-09036130717 – 09928388639

تهران،هفتم تیر میدان مفتح جنوبی خیابان ورزنده نبش ملک الشعرای بهار

با ما در ارتباط باشید
روغن چرخ دنده‌ی باز با کیفیت و عالی 

روغن چرخ دنده‌ی باز با کیفیت و عالی | کینی اویل

روغن چرخ دنده‌ی باز با کیفیت و عالی 

می‌خواهیم روغن چرخ دنده‌ی باز با کیفیت و عالی را در این مقاله به شما معرفی کنیم و اصول و نحوه روغنکاری چرخ دنده باز را برایتان شرح دهیم، پس با ما همراه باشید. مجموعه کینی اویل و بازرگانی حسنی، بر اساس تجربه و تخصص چندین ساله خود در تولید و توزیع و تهیه مستقیم روغن صنعتی و گریس، می‌تواند نیاز شما را در زمینه انواع روغن و گریس تأمین کند.

استفاده از روغن چرخ دنده باز

هنگام انتخاب روان کننده دنده باز برای استفاده، به نحوه استفاده از آن باید توجه شود. روش‌های معمول کاربردی که در سیستم‌های دنده باز استفاده می‌شود: سیستم‌ اسپری، روش قطره‌ای، حمام روغنی (سیستم غوطه وری)

اگر قرار است روان کننده چرخ دنده باز از طریق سیستم قطره‌ای، یا سیستم اسپری انجام شود، باید به اندازه کافی مایع باشد تا از طریق تجهیزات کاربردی جریان یابد. برای کاربردهای مسواک، روان کننده دنده باز باید به اندازه کافی مایع باشد تا روی دندانه‌ها مسواک زده شود. حین کار، روان کننده دنده باز باید به اندازه کافی چسبناک باشد تا در برابر فشار خارج شدن از دندان دنده مقاومت لازم را داشته باشد.

هنگامی که چرخ دنده‌های باز با استفاده از سیستم غوطه وری و پاشش روان می‌شوند، روغن دنده باز نباید آنقدر سنگین باشد که مانع فرو رفتن دندانه‌های دنده در آن کانال شود. هنگامی که چرخ دنده‌های باز روغنکاری می‌شوند، قوام یا درجه و سهولت قابلیت پمپاژ آن باید اجازه استفاده آسان را در شرایط محیط حاکم فراهم کند.

سیستم اسپری

متداول‌ترین نوع سیستم در روغن کاری دنده باز، سیستم اسپری مکانیکی متناوب است. سیستم‌های پاشش متناوب از دریچه‌های اندازه گیری استفاده می‌کنند که روان کننده را به سمت نازل هوا / گریس هدایت می‌کند که روغن را با کمک فشار هوا به چرخ دنده‌های باز اسپری می‌کند. اجزای اساسی این نوع سیستم‌ها پمپ، کنترل کننده، شیر اندازه گیری، منیفولد اسپری و نازل‌های اسپری هستند. عملکرد این نوع سیستم بسیار ساده است. سیگنال کنترل کننده پمپ را روشن می‌کند تا روان کننده دنده باز را به یک شیر اندازه گیری با جابجایی مثبت برساند. شیر اندازه گیری می‌تواند از نوع مترقی، دو خطی یا انژکتوری باشد. روان کننده اندازه گیری شده از یک مجرا در یک منیفولد اسپری به پایین ارسال می‌شود، جایی که روغن دنده باز به یک نازل هدایت می‌شود.

 

روغن چرخ دنده‌ی باز با کیفیت و عالی 

روغن چرخ دنده‌ی باز با کیفیت و عالی

بعد هوای تحت فشار  به همان نازل هدایت می‌شود. این هوای تحت فشار، روان کننده دنده باز را از نازل به دنده باز می‌اندازد. پس از اتمام مقدار از پیش تعیین شده روان کننده دنده باز، هر دو سیستم هوا و پمپ تا چرخه روانکاری بعدی خاموش می‌شوند. معمولاً در خاموش شدن هوا تاخیر ایجاد می‌شود تا اطمینان حاصل شود که روان کننده دنده باز نازل را پاک کرده است. هدف از این کار پاک کردن روان کننده دنده باز از نوک نازل است، بنابراین از خشک شدن و گرفتگی نازل جلوگیری می‌کند. زمان اسپری باید برابر با مدت زمان یک یا دو دور برای اطمینان از پوشش کامل باشد. انجام بازرسی‌های دوره‌ای برای حاصل شدن اطمینان از اینکه که مقدار کافی روان کننده دنده باز برای محافظت مناسب استفاده شده است یا خیر لازم است.

دو ساعت حداکثر فاصله زمانی مجاز بین برنامه‌ها براساس دستورالعمل‌های موجود است. مقدار استفاده روان کننده چرخ دنده باز بستگی به کاربردی دارد که از چرخ دنده باز در آن استفاده می‌شود مثل آسیاب یا کوره در بسیاری از برنامه‌ها، تامین کننده روان کننده شما می‌تواند مقدار اولیه مصرف را توصیه کند. این نرخ‌های کاربردی بر حسب گرم در سانتی متر عرض صورت در ساعت بیان می‎شوند.

کینی اویل یکی از فعال‌ترین مجموعه‌های مشاور و تنها مجموعه تهیه و تولید و توزیع مستقیم روغن صنعتی و گریس در بازار است. کینی اویل، میداندار تهیه و تولید روغن و گریس‌های صنعتی بر پایه کلسیم لیتیوم گرافیت و کلسیم سولفونات است .

مقدار مصرف روغن چرخ دنده باز در روش‌های متناوب

زمان اسپری باید با زمان یک و ترجیحاً دو دور چرخ دنده برابر باشد تا پوشش کامل انجام شود. برای اطمینان از اینکه از روان کننده کافی برای محافظت مناسب استفاده می‌شود، باید بازرسی‌های دوره‌ای انجام شود.

دو ساعت حداکثر فاصله مجاز بین کاربردهای روان کننده است. استفاده مکرر از مقادیر کم ترجیح داده می‌شود. با این حالدر مواردی که از رقیق کننده‌ها استفاده می‌شود، فواصل زمانی باید کوتاه باشد که از تبخیر رقیق کننده جلوگیری کند. باید روان کننده دنده باز را به طور مساوی در کل ارتفاع و عرض پهلو دندان در سمت بارگیری چرخ دنده توزیع کنید. تعداد نازل های اسپری مورد استفاده برای یک کاربرد خاص با توجه به عرض دنده تعیین می شود. به طور معمول ، چهار تا شش نازل اسپری مورد نیاز است. آن‌ها باید به درستی فاصله داشته باشند تا پوشش روانکاری کافی را در کل سطح دندان‌های دنده ایجاد کنند.

 

روغن چرخ دنده‌ی باز با کیفیت و عالی 

روغن چرخ دنده‌ی باز با کیفیت و عالی

فشار هوا به میله اسپری نیز باید به درستی تنظیم شود. فشار کم هوا منجر به شکل ظاهری پاشیده، کلوخه‌ای یا رشته‌ای می‌شود، در حالی که فشار زیاد هوا تمایل دارد که روان کننده دنده باز را از دنده منفجر کند. حتی اگر با استفاده از مکانیزم جریان کنترل، نازل‌های اسپری کنترل شوند، بررسی دوره‌ای الگوی اسپری به عنوان بخشی از پوشش کافی و یکنواخت چرخ دنده باز روی صورت چرخ دنده، توصیه می‌شود. میله‌های اسپری دارای طرح های مختلفی هستند و بسیاری از سیستم‌های قدیمی اسپری اجازه دسترسی آسان برای بررسی الگوی اسپری را ندارند در حالی که چرخ دنده باز کار می‌کند. مطمئن‌ترین راه برای بررسی الگوی اسپری، خاموش بودن دستگاه است.

روش بازرسی از الگوهای اسپری

اطمینان حاصل کنید که روش‌های ایزوله رعایت شده است، سپس درب بازرسی را باز کرده و یک تکه مقوا یا کاغذ تمیز را روی مجموعه دنده قرار دهید، جایی که نازل اسپری روان کننده دنده باز را روی مجموعه دنده اتمی می‌کند. سیستم روانکاری را کار کرده و پوشش روان کننده را روی مقوا یا کاغذ بررسی کنید. این پوشش باید از یک نازل اسپری به قسمت بعدی همپوشانی داشته باشد و در ارتفاع و عرض مناسب نباید شکافی وجود داشته باشد تا دندان‌های دنده حمل کننده را بپوشاند.

در صورت یافتن شکاف، فشار هوا، زاویه پاشش و درپوش اسپری باید تنظیم شود تا پوشش مناسب حاصل شود. پس از انجام تنظیمات ، مراحل را تکرار کنید تا الگوی اسپری کامل حاصل شود. اگر میله اسپری نیاز به تغییر دارد، باید طرح میله اسپری تغییر کند تا بتوان الگوی اسپری را در حین کار تجهیزات بررسی کرد.

مقدار استفاده از روغن چرخ دنده باز

استفاده بیش از حد از روغن روان کننده دنده باز باعث اتلاف می‌شود، در حالی که روغن کاری کم منجر به افزایش سایش و در نتیجه خرابی قطعه می‌شود. مقدار روانکاری که باید از هر انژکتور دفع شود را می‌توان از سازنده سیستم روغن کاری خودکار دریافت کرد. تنظیمات تایمر در سیستم روغن کاری خودکار بسته به نوع روانکار دنده باز مورد استفاده در نهایت باید به کمترین فرکانس تنظیم شود.

برای مایعات پایه ویسکوزیته مصنوعی آسفالتی و ویسکوزیته بالا، فاصله زمانی تنظیم معمول ۱۰ تا ۲۰ دقیقه است، در حالی که برای روغن‌های نیمه سیال و روان کننده‌های دنده باز نوع ضخیم شده با ژل / پلیمر، فاصله زمانی تنظیم زمان معمول ۱۵ است تا ۳۰ دقیقه است. استفاده از دماسنج غیر تماسی با استفاده از دما در سطح دنده می‌تواند بررسی کند که آیا چرخ دنده باز به درستی روغن کاری شده است یا خیر. دمای یکنواخت در سطح دنده نشان می‌دهد که دنده به درستی روغن کاری شده است.



بیشتر بخوانید:

کاربرد روانکار بیرینگ را یاد بگیریم

کاربرد روغن فورج برای قالب های پرس

کاربرد روانکار در اتصالات رزوه ای



 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه

*