-09036130717 – 09928388639

تهران،هفتم تیر میدان مفتح جنوبی خیابان ورزنده نبش ملک الشعرای بهار

با ما در ارتباط باشید
گریس پایه بنتون

گریس پایه بنتون

گریس پایه بنتون

گریس پایه بنتون یکی از گریس‌های غیرقابل ذوب و مقاوم در برابر حرارت است که در بسیاری از صنایع و ماشین‌آلات دارای کاربرد بوده و از آن استفاده می‌شود. گریس یکی از مهم‌ترین روانسازهایی است که دارای بیشترین مصرف پس از روانکارهای مایع در جهان می‌باشد. گریس ماده‌ای جامد و یا نیمه‌ جامد است که از مشتقات نفتی و صابون، همراه با یک پرکننده تشکیل شده و در صنعت دارای مصارف مختلفی است. برای تولید روغن صنعتی بخش‌های وسیعی از علوم گوناگون مانند فیزیک، شیمی و..را در بر می‌گیرد. امروزه با پیشرفت صنعت و تکنولوژی در تولید ماشین‌آلات و پیچیده‌ترشدن آن‌ها استفاده از روانکارهای جدید و با کیفیت‌تری که پاسخگوی نیاز این صنایع باشد بسیار ضرورت یافته است. گریس دارای قدرت روانکاری بسیار بالایی است و می‌تواند نیروی محرک بسیاری از تجهیزات باشد، در موارد زیادی دیده می‌شود که در مقایسه با روغن صنعتی از اهمیت بالاتری برخوردار است و حتی روغن صنعتی مایع هم نمی‌تواند جایگزین آن شود. مجموعه کینی اویل آماده هرگونه خدمات دهی در زمینه خرید گریس صنعتی و روغن به شما عزیزان است.

اجزای تشکیل دهنده گریس معمولا شامل موارد زیر است:

روغن پایه که در بیشتر موارد برگرفته از مشتقات نفتی است، صابون فلزی یا مواد معدنی مانند خاک رس و مواد افزودنی می‌باشد.

بررسی دلایل استفاده از گریس

ویژگی‌های گریس به عنوان یک روانساز با خصوصیات روغن صنعتی مایع تقریباً شبیه یکدیگر هستند و چیزی که باعث جایگزینی گریس به‌جای روغن می‌شود نوع کاربرد آن است. در قطعاتی مانند یاتاقان‌های چرخ که باید روانکاری شوند این نوع از روغن صنعتی در محل باقی‌ مانده و حالت چسبندگی دارد، تا وظایف مورد نظر را انجام دهد. درچنین مواردی استفاده از گریس لازم و ضروری است و باید طبق کارکرد، نوع قطعه از روانکار صنعتی استفاده شود. در بعضی از موارد دیده شده که عمر دستگاه با گریس یکی می‌شود. گریس‌ها در انواع مختلف و با پایه‌های گوناگونی تولید می‌شوند که هرکدام دارای مزایا و خواص مخصوص به خود می‌باشند. یکی از انواع گریس‌های پرکاربرد و مفید گریس پایه بنتون یا گریس غیرقابل ذوب شدن است که در زیر به بررسی بیشتر این نوع از گریس صنعتی می‌پردازیم.

تعریف گریس پایه بنتون

 

گریس پایه بنتون

گریس پایه بنتون

بنتون گریسی است که دارای کیفیتی غیر صابونی بوده و مبتنی بر خاک‌‌ رس می‌باشد. این روغن صنعتی برای روانکاری ماشین‌آلات و بلبرینگ‌ها که زیر بارهای سنگین و در دمای بالا مشغول به‌کار هستند تولید می‌شود. گریس پایه بنتون برخلاف گریس‌های دیگر مانند گریس آلمینیومی که مبتنی بر صابون است و می‌تواند قوام خود را در دمای بالا حفظ کرده و دارای قابلیت خوبی برای ذخیره‌‌سازی است. خاک رس بنتونیت با یک فعال کننده قطبی ترکیب می‌شود به این منظور که بارالکتریکی به ذرات رس اضافه شود. این عمل به منظور نگه داشتن روغن پایه در حالت سوسپانسیون در غلیظ کننده بدون صابون به‌کار می‌رود.

مواد افزودنی خاصیت دهنده به گریس پایه بنتون

در گریس بنتون به‌ منظور ایجاد خواص ویژه و بهبود کیفیت این روانکار، موادی افزوده می‌شود که به بررسی آن می‌پردازیم:

مواد ضد کف:  به‌منظور جلوگیری از کف کردن این نوع از روغن صنعتی از این مواد استفاده می‌شود.

مواد بازدارنده اکسیداسیون: این نوع از مواد بازدارنده برای جلوگیری از اکسیدشدن اجزاء تشکیل دهنده این روانکار در دماهای بالا استفاده می‌شود.

مواد با قابلیت فشارپذیری بالا: افزودن این مواد به‌ منظور بالابردن مقاومت این نوع از روغن صنعتی درمیان اجزاء بلبرینگ در فشار بالا استفاده می‌شود.

مواد پایدارکننده: این مواد برای همگن نمودن و آمیختن کامل غلیظ کننده و روغن پایه در گریس به‌کار می‌رود.

مواد بهبود دهنده اندیس (شاخص) ویسکوزیته: این مواد شیب منحنی ویسکوزیته را با افزایش یافتن دما کاهش می‌دهد.

مواد بازدارنده خوردگی: این مواد برای جلوگیری از خوردگی‌های سطح فلز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مواد ضدزنگ: برای بالا بردن خاصیت ضدزنگ در گریس به‌کار می‌رود.

مواد پایین‌آورنده نقطه ریزش: این مواد سبب کاهش اصطکاک در روانکار می‌شود.

کاربردهای گریس پایه بنتون

این گریس در بلبرینگ‌هایی با اندازه‌های متوسط تا بزرگ که با سرعت کم و زیاد کار می‌کنند و در ماشین کوره، سنگ شکن‌های فکی، کارخانه‌های سیمان، صنایع لاستیک، آلمینیوم و شیشه، کارخانه‌های فولادی و.. مورد استفاده قرارمی‌گیرد. در موارد نام برده شده استفاده از این نوع روغن صنعتی برای به حداقل رساندن خرابی بلبرینگ‌ها به دلیل کمبود روانساز و نیز برای کم‌کردن فواصل تکرار روانکاری توصیه می‌شود. در چنین شرایطی اگر از گریس‌های صابونی استفاده شود به‌دلیل حرارت بالا گریس سریع دچار مشکل می‌شود. گریس بنتون از روغن پایه پارافینی با شاخص گرانروی بالا تولید می‌شود، این روانکار صنعتی با مواد ضدسایش و ضخیم کننده‌های بنتونیت کاملا غنی می‌شود. مواد افزودنی در داخل روانکار موجب می‌شود که با قرارگرفتن روغن در برابر دمای بالا سبب محافظت زیاد از قطعات متحرک و بلبرینگ‌ها می‌شود.

ویژگی‌های گریس پایه بنتون

 

گریس پایه بنتون

گریس پایه بنتون

به‌طور کلی اصل گریس بنتون برمبنای یک روغن‌ پایه مرغوب و یک ماده ژل‌کننده می‌باشد که هرگز قطره نمی‌شود و دارای مقاومت حرارتی بالایی است. این گریس بر پایه مرغوب‌ترین روغن معدنی تولید و طراحی می‌شود. استفاده از تغلیظ کننده غیر صابونی بنتون موجب پایداری حرارتی عالی و مقاومت بالا در برابر رطوبت و شسته‌شدن است. این روانکار صنعتی با دارا بودن پایداری مکانیکی و مقاومت بالا در برابر آب درهنگام استفاده در یاتاقان‌ها نشست نمی‌کند. این گریس درچرخ انواع خودروها در محیط‌های باز و بسته، انواع یاتاقان‌ها در حرارت زیاد و با سرعت بالا تا میزان ۷۰۰۰ دور کارایی بسیار زیادی دارد. این روغن صنعتی با داشتن مقاومت زیاد در برابر تغییرات دما تا مقدار ۵۰۰ درجه فارنهایت قدرت محافظت از قطعه دستگاه را دارد. گریس پایه بنتون دارای قدرت مهارکنندگی بالا در برابر اکسیداسیون، سایش و خوردگی برای استفاده‌های طولانی مدت است و به شکلی عالی به سطوح فلزی و بلبلرینگ می‌چسبد. این روغن صنعتی دارای قابلیت روانکاری در محدوده دمایی ۲۰-  تا ۲۰۰+ درجه سانتی‌گراد را دارد.

چگونگی استفاده از گریس پایه بنتون

استفاده از گریس پایه بنتون به‌صورت دوره‌ایی انجام می‌گیرد. زیرا این روانکار صنعتی دارای دوام و عمر مشخص شده‌ایی می‌باشد. در زمان اتمام عمر این روغن صنعتی باید گریسی نو جایگزین آن شود. در صورتی‌که تعویض این روانکار صنعتی به‌صورت دوره‌ایی انجام نگیرد گریس کیفیت لازم را نداشته و خاصیت روانکاری آن از بین می‌رود. درهنگام خرید گریس پایه بنتون باید توجه داشته باشید که روغن صنعتی دارای استاندارد بین‌المللی بوده و کیفیت لازم را داشته باشد. مجموعه کینی‌ اویل با داشتن سال‌ها تجربه درعرصه تولید و توزیع انواع روغن‌های صنعتی توانسته است بهترین محصولات را در اختیار مشتریان خود قرار دهد، گریس پایه بنتون یکی از این روانکارها می‌باشد که با داشتن استاندار بالا و کیفیتی عالی همواره رضایت مصرف کنندگان را جلب نموده است.

گریس بنتون یا همان گریس نسوز که متشکل از روغن پایه‌ای مرغوب و با کیفیت به همراه مواد غلیظ کننده می‌باشند. خاک بنتونی که نوعی خاک معدنی فعال شده است، پایه این روغن صنعتی محسوب می‌شود. این خاک معدنی به دلیل ویژگی خاصی که دارد سبب شده که مقاومت گریس در دمای عملیاتی بالا برود و آن را تحمل کند. با توجه به ماهیت این روانکار صنعتی، طول عمر آن در دمای بالا تا حدی کم بوده و باید در زمانبندی‌های مشخص شده‌ای جایگزین شود. رنگ گریس بنتون به هیچ وجه نشان دهنده خاصیت آن نیست و معمولا رنگ دانه‌های مورد استفاده در آن به درخواست مشتری و برای زیباسازی آن است. بوی این روغن متأثر از روغن پایه آن و افزودنی‌های جامدی است که به این ماده اضافه می‌شود و بنابر نوع و میزان ماده مورد استفاده در این روانکار بوی گریس قابل تغییر است و نشان دهنده مرغوبیت و خواص این محصول نیست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه

*