-09036130717 – 09928388639

تهران،هفتم تیر میدان مفتح جنوبی خیابان ورزنده نبش ملک الشعرای بهار

با ما در ارتباط باشید
قیمت گریس با پایه سدیم

قیمت گریس با پایه سدیم | روغن صنعتی کینی اویل

قیمت گریس با پایه سدیم 

قیمت گریس با پایه سدیم بنابر کیفیت آن یعنی میزان مقاومتی که در برابر اکسید شدن دارد و نیز عدم وجود اجزای ترکیبی و فعال شیمیایی در آن تعیین می‌شود. خریدن گریس پایه سدیم باید به‌صورت دوره‌ای باشد، اگر روانکار صنعتی با کیفیتی تهیه کنید، مطمئناً دیگر نیازی نیست آن را زود به زود تعویض کنید. بنابراین از خرید گریس‌هایی که مرغوب و با کیفیت نیستند و فقط به صرف اینکه قیمت پایین‌تری دارند خودداری کنید. زیرا علاوه بر اتلاف وقت و هزینه، می‌تواند به دستگاه آسیب وارد کند و در مواردی موجب ایجاد صدمه‌های جبران‌ناپذیری به آن شود. برای تهیه گریس پایه سدیم با کیفیت، فقط می‌توان آن را از مراکز معتبر خریداری کنید. مجموعه کینی اویل با داشتن سال‌ها سابقه درخشان کاری، در زمینه فروش انواع روغن‌های صنعتی و گریس با قیمتی مناسب همواره روغن‌های با کیفیتی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. در ادامه این بحث با ما همراه باشید تا با گریس پایه سدیم بیشتر آشنا شویم.

تعریف گریس به عنوان یک روغن صنعتی جامد و نیمه جامد

گریس یکی از پرکاربردترین روانکار پس از روغن صنعتی مایع است. این روانساز صنعتی، که به شکل جامد و نیمه جامد و با پایه‌های مختلفی همچون پایه کلسیم، پایه سدیم، پایه بنتون و.. در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌طور کلی گریس‌ها از سه جزء اصلی تشکیل شده‌اند، که شامل روغن پایه، که در بیشتر موارد بر گرفته از نفت و مشتقات نفتی است و نیز صابون فلزی و مواد افزودنی می‌باشد. ترکیبی از این مواد با هم، ویژگی‌های منحصر بفردی را به گریس می‌دهد و تعیین کننده میزان عملکرد آن است. گریس‌ها این خاصیت را دارند، که تحت شرایط باری مختلف در زمان کار و دمای مورد نظر، خاصیت خود را از دست ندهند. این روانکار صنعتی زمانیکه بار بر روی یا تاقان‌ها یا هر سطح لغزنده دیگری است، به منظور کاهش اصطکاک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزیت روانکاری با گریس صنعتی

قیمت گریس با پایه سدیم

قیمت گریس با پایه سدیم

  • قابلیت ماندگاری گریس در قسمت مورد نظر در دستگاه
  • عملیات روانسازی با گریس به راحتی و خیلی ساده انجام می‌شود.
  • استفاده از گریس موجب کاهش دفعات روانکاری در دستگاه می‌شود.
  • گریس به آبندی کردن مجموعه کمک می‌کند.

معایب روانکاری با گریس صنعتی

  • عدم قابلیت نفوذ به قطعات ریز دستگاه و روانسازی آن‌ها
  • نداشتن قابلیت خنک کنندگی برای قطعات

بررسی ویژگی گریس پایه سدیم گریس

گریس پایه سدیم از روغن پایه مرغوب، همراه با غلیظ کننده سدیم تهیه می‌شود. در تولید این نوع از روغن صنعتی، از مخزن فن‌آوری شده به همراه مواد افزودنی و روغن پایه، مواد دفع شونده، عامل‌های فوم و… استفاده می‌شود. به‌طور کلی این گریس مراحل تولید پیچیده‌ای ندارد، ولی توجه و دقت به نوع فرمولاسیون در فرآیند تولید فرآورده‌های روغنی سدیم، بسیار مهم و با اهمیت است. در صورت نداشتن فرمولی خوب، روانکار صنعتی مرغوب و استانداردی تولید نخواهد شد. این نوع از گریس در محیط‌های در فشار حرارتی نسبتاً بالا که دارای ذرات گرد و غبار است، مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای خاصیت چسبندگی بسیار خوبی است. نکته‌ای که در ارتباط با این گریس باید دانست این است که محیط مصرف آن نباید مرطوب باشد، در حقیقت مهم‌ترین نقطعه ضعف این روغن صنعتی ضدآب نبودن آن است. گریس با پایه سدیم بعد از گریس با پایه کلسیم جزء گریس‌های ارزان قیمت است، که  دارای قدرت روانکاری خوبی است.

چگونگی عمل‌کرد گریس پایه سدیم

گریس پایه سدیم با داشتن پایداری برشی بسیار خوب، سال‌ها در صنعت به عنوان گریس چرخ و بلبرینگ از آن استفاده می‌شود. نقطه افت و ریزش این روانکار صنعتی، بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ در جه فارنهایت متغیر است. این روغن صنعتی با داشتن مقاومتی خوب در مقابل گرد و غبار،  به عنوان یک ماده ضد اصطکاک، سبب افزایش کارایی و طول عمر انواع یاتاقان‌های غلطکی و توپی می‌شود. گریس پایه سدیم این خاصیت را دارد، که از انواع فلزات در محیط‌های مرطوب به‌دلیل داشتن چسبندگی بسیار خوب در مقابل زنگ زدگی و خوردگی محافظت کند.

بوی گریس پایه سدیم

 

قیمت گریس با پایه سدیم

قیمت گریس با پایه سدیم

به‌طور کلی همه گریس‌ها به‌دلیل نوع روغن پایه، مواد افزودنی و سفت کننده دارای بوی مشخصی هستند، که معمولا متأثر از اسانس‌های مصرفی در آن نیز هست. اگر در فرایند تولید این روانکار صنعتی از روغن اکیسد شده استفاده شود، یا خود گریس در مجاورت حرارت زیاد غیر معمول اکسید شود، بوی تند و زننده‌ای خواهد داشت. این بوی بد نشان دهنده کیفیت پایین روغن است و نباید آن را مصرف کرد.

نکاتی که در زمان استفاده از گریس پایه سدیم باید مورد توجه قرار گیرد

  • اگر در زمان نگه‌داری گریس در انبار روغن از گریس جدا شد، بهتر است که مورد استفاده قرار نگیرد.
  • همزدن گریس نمی‌تواند روغنی که از آن جدا شده را دوباره به ساختار این روانساز صنعتی باز گرداند.
  • توجه داشته باشید گریسی را استفاده کنید که در زمان نگه‌داری در انبار سر پوشیده و کاملا به دور از نور مستقیم آفتاب باشد.
  • هیچ‌گاه از گریس پایه کلسیم و یا نوعی دیگر بدون مشورت با فرد متخصص تولید کننده دستگاه، به‌جای گریس پایه سدیم در آن استفاده نکنید.
  • هیچ وقت غلظت گریس را با مخلوط کردن با یک روانکار مایع کم نکنید.
  • میزان غلظت گریس نباید بیشتر و یا کمتر از حدی باشد که تولید کننده دستگاه برای استفاده در آن توصیه کرده است.
  • مقدار گریس مورد استفاده باید به اندازه مورد نیاز و مجاز دستگاه و قطعه باشد، نه کمتر و نه بیشتر.
  • در زمان گریس کاری، گریس قبلی و استفاده شده را به‌طور کامل از محل روانکاری پاک کرده و یا خارج نمایید.
  • همواره سعی کنید میزان و نوع گریس مورد استفاده برای دستگاه و قطعه مطابق با دستورالعمل سازنده دستگاه که در کتابچه راهنمای آن ذکرشده است باشد.

یکی از مجموعه‌های موفق در زمینه تولید و توزیع انواع روغن‌های صنعتی، روان کننده‌های سنتاتیک و انواع گریس با پایه‌های مختلف کینی اویل است. این بازرگانی به تمامی مشتریان گرامی تضمین می‌دهد، که در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با قیمتی مناسب، محصولات مورد نیاز شما را به هر نقطه‌ای از کشور ارسال نماید. شما برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه خرید محصول مورد نیاز خود، می‌توانید با مشاوران با تجربه ما ارتباط برقرار کنید و نیز انواع روغن و محصولات صنعتی را، به‌وسیله صفحه وب سایت این مجموعه مشاهده کنید. متأسفانه فروش گریس پایه سدیم در بعضی از مواقع به شکلی غیر تخصصی انجام می‌شود. این امر سبب شده افرادی‌که به دنبال محصول با کیفیت هستند، نتوانند روغن مناسب را پیدا کنند، بنابر این سعی کنید همواره از مراکز معتبر خرید خود را انجام دهید.

تأثیر رنگ بر چگونگی عمل‌کرد گریس‌ها

با افزودن رنگ دانه‌های مختلفی به گریس صنعتی، می‌توان این نوع روغن صنعتی را با رنگ‌های مختلف، بنابر کاربرد آن‌ها طبقه‌بندی کرد. باید توجه داشت که افزودن این رنگ‌ها به گریس هیچ نوع تأثیری بر کیفیت آن ندارد. مثلا افزودن رنگ آبی، نشان دهنده این است که گریس را می‌توان در دمای پایین مورد استفاده قرار داد. رنگ سبز سازگاری آن با محیط زیست است. رنگ قرمز نشان دهنده مناسب بودن آن برای استفاده در دمای بالا است. رنگ سیاه برای استفاده در شرایط دشوار مناسب است.

گریس با پایه‌ سدیم، با داشتن مقاومت حرارتی خوب، ضدخوردگی و ضداکسید نیز هست. این روانکار صنعتی با داشتن قدرت چسبندگی عالی، می‌تواند برای مدتی طولانی در محل گریس‌کاری شده باقی بماند و موجب طول عمر دستگاه شود. این روغن صنعتی در برابر آب مقاومت کمی دارد و باید در مجاورت آن قرار نگیرد. قیمت گریس پایه سدیم بنا بر کیفیت آن تعیین می‌شود، پس توجه به مرغوبیت این محصول و داشتن استانداردهای لازم از موارد ضروری است، که باید در زمان خرید کاملاً مورد توجه قرار بگیرد.



مقالات مرتبط:

گریس نسوز چرا تغییر رنگ میدهد؟

۵ گریس کاربردی در صنعت

تفاوت گریس پایه لیتیوم با گریس پایه سدیم و کلسیم

گریس پایه کلسیم

گریس پایه بنتون



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه

*