-09036130717 – 09928388639

تهران،هفتم تیر میدان مفتح جنوبی خیابان ورزنده نبش ملک الشعرای بهار

با ما در ارتباط باشید
خرید انواع روغن صنعتی مرغوب

خرید انواع روغن صنعتی مرغوب | کینی اویل

خرید انواع روغن صنعتی مرغوب

در این مطلب سعی داریم شما را در خرید انواع روغن صنعتی مرغوب راهنمایی کنیم. روغن یک چربی است که در دمای اتاق به حالت مایع درآمده است، گروهی از مایعات به دلیل آن که چگالی کمتر از آب دارند، روی آب شناور می‌مانند و با آب مخلوط نمی‌شوند. روغن‌ها از تری‌گلیسرید، مونوگلیسرید و مقداری دی‌گلیسرید تشکلیل شده‌اند، درست مثل چربی‌ها. روغن حاوی مقدار زیادی چربی اشباع نشده است، پس در دمای اتاق به حالت مایع است. از برندهای معروف تولید‌کننده انواع روغن صنعتی، شل، کاسترول، کلوبر، موبیل، ایجیپ، بی پی و روغن توتال هستند. که بعد از تحریم‌های اقتصادی خیلی از این برندهای خارجی از بازار ایران خارج شدند. لازم است توجه داشته باشید که بخش بزرگی از روغن‌های صنعتی برند خارجی موجود در بازار ایران تقلبی هستند. روغن صنعتی از روغن پایه و مواد افزودنی دیگر تشکیل شده است. امروزه بعضی از شرکت به صورت تخصصی در زمینه تولید روغن و گریس صنعتی فعالیت می‌کنند. از جمله شرکت‌های روغن فوکس و کلوبر. روغن‌ها شامل گروه‌های زیادی می‌شوند، که برای روان کردن و کاهش اصطحکاک و افزایش قدرت ماشین‌ها و دستگاه‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود. در پایان شما را با یک مجموعه صنعتی بنام کینی اویل آشنا می‌کنیم تا در صورت نیاز خرید روغن صنعتی و گریس مرغوب و با کیفت خود را از این مجموعه صنعتی خوشنام و معتبر تهیه کنید.

روغن‌های صنعتی با پایه نفتی

روغن‌های صنعتی با پایه نفتی استفاده‌های زیادی دارند از جمله: ماشین آلات داخل منزل و ماشین آلات صنعتی و استفاده‌های عمومی. در کوره‌های تقطیر نفت خام، روانکارهای صنعتی را تهیه می‌کنند و مواد مضر مثل گوگرد و فسفر را از آن جدا کرده و موادی که به خواص روغن بیافزاید به آن اضافه می‌کنند. مثلاً موادی که مقاومت روغن را حفظ کند یا موادی که به پایداری گران‌روی کمک کند که این روانکارهای صنعتی با پایه نفتی در موقعیت‎های مختلف، خواص فیزیکی و شیمیایی خود را ثابت نگه دارند.

روغن‌های صنعتی بر پایه گیاهی

این روغن‌ها فرآوری شده گیاهان خاصی مانند کاستور، خردل و کلزا هستند. که با افزودنی‌هایی که خواص روغن بر پایه گیاهی را بهبود می‌بخشند تهیه و تولید می‌شوند.

کاربرد روغن‌های صنعتی

 

خرید انواع روغن صنعتی مرغوب

خرید انواع روغن صنعتی مرغوب

روانکارهای صنعتی هم برای کارهای سبک استفاده می‌شوند، هم برای کارهای متوسط و سنگین. روغن‌های سبک با ویسکوزیته ۵ الی ۱۰ سانتی استوک(یک سانت استوک برابر یک میلی متر مربع بر ثانیه است) مناسب برای دمایی تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد و ذوب ۲۵- درجه سانتی‌گراد است. همچنین در روانکاری ماشین آلات با سرعت بالا و بار کم از این روغن استفاده می‌شود. این روغن‌ها در دستگاه‌های نساجی، دستگاه‌های ساخت و تولید مثل تراش، فرز، سی ان سی مورد استفاده قرار می‌گیرند. روغن‌های صنعتی متوسط که گران‌روی۱۰ تا ۵۰سانتی استوک در دمای ۵۰ درجه سانتی‌گراد برای روانکاری ماشین آلاتی که سرعت و بار متوسط دارند استفاده می‌شود. این روغن‌ها مناسب برای دستگاه‌های چاپ و دستگاه‌های هیدرولیک هستند. روغن‌های سنگین هم گرا‌روی ۱۰ الی ۳۰ سانتی استوک و در دمای ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد، برای روانکاری دستگاه‌های صنعتی که سرعت‌های پایین و بار سنگین دارند استفاده می‌شوند. مانند چرخ‌دنده‌های مارپیچ و دستگاه‌های حفاری. شما با خرید یک روغن صنعتی مرغوب می‌توانید با پرداخت قیمت یک محصول به چندین منظور از آن استفاده کنید. فروش انواع روغن صنعتی با بهترین کیفیت و قیمت تضمینی، کینی اویل عرضه کننده بهترین روانکارهای صنعتی از کمپانی‌های بهران، پارس، ایرانول و سپاهان.

انواع روغن‌های صنعتی

روان‌کننده‌ها اصطکاک موجود بین دو سطح متحرک را کمک می‌کنند. روان‌کننده‌ها و روغن‌های صنعتی کاربردشان یکسان نیست و با هم متفاوت هستند. پس باید بدانید در کجا از چه روان‌کننده‌ای استفاده کنید. روغن‌های صنعتی در معرض فشار هستند. یعنی فضاهایی که تحت فشار بالا هستند به روان‌کننده خاصی احتیاج دارند که هنگام کار، قشری ضخیم بین سطوح دنده‌ها ایجاد کند که سایش بین دنده‌ها ایجاد نشود. روغن‌های صنعتی علاوه بر روغنکاری، باید قادر به تحمل فشار بالا و حرارت نیز باشند.

مشخصات روانکار‌های صنعتی

روغن‌های روانساز اصولاً منشاء نفتی دارند و بیشترین استفاده را در صنایع دارند. از جمله ویژگی‌های این روغن‌ها:

  • بایدگران‌روی بالایی داشته باشند و ضریب اصطحکاکشان خیلی کم باشد.
  • باید از مقاومت بالایی در برابر حرارت برخوردار باشند و اکسیده نشوند.
  • نباید بعد از کار مستمر در شرایطی که حرارت بالاست، مواد لجنی و رسوبات در لابه لای قطعات ایجاد کند؛ در واقع باید خاصیت پاک کنندگی مناسب داشته باشند.
  • باید یک لایه نازک از روغن روی سطوح متحرکی که با هم در تماس هستند، ایجاد کند که قطعات دچار ساییدگی و فرسودگی نشوند.
  • روانکار نباید هنگام کار کف کند و با قطعات لاستیکی و پلاستیکی سازگاری داشته باشد.
  • روغن مناسب نباید روی قطعات فلزی زنگ زدگی و خوردگی ایجاد کند.

روغن‌های روانکار مهندسی

 

خرید انواع روغن صنعتی مرغوب

خرید انواع روغن صنعتی مرغوب

این روغن‌ها در صنعت کاربرد زیادی دارند و معمولاً برای هر کاربرد خاص روانکار مختص به آن تولید می‌شود. مثلاً برای طول عمر بالا، دمای بالا، دمای پایین، سازگاری با مواد غذایی، شرایط کاری داخل دستگاه یا بیرون دستگاه، در هر کدام از این شرایط باید روانکار مخصوص استفاده شود. روغن گیربکس، روغن کمپرسور، روغن هیدرولیک از جمله این روانکارها هستند.

روغن انتقال قدرت(روغن هیدرولیک)

روغن هیدرولیک پر مصرف‌ترین روغن صنعتی است. از این روغن‌ها در سیستم‌های هیدرولیک استفاده می‌شود. روغن هیدرولیک برای انتقال قدرت در پمپ‌های هیدرولیک، هیدروموتورها و سایر تجهیزات هیدرولیک به‌کار می‌رود. روغن هیدرولیک باید گروانروی مشخصی داشته باشد. یعنی اگر گرانروی از حد معینی بیشتر باشد برای به سیال در آوردن روغن، فشار زیادی به موتور دستگاه وارد می‌شود، یا اگر گرانروی از حد مشخصی کمتر باشد نمی‌تواند عملیات انتقال قدرت را انجام دهد و در تجهیزات هیدرولیک نشتی ایجاد می‌کند. تنوع روغن‌های هیدرولیک با توجه به مصرف بالا و کاربردهای متنوع آن زیاد است. روغن هیدرولیک در یک سیستم عملیات انتقال انرژی را انجام می‌دهد. اگر این روغن دچار مشکل شود، انجام این وظیفه دچار اختلال شده سیستم یا مختل می‌شود یا متوقف می‌گردد.

روغن‌های انتقال حرارت

از این روغن‌ها در انجام عملیات حرارتی و تبرید استفاده می‌کنند. نحوه کارکرد این روغن‌ها به این صورت است که حرارت را از محیط و قطعه می‌گیرد. این روغن‌ها دارای ضریب انتقال حرارت مختلف برای کاربردهای گوناگون هستند.

روغن‌های برشی

کاربرد این روغن‌ها در دستگاه‌های تراشکاری، فرزکاری، چرخ‌دنده تراشی است. این روغن‌ها در ماشینکاری سوپر آلیاژها خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. وظیفه روغن‌های برشی دور کردن براده از سطح قطعه کار و خنک کردن ابزار براده برداری است.

زمان تعویض روغن صنعتی

روانکارهای صنعتی، طول عمر مشخصی دارند. به دلیل پیشرفت تکنولوژی و استفاده از افزودنی‌های مختلف، روغن‌های جدید طول عمرشان بیشتر شده است. اما نباید فقط به میزان کارکرد قید شده روی ظرف روغن برای تعویض اکتفا کرد. با افزایش هر کدام از این موارد باید هر چه زودتر روغن عوض شود:

  1. اگر روغن در در شرایط سخت مانند دورهای بالای موتور یا بار زیاد کار کند باید سریع‌تر تعویض شود
  2. اگر میزان درجا کارکردن خودرو زیاد باشد مثل ترافیک‌های سنگین
  3. در هوای سرد تعدد استارت‌ها باعث می‌شود زمان تعویض روغن زودتر فرا رسد
  4. تنظیم نبودن موتور

اگر دیدید کیفیت روغن صنعتی پایین آمده باید سریع آن را تعویض کنید. توجه نکردن و غفلت در این مسئله می‌تواند باعث خرابی یاتاقان‌ها و تماس فلز با فلز شود، که خرابی دستگاه‌ها و ایجاد هزینه‌های بالای تعمیرات را برای شما در پی خواهد داشت. مهم‌ترین عامل برای متوجه شدن طول عمر روغن صنعتی که در دستگاه استفاده می‌کنید، آگاهی از میزان دمای کار دستگاه‌ها و ماشین آلات است. گرما و حرارت زیادی باعث خراب شدن روانکار صنعتی می‌شود. پس لازم است در فواصل منظم، روغن‌کاری دستگاه خود را بررسی کنید. روغن صنعتی اگر کیفیت خود را از دست بدهد، بی‌خاصیت می‌شود و اگر به موقع عوض نشود، دستگاه خراب شده و حتی ممکن است، برای همیشه از خط تولید خارج شود. آگاهی در مورد مقاومت حرارتی روغن صنعتی و میزان ویسکوزیته روانکار، در این شرایط خیلی به شما کمک می‌کند.

کینی اویل یکی از فعال‌ترین مجموعه‌های مشاور، تهیه و عرضه مستقیم انواع فرآوردهای نفتی فروش روانکاران و گریس‌های صنعتی مرغوب با برندهای معتبر داخلی می باشد. برای ارتباط با ما می‌توانید از طریق سایت فرم ثبت‌نام را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند یا از طریق شماره‌ تماس‌های اعلام شده با ما در ارتباط باشید.



مقالات مرتبط:

۱۰ خصوصیت فنی روغن صنعتی 

خطرات روغن صنعتی

انواع روغن صنعتی

خرید روغن صنعتی



 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه

*