-09036130717 – 09928388639

تهران،هفتم تیر میدان مفتح جنوبی خیابان ورزنده نبش ملک الشعرای بهار

با ما در ارتباط باشید
روغن صنعتی یا گریس صنعتی کدام بهتر است؟

روغن صنعتی یا گریس صنعتی کدام بهتر است؟

روغن صنعتی یا گریس صنعتی کدام بهتر است؟

روانکارهای صنعتی به شکل جامد و نیمه جامد، جزء پر مصرف‌ترین روغن‌های صنعتی هستند، که برای روانکاری ماشین‌‌آلات به‌کار می‌روند. اینکه بپرسیم روغن صنعتی یا گریس کدام بهتر است؟ پاسخ به این سؤال بستگی به خواص و ویژگی‌هایی دارد، که در روغن صنعتی موجود است. در این بحث ما را همراهی کنید، تا درباره ویژگی‌های روغن صنعتی، و گریس و تفاوت‌های آنها باهم بیشتر صحبت کنیم و در ادامه یک مجموعه صنعتی معتبر را، برای خرید انواع روغن صنعتی به شما معرفی می‌کنیم. کینی اویل، یکی از مراکز با سابقه در فروش انواع روغن صنعتی در تهران است، که به عنوان یک مجموعه معتبر شناخته شده است. همه روغن‌های صنعتی این بازرگانی، اصل بوده و به‌ شکلی کاملاً استاندارد، در اختیار مشتریان قرار داده می‌شود. در واقع رضایت مشتریان و کیفیت محصولات، جزء اولویت‌های اول مدیریت مجموعه کینی اویل است، که خوشبختانه تا الان توانسته‌اند بسیار موفق عمل کنند.

بررسی گریس صنعتی و ساختار آن

گریس ماده‌ای جامد یا نیمه جامد است، که از مشتقات نفتی و ترکیب چند نوع صابون با یکدیگر، تشکیل شده است. این روانکار با چسبیدن به لوازم و قطعات متحرک ماشین آلات، با حرکت تند دستگاه و جاذبه زمین، از آن جدا نمی‌شود. گریس صنعتی با پایه‌های مختلف، مانند گریس پایه کلسیم، گریس پایه سدیم و گریس پایه لیتیوم تولید می‌شوند، که هر کدام از این گریس‌ها بنابر خاصیتی که دارند، نسوز و ضد آب هستند.

خواص گریس صنعتی

 

روغن صنعتی یا گریس صنعتی کدام بهتر است؟

روغن صنعتی یا گریس صنعتی کدام بهتر است؟

از جمله مواد افزودنی که به گریس صنعتی اضافه می‌شود:

  • مواد ضد زنگ
  • مواد ضد کف
  • مواد بازدارنده اکسیداسیون
  • مواد پایین آورنده نقطه ریزش
  • مواد پایدار کننده
  • مواد با قابلیت فشارپذیری بالا
  • مواد بازدارنده خوردگی
  • مواد بهبود دهنده ویسکوزیته

روغن صنعتی مایع

بیشترین روانکار مورد استفاده در صنایع، روغن مایع است؛ که دارای منشأ نفتی می‌باشد. روغن تا دمای ۹۳ درجه سانتی‌گراد قابل استفاده است. روانکارهای مایع، مناسب برای دستگاه‌های هستند، که دارای سیستم چرخشی است، که این چرخش سبب خنک شدن آن می‌شود. روغن صنعتی باید، دارای گرانروی مناسب بوده و در برابر حرارت مقاوم باشد، تا سریع اکسیده نشود. روانکار مایع با داشتن خاصیت پاک کنندگی مناسب، بعد از کارکردن مداوم، تشکیل لجن و لایه‌های رسوبی نمی‌دهد. این روانکار با نفوذ برروی سطوحی که با یکدیگر در تماس هستند، مانع از فرسودگی و ساییدگی آنها می‌گردد. موجب زنگ خوردگی روی قطعات فلزی نمی‌شود و با قطعات پلاستیکی سازگاری دارد.

نکاتی در ارتباط با گرانروی انواع روغن‌های صنعتی جامد و مایع

اولین تأثیری که دما بر روی روغن صنعتی دارد، تغییراتی است که روی سیالیت آن انجام می‌شود. در واقع ویسکوزیته یا همان گرانروی، با بالا و پایین شدن دما، رابطه‌ای معکوس دارد. یعنی با افزایش دما، گرانروی روغن کم می‌شود و با کاهش دما گرانروی آن زیاد می‌گردد. در صورتی که میزان حرارت و دمای محیط، با ویسکوزیته مجاز روانکار صنعتی سازگار نباشد، هم سبب خرابی روغن و هم باعث آسیب به سیستم می‌گردد. بنابراین همه روغن‌های جامد و مایع، شاخصی به نام شاخص گرانروی دارند، که بیان کننده مقاومت و سیالیت روغن در برابر دمای محیط است. بالا بودن میزان ویسکوزیته روغن، نشان دهنده این است که روانکار می‌تواند، در محدوده دمایی گسترده‌ای کار کند، بدون اینکه تغییرات قابل توجهی در ساختار آن به‌وجود بیاید.

تفاوت‌های روغن صنعتی با گریس صنعتی

  • تعداد دفعاتی که روانکاری با گریس انجام می‌شود، در مقایسه با روغن کمتر است.
  • گریس برخلاف روغن نشتی یا چکه ندارد.
  • گریس نسوز در برابر حرارت مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد.
  • روغن صنعتی در مقایسه با گریس، خاصیت خنک کنندگی بهتری دارد.
  • روغن صنعتی را راحت‌تر می‌توان پاک کرد و گریس به راحتی از روی قطعات پاک نمی‌شود.
  • روغن صنعتی دارای قابلیت پاک کنندگی آلودگی‌ها از سطح دستگاه است، در حالی‌که گریس این چنین نیست.
  • به دلیل خاصیت روان و جاری بودن، روغن به راحتی بر روی همه لایه‌های قطعات نفوذ می‌کند، در حالی که گریس تقریباً در جای خود ثابت است.

دانستنی هایی درباره گریس صنعتی و معایب آن در مقایسه با روغن صنعتی 

 

روغن صنعتی یا گریس صنعتی کدام بهتر است؟

روغن صنعتی یا گریس صنعتی کدام بهتر است؟

استفاده از گریس، سبب کاهش تعداد دفعات روانکاری شده و ماندگاری بیشتری هم در مقایسه با روغن صنعتی دارد. نشتی و چکه کردن کم در گریس صنعتی، سبب کاستن از میزان تعداد روانکاری در هنگامی که دما و فشار بسیار بالا است. استفاده از گریس بسیار راحت است و به سادگی می‌توان آن را برای سیستم‌های مختلف به‌کاربرد. گریس به دلیل روانکاری محدودی که انجام می‌دهد، به مقدار کمتری از دستگاه را خنک می‌کند. در مقایسه روغن صنعتی مایع، بسته بندی و نگه‌داری آن مشکل‌تر است و در صورت نشتی، نمی‌توان آلودگی ایجاد شده برروی قطعات را به راحتی پاک کرد. بهتر است برای موتورها از روغن‌های صنعتی به‌جای گریس استفاده کرد، تا در مدت زمان مشخص شده‌ای بتوانیم، آن را تعویض کنیم. تخلیه و جداسازی روانکارهای جامد، به دلیل شکل فیزیکی مشخصی که دارند، نسبت به روانکارهای مایع سخت‌تر است.

مواردی که باید در هنگام استفاده از گریس صنعتی مورد توجه قرار بگیرند

  • در صورت جدایی روغن از گریس، نمی‌توان با هم زدن و مخلوط کردن روغن را به ساختار آن برگردانید و نباید از آن استفاده کرد.
  • در صورتی که دستگاه شما نیاز به گریس با درجه NLGI پایین (روان‌تر) باشد، نمی‌توان با افزودن روغن صنعتی مایع آن را رقیق‌تر کنید.
  • استفاده از گریس‌های ضد آب، به‌جای گریس نسوز و بلعکس ممنوع است.
  • نباید گریس صنعتی شل‌تر یا سفت‌تر از آنچه که توصیه شده برای دستگاه است استفاده کرد.
  • برای انجام گریسکاری جدید با گریس قبلی را به‌طور کامل از سطح دستگاه و محلی که روانکاری شده پاک کنید.
  • استفاده بیشتر یا کمتر از مقداری که باید، برای قطعات استفاده کنید، مجاز نیست.

چرا باید از روغن صنعتی مرغوب استفاده کرد؟

روانکارهای صنعتی زیادی هستند، که در تجهیزات حساس و گرانقیمت صنعتی از آنها استفاده می‌شود، که در آن شرایط فاصله میان قطعات کمتر بوده و فشار روی آنها زیاد است. در چنین شرایطی وجود ذراتی که در هنگام عبور از قطعات که با یکدیگر فاصله‌ای بسیار کم دارند، سبب سایش و خوردگی سطوح می‌شود. وجود چنین آلودگی‌هایی می‌تواند، آسیب جدی به قطعات زده و در نهایت منجر به توقف آنها برای همیشه گردد. بنابراین تمیزی روغن و کیفیت بالای آنها، در چنین شرایطی اهمیت پیدا می‌کند. استفاده از یک روانکار صنعتی مرغوب و با کیفیت در واقع تضمین کننده سلامت قطعات و ماشین آلات است.

بهترین کار برای خرید روغن صنعتی مرغوب تهیه آن از مراکز معتبر است

برای خرید بهترین روغن و گریس، باید به مراکز خوشنام و با سابقه، مانند کینی اویل، که سال‌هاست در این عرصه فعال هستند مراجعه کرد. کینی اویل؛ با داشتن بیش از سه دهه سابقه درخشان کاری، نامی آشنا در میان صنعتگران باسابقه دارد، که همه آنها از کیفیت و مرغوبیت محصولات صنعتی این مجموعه با خبرند. کینی اویل یکی از مراکز فروش روغن صنعتی در تهران است، که انواع روانکارها را همچون گریس صنعتی چرخ دنده‌ها، روغن صنعتی سیم بکسل، آسانسور، انواع روغن صنعتی کارخانه‌ها و… را می‌توان از آنجا تهیه نمود. تمامی روغن‌های صنعتی جامد و مایع کینی اویل، همراه با قیمت آنها در وب سایت این مجموعه موجود بوده و در صورت تمایل می‌توانید، با کارشناسان ما تماس گرفته و اطلاعات بیشتری را در مورد قیمت‌ها و سایر موارد کسب کنید.



مقالات مرتبط:

قیمت گریس نسوز حرارت بالا با شناخت کاربردهای آن

خرید ویسکوزیته روغن یا گرانروی روغن با حرارت بالا

خرید گریس شیرآلات با قیمت باور نکردنی

کاربردهای روغن پایه معدنی سنتزی



 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه

*