-09036130717 – 09928388639

تهران،هفتم تیر میدان مفتح جنوبی خیابان ورزنده نبش ملک الشعرای بهار

با ما در ارتباط باشید
آشنایی با گریس مخصوص دینام

آشنایی با گریس مخصوص دینام

آشنایی با گریس مخصوص دینام

آشنایی با گریس مخصوص دینام برای افرادی‌ که، با دینام و موتورهای الکتریکی سر و کار دارند، بسیار مهم و ضروری است. دینام یک ژنراتورالکتریکی است، که با استفاده از سوئیچ، جریان مستقیم برق را ایجاد می‌کند. دینام به‌عنوان اولین ژنراتورالکتریکی می‌تواند، انرژی لازم برای صنعت بنیادی تولید کند. با توجه به کارکرد دینام، دستگاه‌های زیادی برای تولید انرژی الکتریکی مانند موتورالکتریکی، مبدل جریانی متناوب و مبدل چرخشی تولید شدند.

امروزه دینام‌ها یا به زبان ساده‌تر آلترناتورها، به‌دلیل کارایی بالا، به‌صرفه بودن و مقاومت زیاد به تولید برق در مقیاس وسیع می‌پردازند. برای روانکاری دینام‌ها از گریس مخصوص دینام استفاده می‌شود. مجموعه کینی اویل؛ دارای سال‌ها تجربه در عرصه تولید و عرضه انواع گریس صنعتی است. این مجموعه همواره سعی کرده، که بهترین و با کیفیت‌ترین روانکارها را، در اختیار مشتریان خود قرار دهد. شما می‌توانید در ادامه این بحث با ما همراه باشید تا با  اهمیت گریس دینام بیشتر آشنا شوید.

تعریف گریس صنعتی

آشنایی با گریس مخصوص دینام

آشنایی با گریس مخصوص دینام

گریس ماده‌ای است، که به‌شکل جامد و نیمه جامد بوده، که با استفاده از مشتقات نفتی، صابون و یک پر کننده تشکیل شده، که دارای کاربردهای زیادی در صنعت می‌باشد. این ماده  به قطعات دستگاه‌ها می‌چسبد و تحت هیچ شرایطی همچون حرکت سریع و جاذبه از آن‌ها جدا نمی‌شود. پس از روغن های صنعتی مایع، گریس صنعتی بیشترین مصرف را در سطح صنعت جهانی، به‌خود اختصاص داده است.

برای تولید این ماده صنعتی در سطح وسیع، از علوم گوناگونی مانند فیزیک، مهندسی شیمی و شیمی و.. استفاده می‌شود. امروزه با توجه پیشرفت تکنولوژی، پیچیدگی و قدرت بالا در انواع ماشین‌آلات صنعتی، استفاده از روانکار صنعتی قوی ضرورت پیدا کرده است. روغن های صنعتی باید بگونه‌ای باشند، که بتوانند نیاز دستگاه و قطعات را به‌خوبی برآورده کنند. با شناخت بهتر از ساختار و ویژگی‌های این محصولات صنعتی، مصرف کنندگان می‌توانند استفاده بهتر و بهینه‌تری از آن‌ها داشته باشند.



بیشتر بخوانید:

خرید گریس پلاستیک مرغوب

موارد مصرف گریس سیلیکون

گریس چرخ دنده پلاستیکی

گریس مناسب برای بلبرینگ



استفاده از گریس صنعتی

گریس به‌عنوان یک ماده ژلاتینی، که به‌شکل جامد و نیمه است و به‌وسیله مواد پر کننده معدنی یا عالی تشکیل شده است. این روانکار صنعتی، در جاهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، که نتوان از روانکارهای مایع با غلظت کم برای روانکاری قطعاتی مثل یاتاقان‌های بزرگ، چرخ دنده‌های صنعتی، فلکه‌ها و.. استفاده شود. کاهش تعداد دفعات روانکاری، از مهم‌ترین مزایا استفاده از گریس صنعتی است، که به‌منظور کاهش اصطکاک میان دو قطعه در کمترین میزان ممکن، از آن استفاده می‌شود. کاهش دفعات روانکاری، چسبندگی زیاد، چکه نکردن و سهولت کاربرد در هنگام استفاده، از مهم‌ترین مزایای استفاده از این روانکار صنعتی است.

این روغن صنعتی به‌دلیل ماندگاری بالایی که در محل استفاده دارد، بسیار مناسب برای روانکاری قطعاتی است، که روانسازی آن‌ها سخت است. گریس را براساس پایه صابونی به‌کار رفته در آن طبقه بندی می‌کنند. اما در کنار مزایا زیادی که گریس صنعتی دارد، عدم قابلیت خنک کنندگی، عدم توانایی نفوذ به قطعات ریز دستگاه برای روانسازی آن‌ها، جزء معایب این نوع از روانکار صنعتی محسوب می‌شوند.

اهمیت استفاده از روانکار صنعتی مناسب برای دینام‌ها

همان‌طوری‌که می‌دانید انواع روانکارهای صنعتی، به‌عنوان مهم‌ترین عامل برای حرکت و فعالیت دستگاه‌ها و قطعات صنعتی محسوب می شوند. اگر به هر دلیل، روغن‌کاری دینام به‌خوبی انجام نشود، خرابی‌هایی در یاتاقان‌ها ایجاد می‌گردد. در صورتی که در زمان مناسب و به‌خوبی حفره گریس در یاتاقان‌ها کاملاً و به‌طور صحیح از گریس صنعتی پر نشود، اندک مقدار روغن باقی‌مانده در یاتاقان‌ها به‌دلیل حرارت زیاد تبخیر شده و از قطعه خارج می‌شوند. سعی کنید با توجه به ترکیبات مختلف، که در این نوع از روانکار صنعتی به‌کار برده می‌شود،

برای بالا بردن طول عمر یاتاقان‌ها، از همان گریس مخصوص دستگاه استفاده کنید، توجه به این امر از اهمیت خاصی برخوردار است. برای بعضی از انواع یاتاقان‌های موجود در دینام و موتورهای الکتریکی، گریس‌های صنعتی چند منظوره کافی است. اما مواردی هم وجود دارند، که تنها گریس EP جواب‌گوی دستگاه است. انتخاب روانکار نامناسب برای دستگاه، منجر به خرابی زود هنگام یاتاقان‌ها خواهد شد.

گریس کاری باید به‌صورت حرفه‌ای و با مهارت انجام شود. اگر در زمان روانکاری مجدد، گریس صنعتی با حجم و فشار سنگین وارد صفحات یاتاقان‌ها شوند، به این صفحات آسیب وارد می‌کند.

تخریب گریس در داخل الکتروموتور و دینام چگونه اتفاق می‌افتد؟

 

آشنایی با گریس مخصوص دینام

آشنایی با گریس مخصوص دینام

تخریب یک روانکار صنعتی، در داخل دینام و الکتروموتور به‌صورت کاملاً تدریجی اتفاق می‌افتد. هنگامی که موتورها در حال کار کردن هستند، بیشترین تخریب گریس در حال انجام است. اما بنا به‌دلایل مختلف و به شکل‌های متفاوتی، تخریب گریس در دینام و الکتروموتور به‌صورت زیر انجام می‌شود، که شامل :

تخریب شیمیایی

در اینجا تخریب گریس صنعتی، به‌دلیل گرمای زیاد انجام می‌شود. گریس‌کاری بسیار زیاد در این مورد، سبب ایجاد گرمای بیش از حد و تخریب شیمیایی آن می‌شود.

سفت شدن گریس

در مواردی مانند جذب گرد و خاک موجود در محیط، اکسید شدن روانکار و رطوبت، سفت شدن گریس صنعتی اتفاق می‌افتد.

روش گریس کاری دینام و موتورهای الکتریکی

از آنجایی که گریس‌ها در جای گرم به‌حالت شل و نرم در می‌آیند، باید دستگاه را زمانی که روشن است و کار می‌کند، یاتاقان‌های آن‌ها را گریس‌کاری کرد. اگر در حالت روشن نمی‌توانید گریس کاری دستگاه را انجام دهید، سعی کنید زمانی که هنوز دستگاه گرم است، آن را روغن‌ کاری کنید.

روانکار مناسب برای دینام

باید در زمان استفاده از روانکار صنعتی برای دینام‌ها، کاملاً به دفترچه راهنمای آن توجه کرد و با توجه به دستور سازندگان، گریس صنعتی مناسب را برای دستگاه به‌کار برد. تمامی گریس‌ها، با در نظر گرفتن پایه صابونی مورد استفاده در آن‌ها و همچنین میزان گرانروی، با یکدیگر متفاوت هستند. باید توجه داشت که گریس مخصوص همان دینام را برای دستگاه استفاده کرد و به توصیه افراد متفرقه نوع روانکار را سرخود تغییر ندهیم. زیرا در بعضی از موارد ممکن است، به قطعات داخلی دستگاه آسیب وارد کند، و برای همیشه آن را از دور خارج نماید.

مجموعه کینی اویل؛ دارای محصولات متنوع از قبیل انواع روغن صنعتی و گریس‌های صنعتی است، که هر یک از این محصولات با کیفیت بسیار عالی و استانداردی تأیید شده هستند، که برای مراکز صنعتی زیادی از آن‌ها استفاده می‌شود.

خوشبختانه کینی اویل، در مدت بیش از سی سال سابقه درخشان کاری خود توانسته است، اعتماد مشتریان زیادی را به‌ خود جلب نماید و می‌توان گفت این مشتریان با خیالی آسوده از این روانکارها استفاده می‌کنند. داشتن تنوع بالا در محصولات، قیمت مناسب و کیفیت عالی باعث شده روانکارهای صنعتی کینی اویل، در سراسر ایران مورد استقبال صنعتگران قرار بگیرد. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت ما، از طریق شماره تلفن‌های ثبت شده در آن با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته  و روغن صنعتی مورد نیاز خود را سفارش دهید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه

*