش ناگهانی حرارت در چرخه بلبرینگ شروع می‌شود. فقط در سرعت‌های خیلی کم و در خطر خوردگی زیاد توصیه می‌شود، که کل محفظه با گریس پر شود. مقادیر نرخ سرعتی که در جداول مشخصات برینگ‌ها قید می‌شوند، در مواقعی که از گریس استفاده می‌شود، کمتر از مورد روانکاری با روغن است و این به‌دلیل افزایش ناگهانی حرارت در شروع چرخش بلبرینگ است.

مزایای و کاربرد گریس بلبرینگ

  • کاستن از میزان سایش و اصطکاک میان اجزای تشکیل دهنده بلبرینگ
  • انتقال حرارتی که به‌خاطر اصطکاک یا سایر موارد در دستگاه به‌وجود می‌آید.
  • به‌وجود آمدن پوشش روانکار بر روی اجزای بلبرینگ، که با یکدیگر در تماس هستند و خطر سایش وجود دارد.
  • مانع از چسبندگی میان اجزای بلبرینگ می‌شود.
  • حفاظت اجزا و قطعات در مقابل آلودگی، زنگ زدگی و خوردگی

گریس دور بالا

این نوع از گریس صنعتی، برای مقاومت در برابر انقباض و حفظ شرایط در هنگام سرعت و چرخش زیاد، با هدف جلوگیری از قطع فیلم روان کننده، طراحی و تولید می‌شود. این روغن صنعتی، حتی دارای کاربردی عالی برای روانسازی در دمای پایین دارد، که این مورد مزیت بزرگی برای این روانکار محسوب می‌شود. دارای قدرت محافظت بسیار خوب، در برابر سایش و خوردگی است. به‌دلیل عدم وجود روان کننده‌های جامد در داخل آن می‌توان، از این روغن صنعتی در رولبرینگ‌های سبک و کوچک سوزنی که با سرعتی زیاد کار می‌کنند استفاده کرد.

کاربرد گریس دور بالا

  • اسپیندل‌ها
  • رولبرینگ‌ها
  • بلبرینگ‌ها با سرعت زیاد
  • قالب برش
  • یاتاقان‌های ساده
  • صنایع شیمیایی و فرایندهای تولید کاغذ

ویژگی‌های گریس دور بالا

 

تفاوت گریس اسپیندل و گریس بلبرینگ و گریس دور بالا در چیست؟

تفاوت گریس اسپیندل و گریس بلبرینگ و گریس دور بالا در چیست؟

  • دارای دامنه عملکرد دمایی گسترده برای دماهای بسیار بالا و بسیار پایین است.
  • قدرت عملکرد بالا و محافظت در برابر خوردگی و سایش دارد.
  • قابل استفاده برای سرعت‌های بسیار بالا

چگونه می‌توان گریس صنعتی مرغوب و با کیفیتی را تهیه کرد؟

یکی از مجموعه‌های بزرگ و معتبر، که سال‌هاست به توزیع انواع روغن صنعتی مشغول می‌باشد، کینی اویل است. این مجموعه کم نظیر، همواره تلاش می‌کند، که با جلب رضایت مشتریان، حمایت آنها را به‌خود جلب نماید. شما می‌توانید برای خرید انواع روانکار صنعتی، از طریق مراجعه به وب سایت ما، از تمامی روغن های صنعتی و گریس، همراه با قیمت آنها دیدن کرده و سفارش خرید خود را انجام دهید. کارشناسان ما آماده هستند، تا به تمامی سؤالات شما در این زمینه پاسخ داده، تا بتوانید خریدی به صرفه و آگاهانه داشته باشید. در هنگام خرید روغن صنعتی باید، کیفیت و مرغوبیت آن را کاملاً در نظر داشت. استفاده از روانکار بی‌کیفیت که دچار تغییرات شمیایی شده علاوه بر بی اثربودن آن، سبب وارد شدن خسارت‌های جدی به‌دستگاه شده و حتی ممکن است، آن را برای همیشه از دور خارج کند. خوشبختانه کینی اویل در این زمینه همواره موفق عمل کرده  محصولات صنعتی را در جایی نگه‌داری می‌کند، که به‌دور از هر گونه نورمستقیم آفتاب و رطوبت و آلودگی‌های محیطی باشد. تا بتواند در این شرایط بحران و نوسان اقتصادی، بهترین روانکار را با کیفیت تضمین شده و قیمت منصفانه به‌دست مشتریان خود به هر نقطه‌ای از ایران ارسال نماید. در واقع اعتبار کینی اویل، تضمین کننده کیفیت محصولات صنعتی آن است.



بیشتر یخوانید:

گریس پایه سدیم

گریس نسوز

گریس مناسب برای بلبرینگ

خرید گریس پلاستیک مرغوب

گریس لیتیوم سفید



 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه

*