-09036130717 – 09928388639

تهران،هفتم تیر میدان مفتح جنوبی خیابان ورزنده نبش ملک الشعرای بهار

با ما در ارتباط باشید
خطرات روغن صنعتی

خطرات روغن صنعتی

خطرات روغن صنعتی

با خطرات روغن صنعتی و تاثیرات استفاده از روانکار صنعتی نامناسب در ماشین‌آلات آشنا شوید؛ وقتی بحث از روانکارهای اتومبیل باشد، مردم معمولا به روغن موتور و روغن انتقال خودرو توجه می‌کنند. هر دو این روانکارها وظیفه کاهش اصطکاک، تمیز کاری و خنک نگه داشتن قطعات ماشین‌آلات را بر عهده دارند. عملکرد این روانکارها متکی به روغن‌های پایه با کیفیت و افزودنی‌های آن‌ها است. اما شباهت‌ها تا همین جا است، زیرا مجموعه‌ای از تفاوت‌ها در فرمولاسیون، خواص فیزیکی و فواصل تخلیه وجود دارد. حتی در همین دو نوع روانکار، برندها، نمره‌ها و نامگذاری‌های متفاوتی وجود دارد. شما باید بدانید که خودروی شما چه چیزی نیاز دارد و چه چیزی باید خریداری کنید. مایعات انتقال بر اساس سازنده وسیله نقلیه، نوع انتقال و شرایط عملیاتی متفاوت هستند. قانون طلایی این است که هرگز این مایعات را مخلوط نکنید، زیرا هرگونه ناسازگاری می‌تواند عوارض جانبی فاجعه آمیزی بر روی انتقال داشته باشد. خسارات کوتاه مدت ممکن است شامل لغزش چرخ دنده‌ها یا چنگک‌ها باشد، در حالی که آسیب‌های درازمدت می‌تواند باعث نارسایی فاجعه‌ای در انتقال شود. برای روغن موتور گزینه‌های بسیار بیشتری در مقایسه با سایر رونکارهای صنعتی موجود در بازار وجود دارد. مجموعه کینی اویل با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه روغن های صنعتی و گریس بدونه واسطه مرغوب ترین روغن را در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می‌دهد. با ما در تماس باشید.

ویسکوزیته یا غلظت روانکار صنعتی مهم‌ترین ویژگی فیزیکی یک روغن صنعتی است. برای روغن موتور مقادیر گوناگون ویسکوزیته موجود است. انتخاب غلظت غلط، شایع‌ترین عدم سازگاری یک روان کننده با خودرو است. اگر غلظت روغن انتخاب شده پایین‌تر از مقدار مورد نیاز ماشین باشد، می‌تواند منجر به افزایش شدید فرسودگی قطعات شود. اگر روان کننده دارای گرانروی بالاتر از نیاز باشد، می‌تواند باعث کمبود جریان روغن و افزایش کشش قطعات شود و در نتیجه باعث کاهش چشمگیر بازده ماشین‌آلات شود. هر دو این شرایط در آینده نزدیک و درازمدت بر روی دستگاه تاثیر منفی خواهند گذاشت. یکی از عواملی که اغلب مورد توجه قرار نمی‌گیرد، طول عمر مفید تعیین شده برای روغن موتور است. دقت کنید که در فرمول بندی بین بنزین و موتورهای دیزلی تفاوت‌هایی وجود دارد. این تفاوت‌ها شامل ویسکوزیته، روغن پایه و مواد افزودنی می‌شود. مورد دیگری که نیازمند توجه است، سازگار نبودن روغن‌های قدیمی با موتورهای مدرن است، برخی از روغن‌های فروخته شده منسوخ شده و از موتورهای مدرن محافظت نمی‌کنند. درحالی که هیچ قانونی مبنی بر ممنوعیت فروش این روغن‌ها وجود ندارد، همه چیز به آگاهی مصرف کنندگان بستگی دارد که باید از استفاده از روانکارهای نادرست در وسایل نقلیه خود خودداری کنند.

خطرات مکانیکی استفاده از روغن صنعتی

 

خطرات روغن صنعتی

خطرات روغن صنعتی

یک سطل معمولی روغن و گریس ۵۵ گالنی تقریباً ۲۰۴ کیلوگرم وزن دارد. اگر درام رها شود، ممکن است از کنترل خارج شود یا در درز منفجر شود و باعث ایجاد نشت یا خطر آتش سوزی شود. برای جلوگیری از کشیدگی عضلات و آسیب‌های دیگر، دو نفر باید یک درام را واژگون کنند یا از آن استفاده کنند. هنگام غلتاندن طبل، همیشه حرکت آن را در جریان نگه دارید. هرگز اجازه ندهید که آزاد شود. هنگام بالا بردن درام، از یک زنجیر طبل استفاده کنید که روی انتهای طبل قلاب شود. برای تخلیه درام از فشار هوا استفاده نکنید زیرا ممکن است باز شود.

نشت روغن و گریس: روغن یا گریس ریخته شده روی کف، راه باریک‌ها و نردبان‌ها می‌تواند خطرات سقوط و آتش سوزی به وجود آورد. نشت مواد روان کننده را بلافاصله پاک کنید یا از پد یا گرانول خشک کننده جاذب استفاده کنید. منابع نشت مواد روان کننده را اصلاح یا گزارش کنید. در محل ذخیره سازی روغن دستگاه‌های دارای نشت آب را تعویض کنید، سطل‌های قطره‌ای را در محل خود نگه دارید و هر گونه نشت را پاک‌سازی کنید.

کاربرد در ماشین آلات: نباید از روان کننده‌ها در ماشین‌های در حال کار استفاده شود، مگر اینکه دستگاه به سیستم روغن کاری مرکزی مجهز باشد یا اتصالات و درپوش‌های روغن به یک مکان امن منتقل شوند. برای ماشین‌آلاتی که به طور خاص برای روغن کاری نیاز به خاموش شدن دارند، اطمینان حاصل کنید که ماشین‌آلات به درستی قفل شده و از سرویس خارج شده باشند.

خطرات احتمالی برای ریه هنگام استفاده از روغن صنعتی

بخار، مه و گرد و غبار خطرناک می‌تواند در مناطق کار خطرساز باشد و قرار گرفتن در معرض طولانی مدت می‌تواند مشکل ایجاد کند. اگر بیش از حد در معرض این مواد قرار گرفتید، از منطقه خارج شوید و از کمک‌های اولیه استفاده کنید. به تنهایی و بدون بررسی کمبود اکسیژن با دستگاه‌های اندازه گیری تأیید شده، هرگز به فضاهای محدودی مانند مخازن خالی، قابلمه، کتری وارد نشوید. غیر از سطح سمی بودن، استفاده از دستگاه‌های تنفسی تأیید شده برای استفاده در این مناطق توصیه می‌شود. همیشه هنگام کار در این فضاها از “قانون دو نفره” استفاده کنید و مرتباً با یکدیگر صحبت کنید. در صورت ورود به فضای محدود، مخصوصاً در مناطق تاریک از طناب مهار استاندارد استفاده کنید. با مقامات محلی و ایالتی خود در مورد محدودیت‌های انتشار انفجار پایین و حد مجاز قرار گرفتن در معرض مشورت کنید.

خطرات احتمالی هنگام انجام روغن کاری چیست؟

 

خطرات روغن صنعتی

خطرات روغن صنعتی

ایمنی در صنایع باید به عنوان مهم‌ترین عامل مورد توجه قرار گیرد. صرف نظر از اینکه تعمیر و نگهداری یا تعمیرات فوری ممکن است اتفاق بیفتد، باید به روش ایمن انجام شود. در حالی که بسیاری از افراد به عواقب ایمنی روغن کاری فکر نمی‌کنند، اما قطعاً وجود دارند. هنگامی که با ماشین‌هایی که می‌چرخند یا حرکت می‌کنند نزدیک هستید، باید احتیاط کنید تا از گرفتار شدن خود یا ابزاری جلوگیری کنید. در صورت تماس با شافت چرخشی سریع یا گرفتار شدن انگشت بین دو سطح مشبک، به راحتی صدمه می‌بینید. اکثر تجهیزات دارای محافظ در محل هستند تا اطمینان حاصل شود که مردم از این مناطق بالقوه خطرناک دور باشند. اگر برای روانکاری یک قطعه ماشین باید محافظ بردارید، اطمینان حاصل کنید که دستگاه خاموش و قفل شده است تا از روشن شدن تصادفی آن توسط کسی جلوگیری شود. در حین گشت و گذار در اطراف تجهیزات، ممکن است گاهی نشت روغن روی زمین مشاهده شود. این نوع نشت‌ها باید در اسرع وقت تمیز و ترمیم شوند. نه تنها از نظر مایع آرایش و نفوذ آلاینده‌ها گران تمام می‌شوند؛ بلکه خطرات لغزش و سقوط را نیز ایجاد می‌کنند. همچنین تمام کارکنان باید در مورد چگونگی استفاده از این مواد و سیاست شرکت در مورد دفع مواد زائد روان کننده آموزش ببینند. استخراج نمونه طبیعی روغن با شیرآلات نمونه اختصاصی انجام می‌شود. شیر یک وسیله ایمنی است که کمک می‌کند خطرات مربوط به جمع‌آوری نمونه از سیستم تحت فشار را کاهش دهد. در تجهیزاتی مانند هیدرولیک که فشار سیال ممکن است بسیار زیاد باشد، بهتر است از شیر نمونه کاهش فشار استفاده شود. با این کار فشار جریان روغن کاهش می‌یابد بنابراین در یک بطری نمونه ایمن‌تر و راحت‌تر می‌شود. همچنین خطرات مربوط به روانکار صنعتی در فشارهای بالا وجود دارد. وقتی خطوط و اتصالات گریس با گریس خشک کیک می‌شوند، این فشار به دنبال فرصتی برای فرار است. هرگز در زمان افزایش مجدد دستگاه اتصال دهنده گریس را در دست خود نگه ندارید، زیرا می‌تواند منجر به زخم تزریق یا چربی از طریق پوست شود. روغن کاری یک کار عملی است، بنابراین آخرین نکته ایمنی مربوط به تماس روان کننده‌ها با پوست است. شما باید با استفاده از دستکش یا کرم‌های محافظ و شستشوی مواد روان کننده با آب و صابون این تماس را به حداقل برسانید. اگرچه خطر زیادی برای تماس با روان کننده‌ها وجود ندارد، اما برخی مواد مصنوعی و افزودنی نگرانی‌هایی در زمینه سلامتی ایجاد می‌کنند. همیشه برگه‌های اطلاعات ایمنی روان کننده را بررسی کنید تا نحوه کار با آن را خوب یاد بگیرید.



مقالات مرتبط:

ویسکوزیته روغن های صنعتی

کاربرد روغن صنعتی در هواپیما

۱۰ خصوصیت فنی روغن صنعتی

انواع روغن صنعتی

روغن صنعتی کینی اویل



 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه

*