-09036130717 – 09928388639

تهران،هفتم تیر میدان مفتح جنوبی خیابان ورزنده نبش ملک الشعرای بهار

با ما در ارتباط باشید
کاربردهای روانکار بیرینگ را یاد بگیریم

کاربردهای روانکار بیرینگ را یاد بگیریم

کاربردهای روانکار بیرینگ را یاد بگیریم

انجام درست عملیات روانسازی یاتاقان‌ها، به‌منظور جلوگیری از اصطکاک برای خرابی بیرینگ‌ها، بسیار اهمیت دارد. لازم است که کاربردهای روانکار بیرینگ را یاد بگیریم تا بتوانیم، به‌بهترین نحو از این نوع روغن صنعتی، برای روانکاری بیرینگ‌ها و بلبرینگ‌ها  استفاده کنیم.

کینی اویل یکی از مراکز عرضه، انواع رونکار و روغن صنعتی مرغوب در تهران است، که انواع روانسازهای جامد، مایع و گاز را در اختیار صنعتگران قرار می‌دهد. این مجموعه کم نظیر با در اختیار داشتن مراکز استاندارد و تأیید شده، برای نگه‌داری روانکارهای صنعتی خود، همواره تلاش کرده انواع محصولات صنعتی خود را با استانداردهای لازم و کیفیتی ماندگار در اختیار مشتریان قرار دهد. همین امر سبب شده تا روغن‌های صنعتی کینی اویل، به‌عنوان بهترین روانکار در تهران شناخته شوند. در این بحث ما را همراهی کنید، تا با روانکار بیرینگ، روش و زمان روغن کاری بیرینگ، با هم بیشتر آشنا شویم و به اهمیت آن پی‌ببریم. در صورتی که هر سؤال یا پرسشی در این زمینه برای شما پیش آمد، می‌توانید از طریق شماره تلفن‌های موجود در وب سایت، با کارشناسان ما تماس گرفته و پاسخ آنها را دریافت نمایید.

بررسی کار بیرینگ‌ها

بررسی بیرینگ‌ها و نقش آنها، در تجهیزات چرخشی با دور حرکت بالا و در مواردی هم پایین، نقش اساسی و مهمی را دارند. بنابراین برای کارایی بالای بیرینگ‌ها، روانکاری این تجهیزات باید به‌صورت منظم انجام شود، تا مانع از تماس مستقیم سطح با فلز و قطعات دیگر و نیز از خوردگی و زنگ زدگی آنها جلوگیری شوند. عوامل زیادی همچون میزان دما و سرعت کارکرد قطعه، در انتخاب نوع روغن صنعتی برای آن بسیار مهم است. با در نظر داشتن شرایط کاری بیرینگ‌ها انواع مختلفی از روانکار و روغن، برای کارکرد آنها موجود است. بیرینگ‌ها هر کدام با توجه به شیارهای عمیقی که دارند، قادر به‌تحمل بارهای محوری و بارهای نیمه سنگین شعاعی هستند، که برای هدف خاصی طراحی شده‌اند.

اهمیت استفاده از روانکار برای بیرینگ‌ها

 

کاربردهای روانکار بیرینگ را یاد بگیریم

کاربردهای روانکار بیرینگ را یاد بگیریم

برای روانسازی بیرینگ‌ها در شرایط کاری نرمال، فشار، دما و سرعت، استفاده از گریس اهمیت زیادی پیدا می‌کند. گریس در مقایسه با روغن صنعتی مایع، دارای مزایای زیادی همچون عدم ریزش، مخصوصاً هنگامی که شفت حالت عمودی داشته باشد، چسبندگی بسیار خوب به بیرینگ، و همچنین دارای عملکردی مانند کاسه نمدها است، که مانع از وارد شدن رطوبت و بعضی از مواد زائد به‌داخل بیرینگ‌ها می‌شود. ولی این نکته را باید همیشه مدنظر داشته باشید، که استفاده زیاد از روانکار صنعتی، در سرعت‌های بالا موجب بالا رفتن سریع دما و افزایش حرارت در دستگاه می‌شود. معمولاً به‌میزان ۳۰ تا ۵۰ درصد، از فضای داخل بیرینگ را با روانکار صنعتی پرمی‌کنند، تا فضای لازم برای انتقال گرما از بیرینگ به محیط اطراف فراهم شود. اما در مواردی که، خطر خوردگی زیاد وجود دارد و سرعت خیلی کم است، معمولاً تمام محفظه را با گریس پر می‌کنند.

کاربردهای روانکار بیرینگ‌ها

کاستن از اصطکاک

اولین ویژگی یک روانکار، کاستن از میزان اصطکاک میان اجزاء یاتاقان‌ها و قطعات مجاور آن همچون اکسل و اسپندل است. گرمای که به‌دلیل اصطکاک یاتاقان‌ها ایجاد می‌شود می‌تواند، به چندین شکل موجب خرابی آب بندها، ساچمه روها یا ساچمه‌ها شوند. عدم استفاده به‌موقع و مناسب از روانسازها، سبب ایجاد اصطکاک و سایش و در نتیجه عدم کارایی بهتر یاتاقان‌ها و بیرینگ‌ها می‌شود.

مانع از خوردگی

وجود آلاینده‌هایی همچون نمک، آب، ذرات عالی به مرور زمان باعث خرابی یاتاقان‌ها و خوردگی آنها می‌شود. در واقع روانکاری صحیح و مناسب بیرینگ‌ها، موجب کارکرد صحیح این قطعات و حفاظت از آنها در مقابل آلاینده‌ها می‌گردد. اگر آب‌بند یاتاقان‌ها، به‌وسیله جرم و ذرات آب سوراخ شوند و آسیب ببینند، با نشت روان کننده به‌داخل بیرینگ، موجب ورود مواد آلاینده به‌داخل یاتاقان‎ها می‌شود. بنابراین بررسی دقیق و منظم آب بندها و یاتاقان‌ها، با هدف جلوگیری از خرابی خوردگی، امری بسیار مهم است. افزودنی‎های موجود در گریس برینگ به‌میزان زیادی مانع از خوردگی می‌شود.

نحوه گریس کاری مجدد بیرینگ‌ها

با توجه به مواردی مانند نوع و اندازه بیرینگ، میزان دما و سرعت حرکت آن، فواصل منظم گریسکاری برای آن انجام می‎گیرد. در شرایطی که، عمر روانکار صنعتی از عمر خود بیرینگ کمتر باشد؛ باید به‌طور مرتب گریس مستهلک شده را با گریس جدید جایگزین کرد.

 تعویض گریس در بیرینگ‌ها

میزان روانساز باید ۳۰ تا ۵۰ درصد، فضای خالی محفظه را پر کند. معمولاً با سه بار اضافه کردن گریس، روانکار قبلی به‌طور کلی از داخل بیرینگ پاک خواهد شد، و گریس جدید جایگزین می‌شود.

دلایل خرابی بیرینگ‌ها

 

کاربردهای روانکار بیرینگ را یاد بگیریم

کاربردهای روانکار بیرینگ را یاد بگیریم

خرابی و خوردگی در بیرینگ‌ها به‌دلایل مختلفی و به‌شکل‌های گونا گونی انجام می‌شود، که این موارد شامل:

  • درزگیری ناکافی
  • گرد وغبار
  • قطعات آلوده
  • خوردگی و زنگ زدگی
  • استفاده از روانکارهای آلوده
  • خرده فلز و قطعات دیگری که همراه با روانساز وارد بیرینگ می‌شوند.

خرابی که بر اثر خوردگی باشد، معمولاً با سر و صدای بیرینگ در حین کار کردن همراه است. زنگ زدگی که بر اثر خوردگی توسط اجزای بیرینگ سایده می‌شود، موجب ساییدگی سطح بیرنگ‌ها می‌گردد. عمر بیرینگ غلتشی، به‌کل تعداد سیکل‌های تنش و بارهایی که، به اجزای غلتشی غلتک بیرینگ وارد می‌شود ارتباط مستقیم دارد. بررسی میزان تنش دینامیکی بیرینگ، بر پایه ویژگی فرسودگی مواد تشکیل دهنده آن، که سبب خرابی بیرینگ است، محاسبه می‌شود. این محاسبه براساس ورق ورق شدن و پوسته پوسته شدن سطح بیرینگ مشخص می‌گردد. جاگذاری معیوب بیرینگ هم، موجب خرابی آن می‌شود. مثلا زمانیکه رینگ داخلی بیرینگ غلطشی استوانه‌ای، به‌خوبی در رنگ خارجی قرار داده نشود، به‌طور کلی جازدن غیر دقیق بیرینگ  و تنظیم غیر اصولی آن روی محور، سبب خرابی آن می‌شود. قرار گرفتن ذرات خارجی برروی بیرینگ‌ها نیز، موجب خستگی زودرس و خرابی آنها می‌گردد. ذرات خارجی با داشتن خاصیت ساییدگی، بیرینگ را زودتر خراب کرده و سبب خشن‌تر شدن سطح آن می‌شوند، که این سایش لقی سطح را در پی خواهد داشت. اگر بخواهیم به‌طور خلاصه، دلایل خرابی بیرینگ‌ها را دسته بندی کنیم، می‌‎توان موارد زیر را نام ببریم:

  • آلودگی
  • روانکاری نامناسب و غیر اصولی
  • آب بندی ناکافی در مقابل رطوبت و آلودگی
  • خرابی‌های ناشی از جا زدن‌ها
  • روانسازی و نگه‌داری برینگ‌ها در تجهیزات صنعتی

با انجام روانکاری در بیرینگ‌ها و ایجاد یک لایه روغن صنعتی، در میان قطعات و سطوح به‌منظور کاهش میزان خوردگی الزامی است. در واقع عدم روانسازی این قطعات، موجب کاهش راندمان کاری و افزایش روند فرسایش میان قطعات را افزایش داده، و این امر موجب افزایش هزینه تعمیرات شده و مصرف انرژی را بالا می‌برد. به‌میزان ۸۰ الی ۹۰ درصد، موارد خرابی بیرینگ مربوط به گرفتگی سوراخ‌های روانکار آلوده بودن روغن و عدم تعویض به‌موقع آن است.

روانکار صنعتی بیرینگ‌ها، موجب محافظت در برابر خوردگی، عدم چکه و روغن ریزی است. این روغن صنعتی با داشتن میزان ویسکوزیته مناسب و غلظت خوب، توان تحمل دمای بالا را هم داشته و خاصیت سازگاری خوب و سیالیت مناسبی را دارند.

مجموعه کینی اویل؛ با داشتن چندین دهه سابقه درخشان کاری، در عرصه فروش انواع روغن صنعتی و روانکارها توانسته است، به‌عنوان یک مرکز فروش بهترین روانکار در تهران شناخته شده است. این بازرگانی معتبر توانسته است، روغن صنعتی مرغوب در تهران و سایر شهرهای ایران را برای تعدادی از مراکز صنعتی تهیه کنید. شما باید با داشتن آگاهی و اطلاعات کامل، در مورد روش روانکاری بیرینگ و با در نظر داشتن زمان روغن کاری بیرینگ بتوانید، با استفاده از روان‌سازی با کیفیت، بیرینگ‌ها را روانکاری کنید.



مقالات مرتبط:

روغن خیس کننده برای سطح فیلترهای هوا

کاربرد روغن فورج برای قالب های پرس

کاربرد روانکار در اتصالات رزوه ای 



 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه

*