-09036130717 – 09928388639

تهران،هفتم تیر میدان مفتح جنوبی خیابان ورزنده نبش ملک الشعرای بهار

با ما در ارتباط باشید
روغن خیس کننده برای سطح فیلترهای هوا 

روغن خیس کننده برای سطح فیلترهای هوا | مرغوب و باکیفیت

روغن خیس کننده برای سطح فیلترهای هوا 

روغن‌های جدید طول عمر بالایی دارند، اما بهتر است در هر بار سرویس خودرو، روغن و فیلتر آن را هم عوض کنید. توجه داشته باشید که روغن کارکرده اگر در فیلتر باقی بماند، روغن نو را کثیف و آلوده می‌کند و کیفیت عملکرد آن را کم می‌کند. وقتی که عمل تصفیه انجام می‌شود، با گذر زمان منافذ صافی‌های فیلتر مسدود می‌شود و سرعت تصفیه را کم می‌کند. اگر فیلتر کثیف را به موقع عوض نکنید، جریان عبور روغن به درستی صورت نمی‌گیرد و روغن مورد نیاز موتور، به صورت تصفیه نشده از فیلتر عبور می‌کند، که این اتفاق به مرور زمان، باعث کاهش عمر موتور می‌شود. شما باید حتماً در انتخاب فیلتر مخصوص موتور، از سلامت واشر آن مطمئن شوید، واشر اگر مشکل و ایراد دارد باید سریعاً عوض شود.

باید واشر به شکل درست در محل استقرار خود قرار گیرد. واشر سالم باعث کم نشدن روغن می‌شود و سلامت موتور را تأمین می‌کند و مانع تحمیل هزینه‌های گزاف برای صاحب خودرو خواهد شد. هر فیلتر تشکیل شده از اجزای زیادی است. فقط از طریق آزمایشگاه‌های مجهز و با بررسی‌های دقیق، می‌توانید از مرغوبیت یک فیلتر مطمئن شوید، در نتیجه استفاده از فیلترهای مرغوب و استاندارد، راحت‌ترین روش برای مطمئن بودن کیفیت فیلتر است. کینی اویل در زمینه تولید و واردات انواع روغن‌های فیلتر با کیفیت مرغوب و مطمئن بهترین ها را به شما ارائه می‌دهد و با سفارش از طریق سایت یا تلفن می‌توانید محصول مورد نظر خود را در کوتاه‌ترین زمان تحویل بگیرید.

فیلترهای هوا

 

روغن خیس کننده برای سطح فیلترهای هوا

روغن خیس کننده برای سطح فیلترهای هوا

هواکش تشکیل شده از فیلتر، محفظه و متعلقات آن است. هواکش‌های مختلفی با توجه به مشخصات فنی موتورها و شرایط مختلف اقلیمی، ساخته می‌شوند. هوا از نظر آلودگی به محیط‌های با گرد و غبار زیاد، کم گرد و غبار و با گرد و غبار متوسط تقسیم می‌شود. در محیط‌های پر گرد و غبار از هواکش‌های ترکیبی روغنی با سیکلون یا هواکش‌های پیکو سیکلون استفاده می‌شود.

در محیط‌های کم گرد و غبار هواکش‌های مرطوب به کار می‌روند. هواکش‌ها انواع مختلفی دارند مثل هواکش مرطوب، روغنی، خشک و سیکلونی. در هواکش‌های مرطوب، محفظه فیلتر و عامل تصفیه کننده هوا باید روغن داشته باشند؛ که این روغن هم می‌تواند ثابت باشد هم قابل تعویض. در نوع قابل تعویض فیلتر را می‌شویند که در حال حاضر دیگر از این مدل استفاده نمی‌شود. فیلترها با شرایط فنی خاص خود از مواد اسفنجی، توری‌های بافته شده فلزی یا مواد بافته نشده و الیاف گیاهی تهیه و تولید می‌شوند.

در هواکش‌های خشک و کاغذی، عامل تصفیه‌کننده از الیاف مخصوص به صورت پلیسه ساخته می‌شوند. سازنده موتور  زمان معین و مسافت مشخص برای تعویض فیلتر را به شما می‌گوید. علاه براین توجه به وضعیت محیط از نظر گرد و غبار، رطوبت هم لازم است. البته در وسایل نقلیه سنگین برای آگاهی راننده از کثیف شدن فیلتر هوا، معمولاً علائم هشدار دهنده‌ای مثل بوق هشدار یا نوار رنگی تعبیه شده است. توجه داشته ابشید که در خودروهای سواری بهترین راه تعویض فیلتر هوا است، اما اگر در شرایطی قرار داشتید که امکان تعویض مقدور نوبد از سه روش زیر می‌توانید فیلتر هوا را زیر تمیز کنید:

  • می‌توانید فیلتر را با آب ولرم و کمی مواد شوینده تا حدی که کف نکند بشویید. فیلتر هوا را باید پس از شستشو خشک کنید و سالم بودن کاغذ آن را بررسی کنید. در صورت مشاهده کوچک‌ترین سوراخ یا پارگی در فیلتر هوا دیگر قابل مصرف نخواهد بود.
  •  هوای فشرده با حداکثر ۵ اتمسفر فشار را به خارج فیلتر بدمید.
  •  به سر فیلتر چند ضربه بزنید.
  • در بعضی از خودروها هواکش یک لوله بلند دارد که هوا را از بالای سقف اتاق به داخل موتور می‌کشد، تا گرد و غبار وارد پیشرانه خودرو نشود. خودروهای شاسی بلند و بیابانی که دارای پیشرانه‌های ضد آب هستند، هنگام عبور از رودخانه‌ها و برکه‌ها، آب به موتورشان وارد نمی‌شود.

فیلترهای روغن

حتی اگر نافذ فیلتر مسدود شود، برای جلوگیری از کم یا قطع شدن جریان روغن در موتور، در فیلتر یا پایه آن یک شیر اطمینان تعبیه شده است؛ که در صورت ایجاد اختلاف فشار در جریان ورودی و خروجی فیلتر، باز می‌شود. در این حالت کم کم عمل تصفیه کاهش می‌یابد. با افزودن موادی مثل پاک کننده‌ها ئ معلق کننده‌ها خواص را می‌توان افزایش داد؛ در این صورت مواد آلاینده به صورت ذرات ریز شناور در روغن باقی می‌مانند و ته‌نشین نمی‌شوند. یک فیلتر خوب و استاندارد از عبور مواد افزودنی جلوگیری نخواهد کرد و از کیفیت روغن کم نمی‌کند. براساس تحقیقات انجام شده، یک فیلتر با کیفیت، به میزان زیادی آلودگی روغن را کاهش می‌دهد و در نتیجه طول عمر روغن بیشتر می‌شود. فیلترهای روغنی هوای بیشتری را عبور می دهند؛ زیرا ساخته شده از مواد پنبه‌ای بازتر که با یک لایه نازک روغن پوشانده شده هستند.

عملکرد روغن در فیلتر هوا

چسبندگی روغن برای جذب آلاینده‌ها در فیلترهای روغنکاری شده خیلی مؤثر است. هرچه محیط بازتر باشد سرعت جریان بالاتری اتفاق می‌افتد. روغن برای آلودگی‌های ورودی هوا با ایجاد یک لایه محافظتی مهم برای جلوگیری از آلودگی هوا، به عنوان یک تله چسبنده عمل می‌کند. این نوع از فیلترها معمولاً با مقدار مشخصی از قبل روغن کاری می‌شوند. یکی دیگر از مزایای این فیلترها این است که در مقایسه با فیلتر‌های خشک عمر بیشتری دارند. فیلترهای روغنی کاملاً قابل شستشو و استفاده مجدد هستند. پس در صورت کثیفی فیلترها می‌توانید از طریق دستورالعمل‌های تمیز کردن فیلتر آن را انجام دهید و از کثیفی بیش از حد آن جلوگیری کنید.

کاربرد روغن خیس کننده در فیلتر هوا

 

روغن خیس کننده برای سطح فیلترهای هوا

روغن خیس کننده برای سطح فیلترهای هوا

این محصول یک روغن چسبناک و ویسکوز است که در سطح انواع فیلترهای هوا مثل فیلترهای فلزی استفاده می‌شود و خاصیت نگهداری و فیلتراسیون گرد و غبار را افزایش می‌دهد.

قابلیت‌ها: محافظت از سطح فیلتر در برابر سایش و خوردگی، غیرسمی بودن، مرطوب بودن فیلتر هواکش

مواد افزودنی در روغن

مواد افزودنی موادی هستند که برای افزایش خواص مورد نظر در روغن‌های معدنی افزوده می‌شوند. این مواد وظایف مختلفی دارند، مثلاً اینکه با افزودن ماده خاصی به روغن، مواد آلوده کننده به جای ته نشین شدن به صورت ذرات ریز شناور در روغن باقی می‌مانند. مواد افزودنی در زمان تصفیه شدن روغن از کیفیت روغن کم نمی‌کند. یک فیلتر خوب و مرغوب از عبور مواد افزودنی جلوگیری نمی‌کند.

خرید روغن مرغوب برای فیلتر هوا

کینی اویل یکی از فعال‌ترین مجموعه‌های مشاور، تهیه و عرضه مستقیم انواع فرآوردهای نفتی فروش روان کاران و گریس‌های صنعتی با برندهای معتبر داخلی است. این مجموعه تنها مجموعه تهیه و تولید و توزیع مستقیم روغن و گریس صنعتی در بازار است. کینی اویل، میداندار تهیه و تولید روغن و گریس‌های صنعتی بر پایه کلسیم لیتیوم گرافیت و کلسیم سولفونات و … است. در صورت درخواست شما عزیزان، توانایی تهیه و ارسال روغن و گریس‌های صنعتی از کمپانی‌های بهران، پارس، ایرانول و سپاهان را در محل مورد نظرتان دارد.



مقالات مرتبط:

روغن صنعتی مرغوب را بشناسید

کاربرد روانکار در اتصالات رزوه ای

روش کار با روانکار چرخ دنده باز را بدانید

لیست انواع روغن صنعتی

قیمت روانکار



 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه

*