-09036130717 – 09928388639

تهران،هفتم تیر میدان مفتح جنوبی خیابان ورزنده نبش ملک الشعرای بهار

با ما در ارتباط باشید
خرید گریس پلاستیک مرغوب

خرید گریس پلاستیک مرغوب

خرید گریس پلاستیک مرغوب

برای خرید گریس پلاستیک مرغوب باید از فروشگاه‌های معتبر و مطمئن خرید کنید و کاربرد روانکارهای صنعتی را در مصارف مختلف بشناسید. ما در این مقاله سعی کردیم شما را در این زمینه راهنمایی کنیم. کینی اویل یکی از فعالترین مجموعه‌های مشاور و تنها مجموعه تولید و توزیع مستقیم خرید روغن صنعتی و گریس صنعتی در بازار است.

روانکاری پلاستیک

قطعات و اجزای ماشین‌آلات پلاستیکی می‌توانند جایگزین مقرون به صرفه‌ای برای اجزای فلزی باشند و روغن کاری مناسب باعث افزایش طول عمر و کارایی این قطعات می‌شود. اما برخی از فرمولاسیون‌های روغن‌کاری سنتی با پلاستیک سازگار نیستند و می‌توانند قسمت پلاستیکی را ضعیف یا تخریب کنند. توجه داشته باشید که در هر مکانی که اصطکاک در سیستم مکانیکی وجود داشته باشد، سایش و خوردگی می‌تواند روند تولید شما را مختل کرده و به ماشین‌آلات شما آسیب برساند.

می‌توانید این مشکل را با استفاده از گریس‌های با کیفیت بالا برطرف کنید؛ زیرا روغن‌کاری بهینه به شما کمک می‌کند تا تولید خود را بالا نگه دارید و دستگاه‌هایتان را در شرایط مطلوبی قرار دهید. بهتر است که در صورت امکان همیشه اجزای پلاستیکی را روغن کاری کنید زیرا اصطکاک و سایش را کاهش می‌دهد، مصرف برق را کم می‌کند و عمر دستگاه را افزایش می‌دهد. مطالعات نشان داده است که یاتاقان‌های کشویی پلاستیکی روغنکاری شده پنج برابر بیشتر از آن‌هایی که روغن کاری نمی‌شوند دوام دارند. هنگام انتخاب روان کننده برای قطعات پلاستیکی، مهمترین عامل سازگاری روانکار با مواد پلاستیکی است.

تعیین سازگاری گریس و قطعات پلاستیکی

برای بررسی سازگاری روانکارها با پلاستیک، تولیدکنندگان تغییرات در خصوصیات فیزیکی مواد پلاستیکی را تحت شرایط سرعت، بار و محیط بررسی می‌کنند. این خصوصیات شامل وزن، حجم، سختی، مقاومت و کشیدگی است. هر سازنده محدودیت تغییرات مجاز را تعیین می‌کند. هنگام ارزیابی این آزمایشات، اطمینان حاصل کنید که آن‌ها بدترین شرایط ممکن شما را منعکس می‌کنند زیرا گریس‌ها و مواد پلاستیکی مستعد تغییر در دمای بالا و محیط‌های نامطلوب، به ویژه با بارهای دینامیکی بالا هستند.

انتخاب یک روانکار صنعتی ناسازگار برای قطعات پلاستیکی باعث می‌شود که پلاستیک ترک بخورد، دچار تغییر رنگ شود یا ثبات ابعادی یا یکپارچگی سازه را از دست بدهد. تمایز بیشتر بین انواع روانکارها اغلب بر اساس منشاء مواد استفاده شده، یعنی تجدید پذیر و غیر قابل تجدید است. این امر به ترتیب با ریشه‌های اولئو شیمی و پتروشیمی مطابقت دارد. روغن‌های معدنی قابل تجدید نیستند، در حالی که روغن‌های گیاهی تجدید پذیر هستند.

نحوه انتخاب گریس مناسب برای قطعات پلاستیکی

 

خرید گریس پلاستیک مرغوب

خرید گریس پلاستیک مرغوب

سه معیار اصلی برای انتخاب روان کننده برای قطعات پلاستیکی وجود دارد:

  1. شیمی: سازگاری یک گریس با پلاستیک تا حد زیادی توسط ساختار شیمیایی آن تعیین‌ می‌شود. روانکارهای مبتنی بر سیلیکون، پرفلوئوره، روغن‌های معدنی و هیدروکربن‌های مصنوعی، به طور معمول با پلاستیک‌ها به خوبی کار می‌کنند. اما استرها و پلی گلیکول‌ها به طور کلی با پلاستیک سازگار نیستند، اگرچه استثناهایی نیز براساس نوع مواد پلاستیکی وجود دارد. گاهی اوقات مواد افزودنی می‌توانند باعث واکنش نامطلوب یا ناخواسته بین گریس و پلاستیک شوند. مواد افزودنی جامد مانند گرافیت و دی سولفید مولیبدن می‌توانند به یک قسمت پلاستیکی نفوذ کرده و ضعیف شوند. برعکس، مواد افزودنی جامد PTFE می‌تواند در موارد خاص مانند تأمین روغن روان یا کاهش اصطکاک راه اندازی مفید باشد.
  2. ویسکوزیته: روغن‌های با ویسکوزیته بالا، کمتر در مواد پلاستیکی نفوذ می‌کنند، ترک می‌خورند و یا بر روی آن‌ها تأثیر منفی می‌گذارند. در بارهای سبک‌تر، از روغن با ویسکوزیته کمتر برای جلوگیری از کشش ویسکوزیته استفاده می‌شود، در حالی که در بارهای بالاتر، روغن‌های ویسکوزیته بالاتر برای حفظ یک فیلم روان کننده از ابتدا تا توقف نیاز دارند. برای گریس‌ها، قوام NLGI 1 یا ۰ به کاهش اصطکاک و سر و صدای ناشی از گریس کمک می‌کند.
  3. مقاومت در برابر پیری: روانکارها با افزایش سن به قطعات پلاستیکی حمله می‌کنند. به همین دلیل روان کننده‌های مصنوعی که مقاومت پیری بالایی دارند، بهترین انتخاب برای کاربردهای طولانی مدت هستند. دفع محصولات جانبی پلاستیک، به ویژه فرمالدئید و استایرن، روند پیری گریس را تسریع می‌کند و در صورت امکان باید به حداقل برسد.

گریس مناسب برای قطعات پلاستیکی

روان کننده‌های مبتنی بر روغن معدنی به بیشتر پلاستیک‌ها حمله نمی‌کنند و نسبت به هزینه‌ای که دارند عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌دهند. اگر برنامه شما به سرعت عمل بالا، درجه حرارت بالا یا کار طولانی نیاز دارد، روانکارهای مصنوعی مانند انواع هیدروکربن بهتر است، که با اکثر پلاستیک‌ها سازگاری دارد، مقاومت پیری بالایی دارد و روغن کاری طولانی مدت را در محدوده دما ۳۲۰ تا ۶۰- فارنهایت ارائه می‌دهد. روان‌کننده‌های مبتنی بر سیلیکون نیز سازگاری بسیار خوبی نشان می‌دهند و برای برنامه‌های کم بار و دامنه دمایی وسیع گزینه‌ای عالی هستند. روان کننده‌های PFAE حتی با پلاستیک‌هایی که به سختی مطابقت دارند بسیار سازگار هستند و می‌توانند در کاربردهای با درجه حرارت شدید، حداکثر تا ۵۰۰ درجه فارنهایت استفاده شوند. اما به دلیل هزینه بالای آن‌ها، از روان کننده های PFAE فقط در موارد ضروری باید استفاده می‌شود.

پایداری شیمیایی روانکارهای صنعتی

 

خرید گریس پلاستیک مرغوب

خرید گریس پلاستیک مرغوب

روانکارها معمولاً باید دارای عمر مؤثر حدود صدها یا هزاران ساعت باشند که در طی آن خواص لازم آن به‌طور معقول تغییر نمی‌کند. اما ممکن است با تجزیه حرارتی، اکسیداسیون یا هیدرولیز، به طور کامل یا بخشی تغییر کنند. تجزیه حرارتی و به دنبال آن پلیمریزاسیون منجر به تشکیل موادی با وزن مولکولی بسیار بالا، به ویژه مواد نامحلول مانند کک و همچنین مواد با وزن مولکولی کم از جمله گازها می‌شود. بنابراین ویسکوزیته و نقطه اشتعال روان کننده به طور کلی کاهش می‌یابد. مواد مشابهی نیز در طی اکسیداسیون تشکیل می‌شود، اما علاوه بر این گونه‌های بسیار اکسیژنه از جمله لاک و اسیدهای آلی تشکیل می‌شوند و ویسکوزیته به طور کلی افزایش می‌یابد.

این گرانروی که افزایش می‌یابد، مقدار مواد نامحلول است و افزایش اسیدیته آلی، به راحتی به عنوان بیان درجه اکسیداسیون استفاده می‌شود. روان کننده‌های مبتنی بر استرها و روان کننده‌های حاوی استرها یا نمک‌ها به عنوان اجزای تشکیل دهنده، قرار می‌گیرند و در اینجا دوباره از اسیدیته، شاید با آزمایش خوردگی برای فلز حساس مانند سرب، به عنوان معیار پایداری استفاده شود. روان کننده‌های حاوی آب به شرایط کار تمیز به ویژه نیاز دارند زیرا آلودگی ممکن است منجر به حمله باکتریایی و در نتیجه ایجاد بوی نامطبوع، خوردگی و کاهش اثربخشی شود. سیستم‌ها باید تهیه و مرتباً با شستشوی محلول‌های ۵٪ سود سوز آور، محلول های شوینده یا هر دو تمیز شوند.

سازگاری مواد

برخی از روانکارهای صنعتی می‌توانند به پلاستیک‌ها و الاستومرهای خاص حمله کنند. روغن پایه می‌تواند به مواد نفوذ کند یا باعث ترشح اجزای پلیمری به درون روان کننده شود. طراحی خوب با ارزیابی خصوصیات فیزیکی مانند استحکام کششی، پایداری ابعادی و ثبات وزن مخصوص پس از غوطه ور شدن در روان کننده، سازگاری پلاستیک‌ها و الاستومرهای خاص را آزمایش می‌کند. دمای بالاتر (انرژی بیشتر) و گرانروی روغن پایه پایین (مولکول‌های کوچکتر) معمولاً ناسازگاری شیمیایی را تشدید می‌کند. فلزات خاصی که با روان کننده تماس پیدا می‌کنند ممکن است خوردگی تسریع شده‌ای داشته باشند، یا منجر به پلیمریزاسیون نامطلوب و از بین رفتن روغن پایه روان کننده شوند و به عنوان کاتالیزور برای اکسیداسیون روغن عمل کنند. استرها (با قطبیت بالا) بسیاری از مواد پلیمری را به خطر می‌اندازند. با شناسایی مواد به کار رفته در دستگاه و آزمایش سازگاری آن‌ها با روان کننده‌های مختلف، می‌توان از این مشکلات جلوگیری کرد.

گریس پلاستیک مرغوب را از کینی اویل تهیه کنید. کینی اویل در صورت درخواست مشتریان، توانایی تهیه و ارسال روغن و گریس‌های صنعتی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دارد. مجموعه کینی اویل و بازرگانی حسنی، بر اساس تجربه و تخصص چندین ساله خود در تولید و توزیع و تهیه مستقیم روغن و گریس صنعتی، نیاز بازار را کاملا پوشش داده و برطرف نمودند.



مقالات مرتبط:

موارد مصرف گریس سیلیکون

گریس چرخ دنده پلاستیکی

۵ گریس کاربردی در صنعت



 

دیدگاه ها (1)

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه

*