-09036130717 – 09928388639

تهران،هفتم تیر میدان مفتح جنوبی خیابان ورزنده نبش ملک الشعرای بهار

با ما در ارتباط باشید
گریس لیتیوم سفید

گریس لیتیوم سفید | خرید انواع روغن صنعتی

گریس لیتیوم سفید | خرید انواع روغن صنعتی

گریس پایه لیتیوم برای استفاده در فضای باز و تجاری طراحی شده است. بنابراین شما می‌توانید مطمئن باشید که از عهده هر شغلی که با آن سروکار دارید برآید. همانطور که می‌دانید روغن و گریس اساساً یک چیز هستند و کاربردشان شبیه به هم است. مثلاً این‌که سطوح فلز روی فلز را روان نگه می‌دارند. البته روش‌های دستیابی به این اهداف در نوع کاربرد این دو روان‌کننده با هم متفاوت است. تصور این‌که ماشینی بدون روانکار کار کند دشوار است، زیرا اکثر عملیات دینامیکی ماشین بر روی یاتاقان‌هایی انجام می‌شود که برای روانکاری به گریس نیاز دارند. کینی اویل یکی از فعال‌ترین مجموعه‌های مشاور و تنها مجموعه تهیه و تولید و توزیع مستقیم خرید گریس و روغن صنعتی در بازار است.

تاریخچه استفاده از گریس

از لحاظ تاریخی استفاده از گریس برای روانکاری یک چرخ و محور دقیقاً پس از کشف چرخ اتفاق افتاده است. اولین گریس‌های مورد استفاده اشکال خام آهک بود که با روغن‌های گیاهی مخلوط شده بود. از این نوع گریس تقریباً برای همه نوع کاربردهایی که نیاز به روانکاری دارند تا انقلاب صنعتی استفاده می‌شد.

تفاوت گریس با روغن

  • گریس به عنوان یک مانع آلودگی در برابر آب و گرد و غبار عمل می‌کند.
  • گریس تمایل دارد بیشتر بچسبد و چکه نمی‌کند.
  • گریس محدوده دمای عملیاتی گسترده‌ای دارد.

گریس لیتیوم سفید

 

گریس لیتیوم سفید

گریس لیتیوم سفید

گریس چند منظوره پایه لیتیوم در مصارف عمومی صنعتی کاربرد دارد. دارای کیفیت بالا و بافتی بسیار نرم است، که مواد تشکیل دهنده آن روغن پایه معدنی ممتاز، صابون لیتیم و انواع ادیتیوهای ضداکسیداسیون، ضد زنگ، ضد سایش است. این گریس مورد استفاده در طیف وسیعی از موقعیت‌های سخت عملیاتی و دماهای بالا و پایین از ۲۰- تا ۱۳۰ درجه سانتی‌گراد، دور چرخش زیاد و محیط‌های مرطوب است. این گریس برای روانکاری پیاپی انواع برینگ‌های موجود در چرخ خودروهای سواری، باری سبک، موتور سیکلت‌ها، موتورهای الکتریکی، آسیاب‌های رول میل، ردیف‌های دستگاه نورد، میل گاردان، اتصالات سرمحور استفاده می‌شود و ویژگی‌های خاصی دارد از جمله: خاصیت ضد اکسیداسیون و پایداری مکانیکی عالی. محافظت از فلز در برابر خوردگی و سایش. مقاومت مناسب در برابر آب. ماندگاری طولانی در انبار برای مدت نگهداری. خاصیت ضد چسبندگی مناسب. بافت کاملاً شفاف و همگن. گریس سفید لیتیوم یک روان کننده‎ صنعتی است که به طور معمول سنگین است و برای کاربردهای فلز به فلز استفاده می‌شود. لیتیوم به نوعی غلیظ کننده است. بنابراین نه تنها شرایطی را برای نگه داشتن روغن در محل فراهم می‌کند، بلکه با آزاد سازی مقادیر کمی روغن در حین استفاده، به عنوان اسفنج نیز عمل می‌کند. گریس لیتیوم سفید بسیار مقاوم در برابر آب با عملکرد عالی و فشار فوق العاده است و در دمای منفی ۲۰ تا منفی ۱۳۰ درجه سانتی‌گراد قابل استفاده است. برای روانکاری طولانی مدت و مواردی که نیاز به جلوگیری از ورود آب است، ایده آل است.

مزایای استفاده از اسپری گریس لیتیوم سفید

۱. امکان روانکاری طولانی مدت را فراهم می‌کند.

۲. فرمول ویسکوزیته بالا به این معنی است که چکه نمی‌کند.

۳. تحت فشار زیاد به خوبی کار می‌کند و آن را برای اتصالات باربر ایده‌آل می‌کند. این خاصیت می‌تواند اصطکاک و سایش را کاهش دهد.

۴. برای استفاده در فضای باز بسیار مناسب است زیرا در برابر آب و حرارت مقاوم است.

کاربردهای گریس سفید لیتیوم

گریس سفید لیتیوم به عنصر اصلی جعبه ابزار مهندس‌ها تبدیل شده است. که برای موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گریس کاربردهای زیادی برای مصارف خانگی، اصلاحات خودرو، برنامه‌های تجاری و مشاغل صنعتی دارد. ازجمله:

  • روانکاری لولاهای درب اتومبیل
  • روانکاری پنل‌های کشویی سانروف
  • از اجزای سازنده در برابر نفوذ آب محافظت می‌کند
  • روانکاری نقاط محوری موتور

کاربرد گریس لیتیوم سفید در خودرو

گریس لیتیوم سفید برای نیازهای تعمیر و نگهداری خودرو نیز طراحی شده است و برای روانکاری فلزات به فلزات ایده‌آل است. از گریس سفید لیتیوم برای حرکت روان قطعات و جلوگیری از ایجاد اصطکاک و سایش استفاده می‌شود. همچنین به عنوان یک محافظ در برابر زنگ زدگی و خوردگی قطعات عمل می‌کند.

مصارف صنعتی گریس لیتیوم سفید: قرقره‌ها، طناب‌های سیم‌دار، وینچ، نوار نقاله، بلبرینگ، اتصالات، کوپل‌های تریلر، غلطک درب

مصارف خانگی گریس لیتیوم سفید: ابزار باغبانی، کابل و زنجیر، پمپ‌های آب، لچ و لولا، میله‌های یدک کش تریلر

ترکیبات گریس

 

گریس لیتیوم سفید

گریس لیتیوم سفید

روانکارهای صنعتی اساساً از ترکیب ماده غلیظ کننده و روغن پایه و مقداری مواد افزودنی تشکیل می‌شوند. گریس‌ها شامل لیتیوم، کلسیم، سدیم، کمپلکس آلومینیوم / آلومینیوم، سولفونات کلسیم، پایه رس، پلی اوره و غیره است. اما محبوب‌ترین گریس‌ها در سراسر جهان گریس‌های پایه لیتیوم هستند که سهم بازار آن‌ها بیش از ۷۵ درصد است. گرچه ممکن است انواع گریس در یک کارخانه خاص مورد نیاز باشد، اما تلاش برای به حداقل رساندن تعداد گریس‌ها از نقطه نظر خرید و تدارکات منجر به تولید گریس‌های چند منظوره شد.

روغن‌های صنعتی در مقابل گریس‌ها

همانطور که گفتیم، از روان کننده‌ها برای کاهش اصطکاک در قسمت‌های متحرک بین سطوح استفاده می‌شود. یکی از بزرگ‌ترین تصورات غلطی که وجود دارد این است که روان کننده‌ها یکسان هستند زیرا عملکرد مشابهی دارند اما همه روان کننده‌ها یکسان نیستند. همانطور که مثلاً روغن موتور را با مایع خنک کننده مخلوط نمی‌کنید، نباید روانکار‌های خودرو را با روغن‌های صنعتی خود مخلوط کنید.

انواع روانکار‌های صنعتی

روان کننده‌های صنعتی محصولات متنوعی را شامل می‌شوند که بسته به کاربردشان از نظر خصوصیات شیمیایی و فیزیکی تفاوت زیادی دارند. با توجه به خصوصیات آن‌ها شامل گازها (بیشتر هوا)، انواع محصولات مایع (روغن‌های معدنی، روغن حیوانی و گیاهی، روغن‌های مصنوعی، مایعات مبتنی بر آب و غیره)، گریس‌ها (گریس های صابون ساده، گریس های صابون پیچیده، روغن‌های رنگی، مواد معدنی، پلیمرها) و روان کننده‌های جامد. مواد افزودنی موجود در روغن صنعتی گروه عمومی روان کننده را تعریف می‌کند و بر کیفیت و عملکرد آن تأثیر می‌گذارد. روغن‌های صنعتی معمولاً به این دسته‌ها تقسیم می‌شوند: روانکارهای فشار شدید، روانکارهای مصنوعی، روانکارهای مصنوعی پلی گلیکول، روانکارهای مرکب

روانکارهای فشار شدید: این روغن‎های فشار شدید از مواد افزودنی تشکیل شده‌اند که در بعضی از گیربکس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند این افزودنی‌ها از قطعه در برابر خوردگی موضعی که می‌تواند منجر به خرابی سیستم شود، محافظت می‌کنند.

روانکارهای مصنوعی: روغن‌های مصنوعی بدون افزودنی‌‎های فشار شدید باعث محافظت در برابر سایش قطعات می‌شود.

روانکارهای پلی گلیکول مصنوعی: روان کننده‌های پلی گلیکول مایعات غیر نفتی هستند و به طور بالقوه می‌توانند در بعضی از کاربردهای صنعتی محافظت یکسان یا بهتری داشته باشند. این کاربرد از چرخ دنده بسته به بلبرینگ و کمپرسور متفاوت است. روان کننده‌های مبتنی بر پلی گلیکول هیچ تهدیدی برای اجزای برنز، مس یا برنج ایجاد نمی‌کنند. اما برای استفاده با چرخ دنده‌های ساخته شده از آلیاژ آلومینیوم و برنز پیشنهاد نمی‌شوند.

روان کننده‌های مرکب: روان کننده‌های ترکیبی معمولاً در چرخ دنده‌های صنعتی که به روانکار ویسکوزیته بالاتر نیاز دارند، استفاده می‌شود. روان کننده‎‌های مرکب با ۴-۶٪ پیه یا اسید چرب مصنوعی برای افزایش روغن کاری طراحی شده‌اند.

کارخانه پترو پرند پارت و مجموعه کینی اویل، بر اساس تجربه و تخصص چندین ساله خود در تولید و توزیع و تهیه مستقیم روغن و گریس صنعتی، نیاز بازار را کاملا پوشش داده و برطرف نمودند. کینی اویل، میدان‌دار تهیه و تولید روغن و گریس‌های صنعتی بر پایه کلسیم لیتیوم گرافیت و کلسیم سولفونات و … است. کینی اویل در صورت درخواست مشتریان، توانایی تهیه و ارسال روغن و گریس های صنعتی از کمپانی های بهران؛ پارس؛ ایرانول و سپاهان را دارد. همچنین در توزیع مستقیم و بدون واسطه این محصولات، تجربه ثابت کرده که تأخیر در تحویل کالاهای حساس، موجب خسارت جبران ناپذیر و توقف کامل دستگاها می‌شود. لذا با حمل و نقل مناسب در کوتاه‌ترین زمان، سفارشات را در هر نقطه از ایران تحویل می‌دهیم.



مقالات مرتبط:

گریس نسوز پایه لیتیوم

۵ گریس کاربردی در صنعت



 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه

*