-09036130717 – 09928388639

تهران،هفتم تیر میدان مفتح جنوبی خیابان ورزنده نبش ملک الشعرای بهار

با ما در ارتباط باشید
لیست انواع روغن صنعتی

قیمت خرید روغن صنعتی | لیست انواع روغن صنعتی

لیست انواع روغن صنعتی

در این مقاله قصد داریم لیست انواع روغن صنعتی را به شما ارائه دهیم و شما را با انواع روانکارهای صنعتی آشنا کنیم. روغن صنعتی از مهمترین محصولات صنعتی است که کاربردهای زیادی دارد از جمله روغن موتور خودروها. روغن‌های صنعتی، روغن‌هایی هستند که تمام خواص شیمیایی و فیزیکی روانکارها را دارند. این محصول در انواع مختلفی با کارایی‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند.

برای تهیه روغن‌های صنعتی عملیات پیچیده و مراحل خاص و منحصر به فردی اجرا می‌شود. این روغن، در چندین مرحله از تقطیر نفت خام به دست می‌آید. شرایط جوی در تقطیر نفت خام اهمیت زیادی دارد. از انواع مختلف این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: روغن توربین، روغن زنجیر، روغن‌های ضد زنگ و ضد خوردگی، روغن‌های چند منظوره، روغن‌های هیدرولیکی، روغن سیلندر، روغن دریایی، روغن دنده، روغن‌های کمپرسور، روغن‎‌های نساجی، روغن‌های گردشی.

روغن‌های صنعتی بر دو پایه نفتی و گیاهی تولید می‌شوند که روغن‌های صنعتی پایه نفتی شامل طیف گسترده‌ای از روغن‌های مخصوص ماشین‌آلات صنعتی، ماشین‌آلات داخل منزل هستند. اما روغن‌های بر پایه گیاهی از فرآوری گیاهان تهیه شده و با افزونی‌های مربوط، خواص این نوع روغن‌ها تغییر می‌کند. به روغن‌های صنعتی با پایه نفتی، روغن مینرال و به روغن‌های با پایه غیر نفتی، روغن سنتیک گفته می‌شود. اگر بخواهیم روغن‌های صنعتی از نظر کاربرد تقسیم بندی کنیم به دسته بندی‌ روغن‌های روانکار، روغن‌های انتقال قدرت، روغن‌های خنک کننده و روغن‌های فرآیندی تقسیم می‌شوند.

انواع روغن صنعتی

روان‌کننده‌ها برای کاهش اصطکاک موجود بین سطوح در قسمت متحرک به‌کار می‌روند. لازم است بدانید که همه روان کننده‌ها یکسان نیستند و عملکرد یکسانی ندارند. برای این‌که بدانید روغن صنعتی مناسب برای شما کدام است باید میزان گرانروی روغن‌ها را بشناسید، زیرا ویسکوزیته مربوط، مهم‌ترین ویژگی برای دستیابی به روغن‌های مصرفی است. اما روغن‌های زیادی وجود دارند که درجه و ویسکوزیته آن‌ها مشابه است.

پس در این مواقع ساختار آن‌هاست که باعث می‌شود روغن‌ها برای عملکردهای خاص، متفاوت و موثر باشند. مواد افزودنی روغن‌های صنعتی تفاوت عمده‌ای بین انواع صنعتی و خودرو ایجاد می‌کند. مثلاً روغن موتور و روغن دنده هر دو دارای مواد افزودنی ضد سایش هستند و برای روغن‌کاری، نیاز به خنک کننده و محافظت از آن‌ها است. روغن‌های صنعتی در معرض فشارهای صنعت قرار دارند و در محیط‌های پرفشار در تماس منظم با آلاینده‌های مانند خاک و آب قرار دارند. در نتیجه فشار بالا به روان کننده خاصی احتیاج دارند که در حین کار، سطح مناسبی از ضخامت بین سطوح دنده‌ها ایجاد کند.

 

لیست انواع روغن صنعتی

روغن صنعتی

روغن‌های توربین:

یک نوع روغن صنعتی است که خواص روانکاری ایده آل در توربین‌های گاز، آب و بخار و خاصیت جدا شونده عالی هوا از روغن و آب از روغن را دارد.

روغن صنعتی کمپرسور:

دارای خواصی نظیر، مقاومت بالا در برابر اکسیداسیون، ضد زنگ ، ضد خورندگی، ضد سایش، کاهش دهنده اثر فشار با شاخص گرانروی بالا و خاصیت چسبندگی در انواع سیلندرهای پیستونی رفت و برگشتی.

روغن صنعتی چند منظوره ماشین آلات سنگین و کشاورزی:

این روغن‌ها خواص پایداری عالی، ضد سایش، ضد زنگ و خوردگی و با شاخص گرانروی بالا و نقطه ریزش پایین به عنوان روغن موتور هیدرولیک و روغن جعبه دنده در انواع تراکتور،کمباین و سایر ماشین آلات کشاورزی و راه سازی و ماشین آلات معدنی استفاده می‌شوند.

روغن‌های پلی گلیکول:

این روغن‌ها نوعی مایعات غیر نفتی هستند و می‌توانند در مصارف صنعتی محافظت بیشتری ایجاد کنند. روغن‌های صنعتی پلی گلیکول هیچ آسیبی قطعاتی که جنسشان برنز، مس یا برنج است نمی‌زنند، اما بهتر است در چرخ دنده‌های ساخته شده از برنز آلومینیومی استفاده نشوند.

روغن هیدورلیک:

روغن هیدرولیک در سیستم‌های هیدرولیک مربوط به ترمز کاربرد دارند و که از خواص آن‌ها می‌توان به مشخصه درجه خلوص بالا و ثابت بودن اکسیداسیون اشاره کرد. روغن‌های هیدرولیک در پمپ‌های هیدرولیک، هیدرو موتورها و سایر تجهیزات هیدرولیک به انتقال قدرت کمک می‌کند. در روغن هیدرولیک میزان گروانروی باید حد مشخصی باشد و اگر گرانروی از حد مشخصی بیشتر باشد فشار زیادی برای به سیال درآوردن روغن به موتور دستگاه وارد می‌شود و همچنین اگر گرانروی روغن هیدرولیک از حد معینی کمتر باشد نمی‌تواند قدرت را انتقال دهد و موجب نشتی زیاد در تجهیزات هیدرولیک می‌شود.

روغن‌های انتقال حرارت:

اساس این روغن‌ها برای گرفتن حرارت از محیط و قطعه کار است. این روغن‌ها با ضریب انتقال حرارت مختلف برای مصارف مختلف تولید می‌شوند. روغن‌های انتقال حرارت در گروه روغن‌های صنعتی قرار دارند که از آن‌ها در فرایندهای عملیات حرارتی و تبریدی استفاده می‌شود.

روغن ترانسفورمر:

این روغن‌ها پایه معدنی با خاصیت عایق الکتریکی دارند و در ترانسفورمرهای پر قدرت به تسهیل عملیات روانکاری و پایداری حرارتی ایده آل کمک می‌کنند و ضد اکسیداسیون هستند، گوگرد خورنده ندارند، خاصیت خنک کنندگی دارند، موجب جذب گازهای تشکیل شده در اثر تخلیه الکتریکی می‌شوند، ولتاژ شکست بالا و طول عمر زیاد دارند.

روغن‌های صنایع نساجی:

این محصولات خاصیت روانکاری و خنک کنندگی دارند که از ایجاد الکتریسیته ساکن در ماشین آلات صنایع نساجی جلوگیری می‌کنند و در روانکاری سوزن در ماشین‌های گردباف و دوخت اتوماتیک، کشش الیاف و تولید منسوجات کاربرد دارند. همچنین قابلیت شستشو پذیری بسیار مطلوب با آب دارند و بدون هیچ اثر لکی بر روی پارچه‌های پنبه‌ای و مصنوعی عملیات دوخت را آسان می‌کنند.

روغن‌های مرکب:

روغن‌های صنعتی دنده مرکب با چرخ دنده‌های صنعتی استفاده می‌شوند که به شاخص ویسکوزیته بالاتری نیاز دارند. روغن‎های دنده‌ای ترکیبی برای افزایش روانکاری مناسب هستند.

روغن‌های برشکاری و حل شونده:

از جمله خواص این روغن‌ها می‌توان به حل شوندگی کامل در آب، ضد سایش، ضد زنگ زدگی، ضد خوردگی، ضد باکتری اشاره کرد و به راحتی با آب مخلوط شده و علاوه بر روان‌کاری مطلوب موجب خنک کردن سطوح نیز می‌شوند، که در عملیات مختلف ماشین کاری، سوراخکاری، مته کاری، برشکاری، تراشکاری، فرز کاری به‌کار می‌روند.

قیمت انواع روغن‌های صنعتی

 

لیست انواع روغن صنعتی

روغن صنعتی

روغن‌های صنعتی انواع وسیعی دارند که در صنعت کاربردشان مختلف است؛ مثل روانکاری ماشین‌آلات و دستگاه‌های صنعتی. روغن‌های صنعتی در طیف مختلفی از کیفیت و قیمت‌ تولید می‌شوند؛ که ابتدا به صورت روغن پایه هستند و بعد با انواع افزودنی‌ها به انواع روغن‌های صنعتی استاندارد تبدیل می‌‌شوند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

روغن‌‌های صنعتی ویژگی‌های مشابهی نیز دارند از جمله این‌که همه آن‌ها خاصیت روانکاری دارند. امروزه با توجه به تورم‌های اقتصادی اخیر قیمت روغن صنعتی دچار نوسان‌هایی شده است؛ برای دانستن قیمت انواع روانکارهای صنعتی از جمله انواع گریس و روغن با کارشناسان کینی اویل تماس بگیرید و با خیالی آسوده بهترین محصول را با قیمتی مناسب در کوتاه‌ترین زمان درب منزل تحویل بگیرید.

کاربرد روغن صنعتی

روغن‌های صنعتی برای کارهای سبک، متوسط و سنگین در انواع مختلف تولید می‌شود. روغن‌های صنعتی سنگین برای استفاده در سرعت‌های پایین و تحت بار سنگین مناسب هستند و روغن‌های صنعتی متوسط برای روانکاری ماشین آلات در بارهای متوسط و سرعت متوسط مورد استفاده قرار می‌گیرند. روغن‌های صنعتی علاوه بر اینکه در ماشین آلات صنعتی بزرگ و چرخ دنده‌ها کاربرد دارند، مصارف دیگری هم دارند از جمله این‌که برای جلوگیری از چسبیدن مواد اولیه تولیدات صنعتی بسیار مناسب هستند.

شما می‌توانید با ورود به وب سایت کینی اویل خرید بسیار مطمئن و ارزان قیمتی را تجربه کنید. کینی اویل یکی از فعالترین مجموعه‌های مشاور و تنها مجموعه تهیه و تولید و توزیع مستقیم روغن و گریس صنعتی در بازار است. کینی اویل، میدان‌دار تهیه و تولید روغن و گریس‌های صنعتی بر پایه کلسیم لیتیوم گرافیت و کلسیم سولفونات است.



مقالات مرتبط:

خرید روغن صنعتی بی واسطه و با کیفیت

روغن صنعتی با کیفیت

خرید انواع روغن صنعتی با کیفیت

خطرات روغن صنعتی



 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه

*