-09036130717 – 09928388639

تهران،هفتم تیر میدان مفتح جنوبی خیابان ورزنده نبش ملک الشعرای بهار

با ما در ارتباط باشید
خرید روغن صنعتی

خرید روغن صنعتی

خرید روغن صنعتی

کاربرد و خرید روغن صنعتی در صنعت؛ روغن‌های صنعتی هزاران سال است که به شکل‌های مختلفی تولید شده و مورداستفاده قرار می‌گیرد. در زما‍ن‌های اهرام‌سنگی به‌منظور حرکت و انتقال راحت سنگ‌ها بر روی آن‌ها روغن می‌ریختند که بتوانند سنگ‌ها را به‌راحتی حرکت دهند. بعدها روغن‌های صنعتی را بر پایه روغن‌های حیوانی و روغن‌های کلزا مورد استفاده قرار گرفتند. انقلاب صنعتی موجب رشد روغن‌های صنعتی به‌منظور به‌کارگیری در ماشین‌آلات مبتنی بر فلز رشد و گسترش بیشتری پیدا کرد. نیاز ماشین‌آلات صنعتی برای رسیدن به موفقیت و پیشرفت و با تکیه بر روغن‌های صنعتی که به‌وسیله تقطیر نفت تولید شدند پیشرفت چشمگیری پیدا کرد. فناوری تقطیر خلاء نفت موجب تولید روان‌کننده‌های زیادی که وجود دارند فراهم کرده است. روغن‌های صنعتی که به آن‌ها روان‌کننده‌ نیز می‌گویند ماده‌ای است که با با هدف کاهش اصطکاک در میان سطوحی که در تماس متقابل با هم هستند را در بر می‌گیرند. عملکرد انتقال نیرو، خنک‌ کردن و یا گرم نمودن سطوح، حمل ذرات خارجی و نیز کاهش اصطکاک همگی به روانکاری یا روانساز معروف می‌باشند. در پایان شما را با یک مجموعه صنعتی بنام کینی اویل آشنا می‌کنیم تا در صورت نیاز خرید روغن صنعتی و گریس مرغوب و با کیفت خود را از این مجموعه صنعتی خوشنام و معتبر تهیه کنید.

 اهمیت خریدن روغن صنعتی

خرید روغن صنعتی

خرید روغن صنعتی

از محصولات بسیار مهم و تجاری مربوط به صنعت پتروشیمی و نفت روغن صنعتی است. امروزه فروش و خرید روغن‌های صنعتی در سطح گسترده‌ای انجام می‌گیرد که هرکدام از این روغن‌ها برای استفاده در بخش مختلفی در دستگاه‌ها و ماشین‌آلات موجود در هر بخشی از صنعت از بزرگ‌ترین تا کمترین و کوچک‌ترین قسمت آن همگی نیازمند روغن‌های صنعتی با کاربردهای مختلف آن هستند. در یک‌کلام روغن قلب تپنده صنعت است. این روغن‌ها با برندهای متفاوتی در بازار موجود هستند. باتوجه‌به کاربرد گسترده‌ای که روغن‌های صنعتی در صنعت دارند تمام مجموعه‌های روانسازی را شامل می‌شوند. شرکت‌های مختلفی در این عرصه در زمینه تولید این محصولات باارزش فعال هستند که هرکدام محصولاتی را با کیفیت مخصوص به خود وارد بازار می‌کنند و قسمتی از این بازار را مختص خود کرده‌اند. شرکت‌های داخلی کشورمان ایران توانسته است با بالابردن کیفیت محصولات خود در رده محصولات خارجی با به‌کارگیری نیروهای متخصص و با هوش و جوان جزء شرکت‌های تولیدی موفق روغن‌های صنعتی باشند. سعی می‌کنیم در این بخش به معرفی روغن‌های صنعتی موردنیاز در صنعت بپردازیم تا این امکان را داشته باشید در صورت نیاز روغن خوب و مناسب موردنیاز خود را تهیه کنید. مجموعه کینی اویل با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه روغن های صنعتی و گریس بدونه واسطه مرغوب ترین روغن را در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می‌دهد. با ما در تماس باشید.

بررسی چگونگی تشکیل روغن صنعتی

روغن صنعتی از روغن‌پایه که برگرفته از نفت است و در بعضی از موارد از مواد معدنی تشکیل شده که با افزودن موادی به روغن‌پایه به‌عنوان مواد افزودنی به روغن موجب به‌وجودآمدن خواص شیمیایی و فیزیکی مختلفی در آن می‌شود.

در بررسی روغن‌های صنعتی این روغن‌ها را به چهار دسته بزرگ با وظایف مختص به خود را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

روغن هیدرولیک – روغن انتقال قدرت:

این روغن در گروه روغن‌های هیدرولیک با هدف استفاده در سیستم‌های هیدرولیک مورداستفاده قرار می‌گیرند. روغن باید دارای میزان مقاومت بالا در برابر اکسیداسیون و خلوص زیاد باشد. روغن هیدرولیک باید دارای میزان گرانروی مشخصی باشد، اگر این میزان از حد اندازه کمتر باشد موجب نشتی در تجهیزات هیدرولیک و عدم انتقال قدرت می‌شود و اگر بیشتر باشد فشار زیادی به سیال روغنی برای آوردن روغن به موتور دستگاه وارد می‌کند. روغن هیدرولیک در هیدروموتورها، پمپ‌های هیدرولیک و تجهیزات هیدرولیکی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 

روغن انتقال حرارت:

از این روغن در تبرید عملیات حرارتی و.. مورداستفاده قرار می‌گیرند. اساس روغن حرارتی در گرفتن حرارت از محیط و قطعه است که به‌منظور کاربردهای مختلفی تولید می‌شود. این روغن در فرایند انتقال حرارت در کوینچ یا سرد نمودن در روغن بعد از عملیات و… استفاده می‌شود.

روغن‌های برشی:

این روغن‌های برشی از نوع روغن‌هایی هستند که در عملیات‌های مانند چرخنده تراشی، تراشکاری، فرزکاری و…مورداستفاده قرار می‌گیرند. ویژگی اصلی این روغن صنعتی براده برداری، خنک‌کردن ابزار و دور کردن براده از سطح قطعه کار است. روغن برشی به شکل گسترده‌ای در ماشین‌کاری، سوپر آلیاژ مورداستفاده قرار می‌گیرد.

روغن روانکاری مهندسی:

خرید روغن صنعتی

خرید روغن صنعتی

این روغن‌های صنعتی برای اهداف و کاربردهای مختلفی به شکلی وسیع مورداستفاده قرار می‌گیرند. معمولاً برای کارکرد روانکاری که مختص به خود هستند مانند سازگاری با مواد غذایی، دمای بالا و دمای پایین، طول عمر بالا، شرایطی که به کار گرفته می‌شود در داخل دستگاه یا خارج از آن که برای هرکدام، روانساز مخصوص به آن تولید می‌شود. روغن‌های روانکاری هیدرولیک و گیربکس، کمپرسور و… برای این منظور استفاده می‌شوند. روغن روانکاری ماشین‌آلات روغن‌های سبک هستند که برای سرعت بالا و بار کم از آن استفاده می‌شوند. این روغن برای روانسازی در دستگاه‌ها که با سرعت کم و بار متوسط و زیاد همچون ماشین‌آلات هیدرولیک، دستگاه‌های چاپ و.. با میزان ویسکوزیته بالا مورداستفاده قرار می‌گیرد. روغن روانکاری مهندسی مناسب برای ساخت و تولید مانند سی ان سی، تراش فرز و نیز دستگاه‌های نساجی مورداستفاده قرار می‌گیرند. روغن‌های روانکاری ماشین‌آلات گروهی دیگری از آن روغن با ویسکوزیته ۱۰ الی ۳۰ برای تجهیزات صنعتی تا میزان دمای ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد در دستگاه‌های مانند ماشین‌آلات حفاری، چرخ دنده‌های مارپیچ و.. که برای بار سنگین و سرعت پائین مناسب بوده و از آن استفاده می‌شود.

روغن گریس

نوعی دیگر از روغن‌های صنعتی که به شکل جامد و نیمه جامد می‌باشد که در بیشتر موارد به‌عنوان مکمل روغن صنعتی است که از جمله محصولات پر طرفدار و پرکاربرد درمیان متقاضیان و مشتریان روغن صنعتی است. بعضی از گریس‌ها در در دماهای بالا به‌خصوص دمای ۱۲۰ درجه سانتی‌گراد دارای کاربرد بوده و در دماهای پایین دارای مقاومت در برابر آب، ایجاد پمپ‌ شوندگی پایداری در مقابل اکسیداسیون هستند که این نوع از روغن‌های صنعتی به انواع مختلف و به شکل‌های مانند سطلی و بشکه‌ای به فروش می‌رسند.

بررسی کیفیت روغن صنعتی و روغن گریس

روغن‌های صنعتی باید دارای استاندارد جهانی بوده و همگی اصل و با کیفیت و مرغوب باشند. روغن صنعتی خوب باید دارای استاندارد زیست‌محیطی باشد تا بتوان در ماشین‌آلات مختلف و کارخانه‌های گوناگون به‌راحتی بتوانند آن‌ها را مورداستفاده قرارداد. در این زمینه شرکت‌های مختلفی هستند که این روغن‌ها را با قیمت مناسب و کیفیتی خوب و قابل‌قبول در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. اگر بخواهیم استفاده از روغن صنعتی برای دستگاه و ماشین‌آلات را به غذای آن‌ها تشبیه کنیم به همان میزان که سلامت تغذیه می‌تواند بر روی سلامتی ما تأثیر بگذارد، نوع و کیفیت روغن‌های صنعتی هم برای دستگاه‌ها می‌تواند میزان کارکرد و کیفیت کاری آن‌ها را تضمین نماید و بر روی آن تأثیر مستقیم داشته باشد. همواره سعی کنید در هنگام تهیه روغن صنعتی برای دستگاه کتابچه راهنمای دستگاه که توسط سازندگان آن تهیه می‌شود را به‌دقت مطالعه کنید تا بتوانید روغن مناسب برای دستگاه تهیه کنید. توجه به این نکته ضروری است که از روغن‌های دیگر و یا حتی روغن مشابه که توصیه شده از طرف سازنده نیست و فقط بنا بر صحبت افراد دیگر بوده در دستگاه استفاده نکنید. اگر نوع و کیفیت روغن با دستگاه سازگار نباشد دستگاه را خراب و یا شاید آن را از رده ‌خارج کند. استفاده از روغن مناسب و با کیفیت در ماشین‌آلات و دستگاه با داشتن قدرت و چسبندگی مناسب آن موجب پیشگیری از سایش و زنگ‌زدگی و در مواقعی کف در دستگاه می‌شود. در هنگام خرید روغن صنعتی باید به قدرت روانکاری بالا، قابلیت تحمل دمای بالا و یا پایین، چسبندگی خوب، پیشگیری از اکسیداسیون و میزان ویسکوزیته یا گرانروی مناسب برای روغن کاملاً توجه نمود. خرید از برندهای معتبر و خوشنام مانند کینی اویل که همواره محصولاتی استاندارد در اختیار مشتریان قرار می‌دهند و رضایت‌مندی آنان را جلب نموده‌اند بسیار ارزشمند و قابل‌توجه است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه

*