-09036130717 – 09928388639

تهران،هفتم تیر میدان مفتح جنوبی خیابان ورزنده نبش ملک الشعرای بهار

با ما در ارتباط باشید
گریس پایه کلسیم

گریس پایه کلسیم

گریس پایه کلسیم

گریس پایه کلسیم یکی از انواع پر کاربرد گریس است که در صنایع  و به‌منظور روانکاری قطعات و ماشین‌آلات از آن استفاده می‌شود. گریس یکی از مهم‌ترین روانکارها پس از روغن صنعتی است، که به‌شکل جامد و نیمه‌جامد بوده و بعد از روغن بیشترین میزان مصرف در دنیا را به‌خود اختصاص داده است. در چگونگی فرمولاسیون این روانکار صنعتی، مجموعه‌ای از علوم گوناگون در سطح وسیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. گریس صنعتی در پایه‌های مختلفی به‌نام گریس لیتیوم، گریس سدیم، گریس کلسیم تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر کدام از این روانکارهای صنعتی دارای خواص و ویژگی‌های مخصوص به‌خود می‌باشند. با پیشرفت تکنولوژی و ساختار ماشین‌آلات و تجهیزات جدید در مقایسه با صنایع گذشته بسیار پیچیده و پیشرفته‌تر شده‌اند، بنابراین باید روانسازهایی برای آن‌ها مورد استفاده قرار بگیرند که جوابگوی نیاز این ماشین‌آلات جدید باشد.

مقایسه گریس صنعتی با روغن صنعتی

گریس به‌عنوان نوعی روغن صنعتی، پس از روغن در سطح دنیا در صنعت بسیار از آن استفاده می‌شود. در بعضی از موارد حتی نسبت به روغن صنعتی داری مزایای می‌باشد که به چند مورد از آن اشاره می‌کنیم:

  • تعداد دفعاتی که ماشین‌آلات با گریس روانکاری می‌شوند در مقایسه با روغن کمتر می‌باشد، این موضوع خود موجب کاهش تعمیرات و هزینه دستگاه می‌شود.
  • بیشتر روغن‌ها در دما کارکرد معینی دارند، در حالی‌که گریس‌ها در دمای متغیر دارای کاربردهای وسیعی می‌باشند.
  • گریس نسبت به روغن در طراحی یاتاقان‌های ماشین‌آلات، بوش‌ها نقش مؤثرتری دارد حتی استفاده از روغن برای این منظور هزینه‌های بالایی را در بر می‌گیرد.
  • عملیات روانسازی با گریس در آب‌بندی قطعات، کاربرد کاسه نمدها و کارهایی مانند آن با هزینه‌ای کمتر انجام می‌گیرد.کاسه نمدهای که با روغن آب‌بندی شده‌اند به‌دلیل اینکه با قطعات اصطکاک بیشتری تولید می‌کنند در نتیجه نیروی بیشتری را نیز هدر می‌دهند.

اهمیت و کاربرد گریس صنعتی

گریس پایه کلسیم

گریس پایه کلسیم

بسیار از نیروهای محرک در صنعت بدون استفاده از گریس نمی‌توان از آنان استفاده کرد. این روغن صنعتی در مقایسه با دیگر روانکارها مقدار مصرف کمتری دارد. گریس را نمی‌توان با مواد دیگر جایگزین نمود و جایگاه آن دارای اهمیت زیادی است. از مهم‌ترین موارد مورد استفاده از این روانکار صنعتی می‌توان به‌موارد زیر اشاره نمود:

  • گریس به‌عنوان مانعی برای ورود گرد و خاک یا خروج بعضی از مواد از ماشین آلات عمل می‌نماید.
  • هنگامی که از یک قطعه استفاده نشده و روانساز آن خارج شود، به‌منظور پیشگیری از زنگ‌زدگی از گریس صنعتی استفاده می‌گردد.
  • گریس ها معمولا اصطکاک کمتری در زمان شروع کار دستگاه ایجاد می‌کنند.
  • بعضی از انواع گریس صنعتی مشکل روانسازی در مجاورت با آب را حل نموده‌اند.
  • این نوع از روانکار صنعتی با قرار گرفتن در میان قطعات به‌شکل یک لایه نرم موجب کاهش صدا و ارتعاش و باعث کارکرد روان میان دستگاه‌ها و چرخ دنده‌های بزرگ می‌گردد.
  • بعضی از انواع این نوع از روغن‌های صنعتی به‌شکلی هستند که به‌صورت آب‌بندی میان قطعه باقی می‌مانند و طول عمر گریس با قطعه یکی می‌شود.
  • گریس صنعتی دارای عملکرد بهتری در دستگاهای که در دمای بالا فشار زیاد و همچنین در شرایط سخت عملیاتی در مجاورت با شوک‌های مداوم و سرعت پایین و نیز در یاتاقان‌هایی که گردش محوری آنان به‌طور منظم معکوس می‌گردد بسیار بهتر عمل می‌نماید.
  • در مواردی که قطعات خوردگی وسایش بیشتری دارند گریس بسیار مفید و پرکاربرد خواهد بود.

قسمت‌های تشکیل دهنده گریس صنعتی

این نوع از روانکارهای صنعتی از سه مؤلفه اصلی تشکیل شده‌اند که شامل موارد زیر است:

روغن پایه: گریس‌های صنعتی به‌میزان بالای ۸۵ درصد از روغن پایه که معمولا از نفت گرفته می‌شود تشکیل شده‌اند که در میزان کیفیت آن بسیار مؤثر است.

افزودنی ها: شامل موادی است که به‌منظور ایجاد خواص اصلی در این نوع از روغن صنعتی به روغن پایه افزوده می‌شود و نقش زیادی در کارای آن دارد.

ضخیم کننده: این مواد اغلب به اسفنجی معروف هستند و تعیین کننده میزان قوام روغن است.

گریس پایه کلسیم

گریس پایه کلسم جزء اولین نوع گریس‌هایی است که تولید گردید و به صنعت عرضه شد. در ابتدا گریس‌های پایه کلسیم که به آن‌ها گریس پخت یا گریس کمپلکس نیز می‌گفتند با استفاده از روش سرد تولید می‌شدند. امروزه دیگر از روش سرد استفاده نمی‌کنند و این نوع از روغن صنعتی را با روش‌های گرم و پیچیده‌تر تولید می‌نمایند. این نوع گریس در صنعت بسیار پر مصرف بوده و  قیمت آن مناسب و به‌لحاظ اقتصادی به‌صرفه هستند و در سطح وسیعی از آن استفاده می‌شود. گریس پایه کلسیم از مواد چربی و آهک هیدراته تولید می‌شود. این روانکار صنعتی در دمای پایین از آن استفاده شده و کارکردن با آن در دمای بالای ۱۵۰ درجه فارنهایت  محدود می‌گردد. درجه حرارت بالا برای این نوع از گریس موجب تغییر ساختار آن می‌شود. گریس شاسی، نام دیگر گریس پایه کلسیم است که  به‌دلیل پایداری بسیار خوبی که این نوع از روغن در برابر آب دارد به آن گفته می‌شود. گریس ضد آب  به این دلیل به گریس کلسیم گفته می‌شود که نشان دهنده پایداری مناسب آن در مقابل شستشو با آب می‌باشد و لزماً به‌معنی توانایی کارکرد در زیر آب نیست.

در بررسی ویژگی‌های انواع گریس پایه کلسیم سه ویژگی و مشخصه اصلی را به‌صورت برجسته باید در نظر گرفت:

  • قیمت مناسب
  • مقاومت داشتن در برابر آب
  • مقاومت در برابر دما تا میزان ۷۰ درجه سانتی‌گراد زیرا در دمای بالاتر امکان دارد روغن از گریس جدا شود.

مزایای استفاده از روانکاری گریس پایه کلسیم

گریس پایه کلسیم

گریس پایه کلسیم

  • گریس دارای قابلیت ماندگاری بالایی بوده و موجب می‌گردد که این روانکار صنعتی در محل باقی بماند.
  • برای قطعات و دستگاه‌هایی که باز و بسته نمودن آن‌ها هزینه بر و مشکل باشد، به‌منظور سهولت در مصرف و کاهش دفعات روانسازی آن‌ها استفاده از گریس پایه کلسیم گزینه بسیار مناسبی است.
  • گریس پایه کلسیم به آب‌بندی مجموعه کمک می کند.
  • این گریس به‌راحتی و سادگی قابل استفاده می‌باشد.
  • دارای مقاومتی عالی در برابر آب
  • پایداری عالی حرارتی و مکانیکی
  • داشتن خواص عالی در مقابل خوردگی و اکسیداسیون
  • مقاومت بالا در برابر بار سنگین، این ویژگی به‌دلیل داشتن مقاومت در مقابل فشار که این نوع از گریس دارد به‌دست می‌آید.

کاربردهای گریس پایه کلسیم

این روغن صنعتی در موارد بسیار زیاد و در سطحی گسترده در سرعت و فشار مکانیکی کم تا متوسط از آن استفاده می‌شود. گریس پایه کلسیم در درجه حرارت کم  به‌ویژه در اتصالات محوری و یاتاقان‌ها، محیط‌های مرطوب مورد استفاده قرار می‌گیرند. این روانکار صنعتی برای روانسازی یاتاقان‌های صنعتی تحت دما و فشار زیاد و بارگذاری سنگین که در تماسی دائمی با آب قرار دارند مانند: معادن، بنادر، سیمان، صنایع فولاد، کاربرد فراوان دارد.

گریس یکی از انواع مهم روغن صنعتی است که در صنایع در سطح گسترده‌ای از آن استفاده می‌شود. این نوع از روغن صنعتی باید شرایط نگه‌داری خوبی داشته باشد، به‌دور از نور  مستقیم  آفتاب و رطوبت، تا خواص آن حفظ گردد. صاحبان صنایع در استفاده از گریس صنعتی باید نکات ویژه‌ای در مورد میزان استفاده و تناوب تزریق آن به‌دستگاه را با در نظر داشتن وضعیت اقلیمی و میزان کارکرد دستگاه، مورد توجه قرار دهند. در بیشتر مواقع مواردی که در دستورالعمل سرویس و نگه‌داری دستگاه‌ها ذکر می‌گردد برای شرایط کاری نرمال و معمولی است، این امر باید از طرف مسئولین ماشین‌آلات برای گریسکاری آن‌ها مد نظر قرار بگیرد. مجموعه کینی اویل طی سال‌های پر افتخار کاری خود، در راستای خدمت‌رسانی به مشتریان عزیز در عرصه تولید و توزیع انواع روغن‌های صنعتی به‌شکل‌های مختلف، برای صنایع گوناگون مشغول به‌فعالیت در این عرصه می‌باشد.  کینی اویل بهترین و با کیفیت‌ترین گریس‌های صنعتی در پایه‌های مختلف لیتیوم، سدیم، کلسیم را در اختیار متقاضیان در هر نقطه‌ای از کشور قرار می‌دهد.

 

 

 

.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه

*