-09036130717 – 09928388639

تهران،هفتم تیر میدان مفتح جنوبی خیابان ورزنده نبش ملک الشعرای بهار

با ما در ارتباط باشید
قیمت گریس نسوز

قیمت گریس نسوز | خرید گریس نسوز

قیمت گریس نسوز | خرید گریس نسوز

ویژگی‌ها و خواص موجود در گریس و استاندارد بودن این روانکار، همواره تعیین کننده قیمت گریس نسوز است. افراد فرصت طلب و سودجو، روانکارهای تقلبی و کم کیفیت را معمولاً با قیمتی پایین‌تر و در مواردی با زدن برچسب‌های تقلبی مبنی بر تولید در مراکز معتبر جهانی، روانکار صنعتی را حتی با قیمتی بسیار بالا به فروش می‌رسانند. بالا بودن خاصیت و کیفیت گریس، به‌طور کاملاً مستقیم بر عملکرد دستگاه و قطعات تأثیر می‌گذارد. به‌کار بردن گریس بی‌کیفیت، ممکن است دستگاه را خراب کرده و برای همیشه آن را از دور خارج نماید. در زمان خرید گریس صنعتی باید نسبت به مرغوب بودن آن اطمینان داشته باشید و آن را از شرکت‎های معتبر خریداری کنید.

مجموعه کینی اویل، با داشتن سال‌ها تجربه در عرصه تولید و عرضه انواع روانکارهای صنعتی مانند گریس با کیفیتی عالی و قیمتی مناسب و منصفانه همواره توانسته است، اعتماد مشتریان زیادی را برای خود جلب نماید. در ادامه این بحث با ما همراه باشید، تا با گریس نسوز بیشتر آشنا شویم.

تقسیم‌بندی انواع گریس‌ها بر اساس نوع و کاربرد آن‌ها 

 

قیمت گریس نسوز

قیمت گریس نسوز

خاصیت پایداری حرارتی و مقاومت در برابر آب، در انواع گریس دارای اهمیت ویژه‌ای است. در واقع نوع صابون پایه مورد استفاده در این روانسازها می‌تواند بر میزان این دو خاصیت گریس (پایداری حرارتی و مقاومت در برابر رطوبت و آب) تأثیرگذار باشد. هر کدام از انواع گریس‌ دارای خاصیت مخصوص به خود بوده و برای دستگاه‌های مخصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما هر یک از این روانسازها به نوعی گریس نسوز محسوب می‌شوند و در برابر میزان حرارت مشخص شده‌ای پایداری و مقاومت دارند. به‌طور خلاصه خاصیت این روانکارهای صنعتی جامد و نیمه جامد را به‎‌صورت زیر از نظر مقاومت حرارتی و پایداری در برابر آب و رطوبت مقایسه می‌کنیم:

پایداری در برابر حرارت

از نظر مقاومت حرارتی گریس پایه لیتیوم، نسبت به گریس پایه سدیم دارای مقاومت حرارتی بالایی است. گریس پایه سدیم هم نسبت به گریس پایه کلسیم مقاومت بیشتری دارد.

پایداری در برابر آب

گریس پایه کلسیم بیشترین میزان مقاومت در برابر آب و رطوبت را نسبت به گریس پایه لیتیوم و گریس پایه سدیم دارد. این پایداری در برابر رطوبت در گریس لیتیوم بیشتر از گریس سدیم است.

تعریف و بررسی گریس نسوز

این روانساز صنعتی نسوز ماده‌ای ژلاتینی است، که به شکل جامد یا نیمه جامد که از یک روغن پایه (بر گرفته از نفت یا مواد معدنی) و ماده پرکننده و مواد افزودنی تولید می‌شود. معمولاً در مواردی از گریس استفاده می‌شود، که از روانکارهای مایع که دارای غلظت کمی هستند نتوان استفاده کرد. این روانکار صنعتی نسوز در دستگاه‌ها و قطعاتی مانند یاتاقان‌های بزرگ، چرخ دنده‌های صنعتی، فلکه‌ها و… مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به این صورت که به منظور کاهش اصطکاک و با داشتن خاصیت مقاومت بالای حرارتی در میان قطعات دستگاه  به‌کار برده می‌شود. مهم‌ترین ویژگی این روانکار نسوز، داشتن مقاومت حرارتی بالا در شرایط سخت کاری است. به این صورت که در زمان کار در دما و حرارت بالا آتش نمی‌گیرد و در صورت بالاتر رفتن درجه حرارت پودر شده و متلاشی می‌گردد.

ویژگی گریس نسوز

یکی از ویژگی‌های گریس نسوز، سهولت استفاده در دستگاه و قطعات، چکه نکردن در زمان کارکردن، کاهش دفعات روانکاری و چسبندگی بسیار خوب است. در یاتاقان‌ها که دارای سطح لغزنده‌ای هستند، گریس بر روی آن باقی‌مانده و به عبارت دیگر از زیر سطح پرتاب نمی‌شود. این روانکار صنعتی نسوز، در شرایط مختلف کاری و تحت بارهای سنگین استفاده شده و خواص خود را از دست نمی‌دهد.

 تعریف گریس نسوز پایه لیتیوم

یکی از روانکارهای صنعتی شناخته شده نسوز گریس پایه لیتیوم می‌باشد، که دارای پایداری حرارتی بالایی بوده در برابر آب هم مقاومت خوبی دارد. این روانساز با داشتن این ویژگی‌های گوناگون در موارد مختلفی در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد، که به آن گریس چند منظوره هم می‌گویند. گریس نسوز پایه لیتیوم به‌دلیل داشتن  تنوع بالا در سطحی نسبتاً وسیع در صنعت کاربرد دارد و جزء پرمصرف‌ترین نوع گریس‌های صنعتی است. این گریس چند منظوره نسبت به سایر گریس‌ها به خاطر ویژگی‎ها و خواصی که دارد، گران‌تر بوده و دارای قیمت نسبتاً بالایی است.

گریس نسوز دارای خواص و ویژگی‌های زیر می‌باشد:

 

قیمت گریس نسوز

قیمت گریس نسوز

  • داشتن خاصیت ضدزنگ
  • خاصیت بازدارنده اکسیداسیون و مانع از اکسید شدن اجزاء و قطعات در زمانی‌که در دمای بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • جلوگیری از خوردگی و سایش سطوح فلزی و قطعاتی که در تماس با یکدیگر هستند.
  • داشتن مقاومت فشارپذیری بالا در زمانی‌که گریس در میان اجزاء بلبرینگ در فشار کاری زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • به‌دلیل استفاده از مواد پایدارکننده در این نوع از روانکار، روغن پایه و غلیظ کننده مورد استفاده در آن کاملاً با هم مخلوط شده‌ و جدا نمی‌شوند.
  • گریس نسوز دارای مواد ضدکف است.
  • اگر در این نوع از روانساز مواد رنگی به‌کار رفته باشد، معمولاً از مواد پایین آورنده نقطه ریزش برای کاهش اصطکاک در مواد رنگی به‌کار رفته در گریس استفاده می‌شود.

مجموعه کینی اویل یکی از عرضه کننده‌های موفق، معتبر و با سابقه در زمینه توزیع انواع روغن‌های صنعتی جامد مایع و نیمه جامد برای انواع زنجیرهای صنعتی، بلیرینگ‌ها، یاتاقان‌ها و سایر محصولات صنعتی است. این مجموعه می‌تواند تمامی محصولات و روغن‌های صنعتی مورد نیاز شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به هر نقطه‌ای از کشور ارسال نماید. در صورتی‌که برای خرید نیاز به مشورت بیشتری دارید، می‌توانید از مشاوران خبره و ماهر این فروشگاه استفاده کنید. با بازدید از وب سایت ما با انواع محصولات صنعتی کینی اویل بیشتر آشنا شوید.

مواردی‌که در هنگام استفاده از گریس نسوز باید مورد توجه قرار گیرد:

  • در صورتی‌که مشاهده کردید که گریس از روغن جدا شده است، نمی‌توان باهم زدن گریس مواد را به ساختار آن باز گرداند و در این حالت نباید روانکار را برای دستگاه استفاده کرد.
  • اگر به گریس روان‌تری نیاز دارید، نمی‌توان با اضافه نمودن روغن صنعتی غلظت آن را کم کرد.
  • استفاده از گریس ضدآب به جای گریس نسوز و یا بلعکس توصیه نمی‌شود.
  • سعی کنید در زمان انجام گریس کاری جدید، گریس قبلی را به‌طور کامل از روی قطعه و دستگاه پاک کنید.
  • باید غلظت گریس را بنابر نوع دستگاه و توصیه سازنده گان آن استفاده کرد. به‌کار بردن گریس روان‌تر یا غلیظ‌‌تر
  • از میزان مجاز برای آن توصیه نمی‌شود.
  • از به‌کار بردن گریس بیشتر و یا کمتر از مقدار لازم برای دستگاه اجتناب کنید.

انتخاب یک گریس مناسب برای دستگاه همواره مسئله‌ای مهم است، که باید تنها با توجه به توصیه سازنده آن درباره نوع گریس و میزان استفاده در قطعه مورد توجه قرار بگیرد. داشتن اطلاعات در مورد انواع گریس و خواص آن، می‌تواند ما را در انتخاب بهترین و مناسب‌ترین روانساز برای قطعه و دستگاه‌مان یاری نماید. انتخاب گریس نامناسب خود یکی از عوامل اصلی خرابی دستگاه است، که  می‌تواند موجب عدم کارایی صحیح آن شود. باید توجه داشت که گریسی که جدید برای دستگاه استفاده می‌شود، با گریس قبلی هم‌خوانی داشته باشد. با توجه به یک اصل کلی باید گریس‌هایی که دارای یک نوع سفت کننده هستند، در یک سیستم و دستگاه استفاده شوند.

بنابراین در زمان خرید گریس نسوز یا هر نوع روانکار صنعتی دیگری اصل را بر کیفیت آن قرار دهید، زیرا استفاده از روغن صنعتی باکیفیت در هر شکل و حالتی (جامد، مایع، گاز) تضمین کننده سلامتی و ایمنی قطعه و دستگاه مورد استفاده شما خواهد بود. با اطمینان می‌توان گفت به‌کاربردن یک روانکار استاندار و مرغوب با توجه به ویژگی‌های مفیدی که دارد، برای فعالان در عرصه صنعت از نظر اقتصادی بسیار مقرون و به صرفه خواهد بود.



مقالات مرتبط:

۵ کاربرد گریس نسوز

درجات گریس نسوز

مشخصات گریس نسوز



 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه

*