-09036130717 – 09928388639

تهران،هفتم تیر میدان مفتح جنوبی خیابان ورزنده نبش ملک الشعرای بهار

با ما در ارتباط باشید
روغن پاشی صنعتی

روغن پاش صنعتی

روغن پاش صنعتی

روغن پاش صنعتی؛ انواع مختلفی از دستگاه‌های صنعتی به‌منظور استفاده در مصارف مختلف صنعت وجود دارند از جمله دستگاه‌های صنعتی تست، دستگاه‌های صنعتی قالب‌سازی، دستگاه‌های صنعتی تولید، دستگاه‌های صنعتی خاص و….وجود دارند که هدف از استفاده این دستگاه‌ها و ماشین‌آلات صنعتی صرفه‌جویی در نیروی انسانی، اجرای اتوماسیون تولید و صرفه‌جویی در هزینه کاهش خطا تولید قطعات با دقت زیاد و.. هستند که این دستگاه‌ها دارای انواع عمده‌ای می‌باشند که هرکدام جایگزینی خوب و مطمئن برای فعالیت حیوان و نیروی بدنی انسان است. این دستگاه‌ها از منابع و انرژی مانند مکانیکی، گرمایی، هسته‌ای، الکتریکی شیمیایی برای انجام هدف مشخصی استفاده می‌کنند. وجود روغن‌های صنعتی موجب شده که این دستگاه‌ها مدام و بی‌وقفه در حال حرکت تولید و سازندگی باشند. اهمیت روغن‌های صنعتی برای دستگاه‌ها به شکلی است که بدون روغن عملاً دستگاه‌ها از دور خارج شده و بلااستفاده می‌شوند. به‌منظور استفاده بهتر و بهره‌مندی بهینه از روغن‌های صنعتی وسایل و لوازمی مورداستفاده قرار می‌گیرد که یکی از این وسایل مفید و موردنیاز در صنعت دستگاه روغن پاش صنعتی است که در ادامه بحث به بررسی آن خواهیم پرداخت.

بررسی دستگاه روغن پاش صنعتی

دستگاه روغن پاش صنعتی در سیستم‌های پنوماتیکی برای تنظیم و کنترل هوای ورودی به سیستم نیاز به یک واحد مراقبت هست که به‌احتمال زیاد یک روغن پاش یا روغن‌زن به‌منظور روانکاری قطعات سیستم وجود دارد که وظیفه این دستگاه این است که به‌وسیله روغن‌های صنعتی قسمت‌های از سیستم را روغن‌کاری نماید که درصورتی‌که این کار انجام نگیرد قطعات دستگاه خشک شده و به دلیل فعالیت مداوم، فرسودگی سایش، زنگ‌زدگی و در نهایت مختل شدن کل سیستم را به دنبال خواهد داشت. به‌منظور بهره‌گیری درست از این نوع دستگاه‌های صنعتی باید باتوجه‌به نوع و برند روغن‌های صنعتی مورداستفاده در آن و نیز ظرفیتی که این دستگاه دارد آن را انتخاب و خریداری نمود. دستگاه روغن پاش صنعتی در سایزها و مدل‌های مختلفی وجود دارند که نوع مرغوب آن سبک بوده و دارای بدنه مقاومی است که به‌راحتی می‌توان آن را در صنایع مختلفی نصب‌کرده و مورداستفاده قرارداد. مرغوب ترین روغن موجود در بازار را از ما بخواهید. مجموعه کینی اویل با بیش از ۳۰ سال تجربه در فروش گریس و روغن‌های صنعتی، مشاور شماست، با ما در تماس باشید.

انواع دستگاه روغن پاش صنعتی

روغن پاشی صنعتی

روغن پاشی صنعتی

دستگاه روغن پاش صنعتی به شکل اسپری:

این نوع از دستگاه برای پاشیدن روغن‌های صنعتی به‌صورت اسپری ساخته شده‌اند که دارای محفظه‌هایی به شکل جداگانه دارای خشک‌کن، دو محفظه مکنده، پاش می‌باشند.

خشک‌کن در دستگاه روغن پاش:

در محفظه خشک‌کن دستگاه نازل‌هایی نصب شده است که هوای فشرده را به‌وسیله منبع موجود و با باز شدن شیر برقی همراه با فشار بسیار زیاد بر روی قطعات عمل هوادهی را انجام می‌دهد تا اگر روغن اضافی بر روی قطعات مانده آن را خشک نماید.

محفظه مکنده در دستگاه روغن پاش:

در قسمت‌های ابتدایی و انتهایی دستگاه دو سیستم مکنده نصب شده که بخار اضافی براثر پاشش را مکیده و به‌‌ محیط بیرون انتقال می‌دهد.

 پاشش در دستگاه روغن پاش صنعتی:

در محفظه پاشش روغن، نازل‌های طراحی و نصب شده که به شکل مخلوطی از باد و روغن‌کار می‌کنند در این حالت فشار باد موجب می‌گردد که روغن صنعتی به شکل پودری و اسپری و به‌صورت یک‌لایه نازک برروی قطعات قرار بگیرند در هنگام پاشش و اسپری کردن دستگاه باتوجه‌به طراحی‌های که دارد طوری روغن پاشی کند که زیر قطعات هم روغن پاشی شوند.

روغن پاش صنعتی اسپری به دو صورت دستی و اتوماتیک کار می‌کند:

روغن پاشی صنعتی

روغن پاشی صنعتی

روغن پاش اسپری دستی:

حالت دستی به‌وسیله شاسی‌هایی استارت استوپ و المان‌ها راه‌اندازی شده و شروع به کارکردن می‌کند.

روغن پاش اسپری اتوماتیک:

در حالت اتوماتیک برای آن سنسورهای چشمی قرار داده شده که اگر قطعه یا قطعاتی از جلوی آن خیلی سریع از طریق تایمری که در آن وجود دارد که این تایمر به شکل دلخواه تنظیم زمان در آن صورت‌گرفته است به نازل‌های مربوط به پاشش روغن فرمان می‌دهد که شروع به پاشش کنند. در محفظه هوایی‌ هم همانند عبور قطعه از جلوی سنسور نازل‌های هوا کار هوادهی و خشک‌کردن قطعات را انجام می‌دهد. روغن پاش‌های صنعتی اسپری می‌توانند روزانه به میزان ۵۰۰ قطعه را روغن پاشی کنند و در صورت اضافه‌کردن سرعت موتور این میزان به ۷۰۰۰ قطعه در روز هم خواهد رسید. این روغن پاش‌ها مشکل قطعاتی که در انبار برای مدت‌زمان طولانی نگه‌داری می‌شوند را حل می‌نماید. درواقع پس از پاشیدن روغن به‌وسیله این دستگاه قطعات از خطر فرسایش خوردگی و زنگ‌زدگی درامان هستند؛ بنابراین این قطعات را در مدت زمانی طولانی می‌توان در انبار نگه‌داری نمود و در زمان صادرات از رطوبت‌ها و آسیب‌های ناشی از حمل‌ونقل حفظ کرد.

روغن پاش صنعتی با هوای فشرده

همانطوری که می‌دانیم روغن‌کاری با استفاده از روغن‌های صنعتی موجب می‌شود که سائیدگی و اصطکاک میان قطعات و عناصر کمتر شده و از ابزارآلات در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی محافظت شود و موجب تسریع حرکت دستگاه و بالارفتن کیفیت آن می‌شود. نوع دیگری از روغن پاش‌ها، روغن پاش با هوای فشرده است که این دستگاه با اختلاف فشاری‌که میان  فشار جلوی دهانه کانال و میان محل تنگنای کانال وجود دارد پیش می‌آید و عمل مکیدن را انجام می‌دهد به این صورت که  باعث مکیده شدن روغن شده و روغن مکیده شده با هوا مخلوط می‌شود و در روغن پاش به شکل مه‌آلود شده به ابزار و قطعات می‌رسد. این نوع از روغن پاش زمانی به‌درستی کار خود را انجام می‌دهد که شدت هوا به‌اندازه کافی باشد زیرا در هنگامی‌که مصرف هوا کم بوده و جریان آن به حد کافی نباشد افت فشار ایجاد نمی‌شود و در نتیجه عمل روغن پاشی انجام نمی‌شود.

فیلتر روغن پاش صنعتی سر راهی

این نوع از فیلتر روغن پاش در فاصله حدود دو متری در مسیر شلنگ باد به تجهیزات بادی قرار می‌گیرد و با فاصله‌ای از کمپرسور در تجهیزات بادی که امکان استفاده از روغن پاش معمولی را ندارند مورداستفاده قرار می‌گیرد.

اهمیت استفاده از فیلتر روغن پاش صنعتی:

استفاده مناسب از روغن پاش صنعتی دارای اهمیت است زیراکه تمامی تجهیزات مکانیکی نیاز دارند که به‌وسیله روغن‌های صنعتی روغن‌کاری شوند. استفاده از فیلتر در روغن پاش موضوعی مهم و قابل‌توجه است که به بررسی آن می‌پردازیم:

  • استفاده از فیلتر روغن پاش مناسب سبب پیشگیری از هزینه‌های فراوان در تعمیرات تجهیزات می‌شود.
  • استفاده از فیلتر روغن پاش موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها است.
  • سبب طول عمر دستگاه می‌گردد.
  • در روغن پاش بادی فیلتر را می‌توان به‌راحتی شستشو داد.

کاربرد فیلتر روغن پاش سر راهی

فیلتر روغن پاش سر راهی برای هر دستگاهی که از طریق نیروی هوای فشرده کار می‌کند کاربرد دارد و مورداستفاده قرار می‌گیرد از جمله می‌توان به چند مورد اشاره نمود:

  • مهره گردان‌ها
  • چکش‌های بادی
  • بکس‌های بادی ضربه‌ای گشتاوری
  • دستگاه‌های حکاکی بادی

با پیشرفت صنعت و تکنولوژی و استفاده از دستگاه‌های پیچیده و پیشرفته اهمیت استفاده از روغن‌های صنعتی به‌منظور روانسازی و سایر مصارف صنعتی از کسی پوشیده نیست. روغن پاش صنعتی نیز یکی از این دستگاه‌ها است که امروزه دنیای صنعت از آن بهره می‌برد. استفاده از یک روغن پاش با کیفیت و مرغوب از موارد مهمی است که باید به آن توجه ویژه نمود زیرا که اختلال در روند روغن پاشی و عملکرد بد در این زمینه موجب وارد شدن آسیب‌های جدی و یا جبران‌ناپذیری به سیستم و حتی ازکارافتادن آن شود. در هنگام تهیه روغن پاش و خرید آن باید به نکاتی مانند جنس ظرف، سایز، پورت، نوع روغن توجه لازم را مبذول کنید. دقت به نوع دستگاه مورداستفاده و اینکه دستگاهی باشد که بتواند نیاز روغنی دستگاه صنعتی و ابزارآلات را تأمین نماید استفاده از دستگاه‌های فرسوده و یا ناکارآمد بسیار پر زیان خواهد بود.

 

.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه

*