-09036130717 – 09928388639

تهران،هفتم تیر میدان مفتح جنوبی خیابان ورزنده نبش ملک الشعرای بهار

با ما در ارتباط باشید
خرید ویسکوزیته روغن یا گرانروی روغن با کیفیت بالا

خرید ویسکوزیته روغن یا گرانروی روغن با کیفیت بالا

خرید ویسکوزیته روغن یا گرانروی روغن با کیفیت بالا

یکی از مراکز معتبر و خوشنام، برای خرید ویسکوزیته روغن یا گرانروی روغن با کیفیت بالا مجموعه کینی اویل است. کینی اویل، در طول چند دهه توانسته است؛ بهترین و مرغوب‌ترین روغن صنعتی را با شاخص گرانروی مناسب و قابل قبول، با توجه به شرایط آب و هوایی و محیط کاری دستگاه‌ها و ماشین آلات، به صنعتگران عرضه کند. در این مقاله می‌خواهیم، درباره گرانروی روانکار صنعتی، میزان اهمیت آن، و همچنین خرید روغن با ویسکوزیته مناسب، بیشتر با شما صحبت کنیم، پس تا پایان ما را همراهی کنید.

تعریف ویسکوزیته یا گرانروی روغن صنعتی

ویسکوزیته در واقع، میزان مقاومت روغن صنعتی در برابر جریان است، که با کاهش دما غلیظ می‌شود و با افزایش دما رقیق می‌گردد. بنابراین میزان ویسکوزیته یا گرانروی یک روانکار، مشخص می‌کند که چرا یک روغن صنعتی، در هوای گرم ۷۸ درجه فارنهایت یا همان ۲۵ درجه سانتی‌گراد، بسیار راحت‌تر و روان‌تر از زمانی است، که در ۱۳- درجه فارنهایت یا دمای ۲۵-  سانتی‌گراد مورد استفاده قرار می‌گیرد و جریان دارد.

میزان ویسکوزیته روغن‌های صنعتی، بر تولید گرما در بلبرینگ‎ها، یاتاقان‌ها، سیلندرها و اصطکاک داخلی مجموعه دنده‌های مربوط به روغن، بسیار مؤثر است. همچنین شاخص گرانروی، بر مقدار مصرف روغن و میزان آب بندی این قطعات و دستگاه‌ها تأثیر مستقیم دارد. این ویژگی در روغن، تعیین کننده سهولت کار آن با ماشین آلات در آب و هواهای سرد و شرایط درجه حرارت‌های مختلف است.

تعریف شاخص ویسکوزیته

تعیین شاخص و یسکوزیته روغن صنعتی، یک عدد بدون بعد و واحد است، که شاخص ویسکوزیته روغن را با توجه به تغییرات دما، با این علامت  “VI” نشان می‌دهند. گرانروی جزء پارامترهای مهم کیفیت روغن است، که هر چه پایین‌تر باشد، بیشتر تحت تأثیر دما قرار می‌گیرد. به هر میزانی ویسکوزیته روغن صنعتی بیشتر باشد، تغییرات دما اثرات کمتری بر چسبندگی و سیالیت روانکار دارد، که این برای محیط‌های بسیار گرم و بسیار سرد کاری، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دسته بندی انواع روغن صنعتی بر اساس ویسکوزیته

 

خرید ویسکوزیته روغن یا گرانروی روغن با کیفیت بالا

خرید ویسکوزیته روغن یا گرانروی روغن با کیفیت بالا

روانکارهای صنعتی براساس خواص و ویژگی آنها، ویسکوزیته‌های مشخص و درجه بندی شده‌ای دارند، که به دسته‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شود، که شامل روغن صنعتی سبک، سنگین و متوسط هستند. در زیر ویسکوزیته هر کدام از این روانکارها را بررسی می‌کنیم:

روغن‌های صنعتی سبک

روغن صنعتی سبک، مخصوص روان‌سازی قطعات و ماشین‌آلاتی است، که با سرعت زیاد و بار کم فعالیت می‌کنند. این روغن سبک، بسیار مناسب دستگاه‌های تولید و ساخت، همچون سی ان سی، تراش فرز و نیز دستگاه‌های نساجی است. روانکارهای سبک با داشتن ویسکوزیته ۵ الی ۱۰ سانت استوک بوده، که هر سانت معادل با یک میلی متر مربع بر ثانیه می‌باشد، که در در محدوده دمایی مثبت ۵۰ درجه سانتی‌گراد ذوب و در محدوده دمایی ۲۵- درجه سانتی‌گراد، می‌تواند قرار بگیرد و استفاده شود.

روغن‎های صنعتی متوسط

این روانکار متوسط، مناسب برای بارهای متوسط بوده و برای دستگاه‌هایی مانند چاپ، هیدرولیک و.. به‌کار برده می‌شود. این روغن‌های متوسط، با دارا بودن گرانروی ۱۰ الی ۵۰ سانتی استوک، در دمای کاری ۵۰ درجه سانتی‌گراد و مناطق سردتر از ۳۰- درجه سانتی‌گراد، بسیار مناسب برای روانکاری دستگاه و ماشین آلاتی هستند، که با سرعت و بار متوسط کار می‌کنند.

روغن‌های صنعتی سنگین

دستگاه‌های حفاری و چرخ دنده‌های مارپیچ و.. که تحت بارسنگین و سرعت پایین کار می‌کنند، باید از روغن صنعتی سنگین استفاده کنند. این نوع از روانکارهای صنعتی سنگین با داشتن ویسکوزیته ۱۰ الی ۳۰ سانتی استوک، در دماهای ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد هم می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

میزان و تأثیر ویسکوزیته بر خواص و ویژگی‌های روغن صنعتی

 

خرید ویسکوزیته روغن یا گرانروی روغن با کیفیت بالا

خرید ویسکوزیته روغن یا گرانروی روغن با کیفیت بالا

تعیین میزان چسبناکی روغن، از موارد مهم برای بررسی و آنالیز روانکار محسوب می‌شود. کوچکترین تغییراتی که در میزان گرانروی روغن به‌وجود بیاید، برای استفاده طولانی مدت از روانکار مناسب نبوده و این تغییر در دما تشدید می‌شود. هر نوع کاهش یا افزایش در ویسکوزیته، تأثیر مستقیم بر روی خواص روغن صنعتی دارد، که در زیر به چند مورد اشاره می‌کنیم:

افزایش میزان ویسکوزیته روانکارهای صنعتی، موجب ایجاد موارد زیر می‌گردد:

  • سبب وارد شدن ضرباتی از طریق روغن به یاتاقان‌ها می‌شود.
  • مصرف بیش از اندازه انرژی، برای غلبه برروی اصطکاک سیال
  • عملیات روانسازی از طرف روغن، به دلیل جریان نامناسبی که دارد به خوبی انجام نمی‌شود.
  • پمپ‌ها و یاتاقان‌ها به‌دلیل جریان نامناسب روغن، دچار خرابی و فرسایش می‌شوند.
  • به خاطر تولید بیش از اندازه گرما و حرارت، روغن سریع دچار اکسیداسیون می‌شود، که این امر موجب شکل‌گیری لاک و لجن می‌گردد.

کاستن زیاد از میزان ویسکوزیته روغن صنعتی، سبب به‌وجود آمدن موارد زیر در آن می‌شود:

  • از بین رفتن استحکام روانکار صنعتی در هنگام خاموشی، شروع به کار، فشار و دمای بالا
  • قابلیت پمپاژ ضعیف در استارت سرد
  • بالا رفتن حساسیت روغن صنعتی، در برابر ذرات و آلودگی‌ها و کاهش میزان چسبندگی روغن
  • افزایش اصطکاک به‌وجود آمده میان قطعات، سبب مصرف زیاده از حد انرژی می‌شود.
  • نشتی روغن
  • تولید گرمای زیاد به دلیل اصطکاک فراوان
  • به دلیل از بین رفتن چسبناکی روغن سایش میان قطعات زیاد می‌شود.

خرید روغن صنعتی با گرانروی یا ویسکوزیته مناسب از کینی اویل

استفاده از انواع روانکارهای صنعتی، برای صنایع بسیار مهم است؛ حیات این دستگاه و ماشین آلات، وابسته به همین روغن‌های صنعتی است. اینکه روغن صنعتی دارای کیفیت باشد، به‌میزان زیادی سلامت قطعات و ماشین آلات را تضمین خواهد کرد. گرانروی یا ویسکوزیته؛ مهم‌ترین شاخص تعیین کننده، کیفیت روغن‌های صنعتی است. ویسکوزیته روغن، بنابر نیاز دستگاه‌های صنعتی و شرایط آب و هوایی که دستگاه در آن کار می‌کند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. مجموعه کینی اویل، همواره برای مشتریان خود، بهترین ویسکوزیته روغن را که مناسب ماشین آلات مختلف است تهیه می‌کند.

برای خرید ویسکوزیته روغن صنعتی که مناسب باشد،  خرید از مجموعه کینی اویل را از دست ندهید. این بازرگانی، به عنوان یک مجموعه صنعتی معتبر و خوشنام؛ سال‌هاست بهترین روغن صنعتی در تهران را، برای مشتریان خود در سراسر ایران تهیه می‌کند. انتخاب روانکار صنعتی با کیفیت و اصل، جزء موارد مهمی است، که همواره نیازمند توجه و دقت فراوان از طرف مشتری بوده است.

روغن صنعتی بی‌کیفیت با ویسکوزیته نامناسب، می‌تواند خسارت و ضررهای جبران‌ ناپذیری، به دستگاه‌های صنعتی وارد کرده و آنها را برای همیشه از عرصه فعالیت خارج نماید. شما با استفاده از شماره تلفن‌های موجود در وب سایت، می‌توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و اطلاعات بیشتری را درباره خرید گرانروی با کیفیت و بهترین ویسکوزیته روغن، اطلاعات بیشتری کسب نمایید. همه محصولات و روغن‎های صنعتی، همراه با قیمت آنها برروی وب سایت کینی اویل قابل مشاهده هستند.

ویسکوزیته از موارد مهم و اصلی، در بررسی شاخص‌های کیفیتی روغن صنعتی است. در صورت کمبود این شاخص در روغن صنعتی، باید تدابیر لازم از طرف کارشناسان آنالیز روغن صنعتی انجام شود. اهمیت میزان ویسکوزیته روغن صنعتی تا جایی است، که هر نوع تغییری در آن می‌تواند نشان دهند فساد روانکار یا وجود آلودگی‌های محیطی مانند ذرات گرد و غبار، آب و سایر آلاینده‌ها در روغن باشد. تغییرات در ویسکوزیته روغن می‌تواند، سبب خسارت‌های زیادی به قطعات و ماشین آلات صنعتی شود. مقدار چسبناکی روغن صنعتی برای صنایعی که در شرایط دمایی خاص (دمای بسیار پایین و دمای بسیار بالا) کار می‌کنند، مهم است و کار کرد مطلوب روغن، مستقیم وابسته به میزان گرانروی آن خواهد بود.



مقالات مرتبط:

لیست انواع روغن صنعتی

خرید روغن صنعتی بی واسطه و با کیفیت

قیمت روانکار

ویسکوزیته روغن های صنعتی

روغن صنعتی کینی اویل

نمایندگی روغن صنعتی

روانکارهای صنعتی



 

.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه

*