-09036130717 – 09928388639

تهران،هفتم تیر میدان مفتح جنوبی خیابان ورزنده نبش ملک الشعرای بهار

با ما در ارتباط باشید
کاربردهای روغن فورج گرم

کاربردهای روغن فورج گرم | گرافیت

کاربردهای روغن فورج گرم 

اگر از ما درباره روغن صنعتی پایه گرافیت، یا کاربردهای روغن فورج گرم سؤال کنند، می‌توانیم در پاسخ بگوییم که بالا بردن کیفیت عملیات فورجینگ و بهبود پوشش دهی فلزات، برای شکل دهی آنها از مهم‌ترین کاربردهای روغن فورج گرم با پایه گرافیت است.

استفاده از انواع مختلف روغن فورج گرم با توجه به کیفیت آن، به‌عوامل مختلف و شرایطی که روغن در آن استفاده می‌شود بستگی دارد. عملیات فورجینگ، به‌صورت فورج گرم و فورج سرد انجام می‌شود. و روانکار صنعتی پایه گرافیت در شرایط حرارتی بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این بحث ما را همراهی کنید، تا با روغن فورج گرم و نحوه به‌کارگیری و ویژگی آن را بیشتر بشناسید.

مجموعه صنعتی کینی اویل؛ یکی از مراکز فروش معتبر روغن صنعتی مرغوب در تهران است. این مجموعه بیش از سه دهه است، که توانسته است انواع روانکارهای صنعتی جامد، مایع  و گاز را با قیمتی منصفانه و کیفیتی مناسب و استاندارد، برای مراکزصنعتی زیادی در سراسر ایران تهیه کند، و همواره مورد اعتماد مشتریان زیادی هم قرار گرفته است. یکی از روانسازهای عرضه شده در این مجموعه، روغن صنعتی با پایه گرافیت است. شما می‌توانید انواع روانکارهای صنعتی مانند روغن پایه گرافیت و بهترین روغن ریخته گری و.. را از این مجموعه معتبر فروش روغن صنعتی در تهران تهیه کنید.

کاربردهای روغن صنعتی فورج گرم چیست؟

این روانکار صنعتی، با داشتن مقاومت بالا در برابر حرارت زیاد، دارای ویژگی‌های خاص و منحصر بفردی مانند، عاری بودن از هرگونه دود و بخار است. این روغن با توجه به نقش اصلی خود، که به‌عنوان یک روانساز محیط است، می‌تواند فضایی بسیار مناسب را برای کار در شرایط حرارتی بالا به‌وجود بیاورد، تا محصول نهایی تولید شده کیفیت تأیید شده و مطلوبی داشته باشد. بنابراین ‌به‌کارگیری ترکیبی از مواد روانکار و ضد نسوز در ساختار روغن فورج گرم، جزء یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های آن است.

اگر بخواهیم درباره کاربردهای روغن پایه گرافیت صحبت کنیم، شناخته شده‌ترین و معرف‌ترین کارکرد آن، تولید قطعات یدکی و قطعات خودرو برای دستگاه‌های مختلف است. قطعات فلزی و قطعات فولاد معمولاً تحت فشار هستند، در هنگام تولید این قطعات به‌کارگیری عملیات فورجینگ لازم و ضروری است. به‌طور کلی کاربرد روغن گرافیت به گونه ای است که، در هر زمینه‌ای که می‌توان قطعات فلزی را تولید کرد و احتمال خوردگی جوشکاری آنها وجود دارد، می‌توان از این نوع روانکار صنعتی استفاده کرد.

نحوه به‌کارگیری روغن فورج گرم

 

کاربردهای روغن فورج گرم

کاربردهای روغن فورج گرم

در زمان عملیات فورجینگ، حرارت زیاد به دو قطعه کار داده می‌شود، و در این حرارت زیاد هر دو قطعه چکش کاری شده تا به مرور و کم کم در هم ادغام شوند، که در اصطلاح فورج صورت می‌گیرد. کاربرد روغن فورج، به‌عنوان قسمتی از عملیات فورجینگ و ادغام فلزات با هم به‌شکلی مناسب است. انتظار می‌رود که این روغن با داشتن مقاومت حرارتی بالا، به‌عنوان یک روانساز برای پتک‌های چکش کاری استفاده می‌شود. نحوه استفاده آن یا توسط یک دستگاه و یا به‌صورت دستی است، که به محیط اضافه می‌شود. این روانکار دارای قابلیت استفاده در سیستم‌های دستی و اتوماتیک و فلزات با تناژهای مختلفی را دارد.

بررسی ویژگی‌های اصلی روغن فورج گرم

با در نظر داشتن فرایند فورجینگ و شرایطی که از این نوع روغن صنعتی انتظار داریم، باید به ویژگی‌های زیر برای روغن فورج گرم اشاره کنیم:

روانکار محیطی

قسمتی از عملیات فورجینگ، استفاده از پتک‌های چکش کاری شده است، که با وارد کردن فشار بر روی فلزات باید به‌صورتی باشد، که در روند جوشکاری مشکلی به‌وجود نیاید. قسمتی از وظیفه روغن فورج گرم مربوط به روانسازی پتک‌ها است، که در بازار به‌عنوان روانکار پتک‌های چکش کاری گرم استفاده می‌شود. اما بهترین روش برای استفاده به‌صورت اسپری‌های اتوماتیک است.

مقاوت در برابر حرارت بالا

فرایند فورج در عملیات بالا انجام می‌شود، تا فرایند فورج شدن فلزات به‌صورتی کاملاً مناسب انجام گیرد. بنابراین روغن فورجینگ، باید تحمل زیادی در مقابل حرارت داشته باشد، تا تبخیر نشود و در تمام مراحل کار امکان استفاده از آن وجود داشته باشد. همین ویژگی عاری بودن از دود و بخار، اصطلاحی کاملاً مناسب برای این نوع از روغن صنعتی است.

استفاده از ماده گرافیت به‌عنوان ماده پایه روغن فورج گرم

از گرافیت به‌عنوان ماده اصلی نسوز، که به‌صورت پایه در این نوع از روغن صنعتی استفاده می‌شود، معمولاً در شرایط حرارتی بسیار بالا کاربرد دارد. وجود همین گرافیت، امتیاز استفاده از روانکار صنعتی در شرایط حرارتی متفاوت را به ما می‌دهد، طوری‌که دیگر نگران سوختن روغن نباشیم. بنابراین همین وجود روغن پایه گرافیت، در این روانکار کاربرد آن را در حوزه‌های مختلف در صنعت توسعه داده است. انواع مختلفی از روغن فورج بر پایه مختلفی تولید می‌شوند، که بنابر نیازهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. ولی پرکاربردترین و گسترده‌ترین روغن فورج گرم بر پایه  گرافیت است.

دیگر کاربردهای روغن فورج گرم در عملیات فورجینگ

در بعضی از صنایع، از سیستم‌های پرس هیدرولیک به‌جای پتک و چکش، در فرایند فورجینگ استفاده می‌شود. این سیستم فشار به‌صورت یکپارچه و پیوسته، فشار مورد نیاز را برای انجام عملیات وارد می‌کند. قطعات فلزی در داخل قالب‌های مخصوصی گذاشته می‌شود، و فشار به آنها وارد می‌شود. روغن فورج گرم به‌عنوان یک روانساز باید قالب‌های فلز را روانکاری کند.

مزایای استفاده از روغن فورج گرم

 

کاربردهای روغن فورج گرم

کاربردهای روغن فورج گرم

  • کنترل درجه حرارت قالب و افزایش عمر آن
  • عاری بودن از هرگونه دود و بخار
  • کمک به‌حرکت فلزات در سریع‌تر پر شدن قالب
  • قابلیت استفاده به‌صورت خالص یا رقیق به‌وسیله آب
  • استفاده به‌عنوان یک پوشش بر روی سطح فلزات

با در نظر داشتن موارد ذکر شده در بالا، ویژگی‌های و خصوصیات این روغن صنعتی باید، کاملاً متناسب برای فرایند فورجینگ باشد و کیفیت آن را بالا ببرد. این روانکار صنعتی در درجه اول، به‌عنوان یک روانساز برای چکش کاری و پرسکاری استفاده می‌شود. اما خصوصیت مهم دیگر برای این نوع از روغن صنعتی، داشتن مقاومت بالا در برابر حرارت و جلوگیری از سوخته شدن است.

با توجه به اینکه هر صنعتی، نیازمندی‌های مخصوص به خود را دارد. مجموعه صنعتی کینی اویل؛ همواره تلاش کرده که طیف وسیعی از روانکارهای صنعتی را، برای نیازمندان در این عرصه تهیه نماید. این مجموعه صنعتی، انواع روانکارها را مانند، روغن فورج گرم با پایه گرافیت و روغن‌های بدون پایه گرافیت، روغن کمپرسور، روغن هیدرولیک، روغن‌های صنعتی مخصوص انتقال حرارت و همچنین طیف گسترده‌ای از گریس‌ها و.. را به‌عنوان یک مرکز فروش روغن صنعتی در تهران عرضه می‌کند.

کینی اویل، این امکان را برای مشتریان عزیز خود فراهم کرده است، تا انواع روغن صنعتی را  هر زمان که بخواهند، از طریق وب سایت این مجموعه، همراه با قیمت آنها مشاهده کنند. با استفاده از شماره تلفن‌های موجود در وب سایت، شما می‌توانید با کارشناسان این بازرگانی تماس گرفته و همه اطلاعات لازم را درباره انواع روانکارهای صنعتی کسب نمایید. در صورت سفارش این مجموعه تلاش خود را می‌کند، که سفارش خرید مشتریان خود را در کمترین زمان ممکن و به بهترین شیوه برای آنها ارسال نماید.



بیشتر بخوانید:

روغن چرخ دنده ی باز با کیفیت و عالی

کاربرد روغن فورج برای قالب های پرس 

خرید انواع روغن صنعتی مرغوب

روغن صنعتی با کیفیت

انواع روغن صنعتی

روغن صنعتی کینی اویل

خرید روغن صنعتی

روغن گرافیت

نمایندگی روغن صنعتی



 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه

*