-09036130717 – 09928388639

تهران،هفتم تیر میدان مفتح جنوبی خیابان ورزنده نبش ملک الشعرای بهار

با ما در ارتباط باشید
روغن صنعتی با کیفیت

روغن صنعتی با کیفیت | کینی اویل

روغن صنعتی با کیفیت | کینی اویل

اگر بخواهیم تعریفی کلی، از روغن صنعتی با کیفیت داشته باشیم، می‌توانیم بگوییم که این روانکارها به‌دلیل خواص شیمیایی و فیزیکی خاصی که دارند، در صنایع دارای کاربردهای وسیعی هستند. امروزه روغن‌های صنعتی، در انواع متنوعی به شکل‌های مایع، جامد و نیمه جامد تولید می‌شوند. روانکارهای صنعتی؛ به عنوان عامل اصلی در حرکت چرخ‌ها و موتورهای صنعتی، همچون خونی هستند، که در قلب تپنده صنعت جریان دارند. بنابراین استفاده از روغن صنعتی باکیفیت و مرغوب، بسیار مهم و قابل توجه است.

مجموعه کینی اویل؛ با داشتن بیش از سی سال تجربه و سابقه درخشان کاری، در عرصه تولید و عرضه انواع روغن‌های صنعتی، توانسته است، بهترین و با کیفیت‌ترین روغن صنعتی را، برای مشتریان خود تهیه نماید. این بازرگانی با تجربه، همواره انواع روغن صنعتی و گریس را با ضمانت و بهترین قیمت، به مشتریان خود در سراسر ایران عرضه می‌نماید. شما می‌توانید انواع روغن صنعتی کینی اویل و محصولات صنعتی این مجموعه را در وب سایت ما مشاهده کنید.

روغن صنعتی در صنایع چه کاربردی دارد؟

روانکارهای صنعتی، علاوه بر خاصیت روانسازی؛ معمولاً به‌دلیل خاصیت‌های متنوعی که دارند، در بخش‌های مختلفی از صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند. روغن صنعتی، دارای کاربردهای دیگری نیز هستند، که در زیر به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • روانسازی قطعات و تجهیزات خاص
  • محافظت از قطعاتی که در معرض حرارت یا سایش قرارمی‌گیرند.
  • انتقال حرارت قطعات به محیط بیرون و کمک به کاهش دمای آن‌ها
  • انتقال نیرو از قسمت‌های مختلف موتور به قسمت‌های دیگر آن
  • روانسازی تجهیزات خاص دستگاه و قطعاتی که به‌طور مداوم در حال چرخش هستند.

بررسی عملکرد روغن‌های صنعتی

 

روغن صنعتی با کیفیت

روغن صنعتی با کیفیت

روانسازهای صنعتی، دارای ویژگی‌های مختلف هستند؛ که این ویژگی در طیف‌های گسترده‌ای موجب محافظت از ماشین‌آلات و دستگاه‌ها می‌شود. به‌طور کلی عملکرد روغن‌های صنعتی شامل موارد زیر می‌شود:

کاهش اصطکاک

روغن‌های صنعتی می‌توانند، تولید گرما و مصرف انرژی را در دستگاه و ماشین‌آلات کاهش دهند.

کاستن از میزان فرسودگی

روانکارهای صنعتی می‌توانند، میزان ساییدگی مکانیکی در قطعات صنایع را کم کنند.

کم کردن میزان خوردگی

روانسازهای صنعتی می‌توانند، موجب محافظت از سطوح در برابر مواد خورنده شوند.

کاهش مقدار آلودگی

روغن‌های صنعتی، گرد و غبارهای محیط و ذرات آلاینده را جدا کرده و آن‌ها را به جداکننده‌ها و فیلترها انتقال می‌دهند.

کاهش میزان دما

روانکارهای صنعتی، می‌توانند گرما را جذب کرده و آن را به محیط بیرون انتقال دهند.

روغن صنعتی با کیفیت، در سیستم‌های هیدرولیک، علاوه بر داشتن خواص ذکر شده، تأمین کننده انتقال قدرت نیز هستند. باید نوع روغن صنعتی مورد استفاده خود را، بر اساس توصیه سازنده دستگاه و ماشین‌آلاتی که از آن‌ها استفاده می‌کنید انتخاب نمایید. زیرا یک نوع از روغن صنعتی کاربردی دارد؛ که ممکن است روغن صنعتی دیگری نداشته باشد. به بر چسب روی روانکار دقت کنید، که برای چه کاری و در چه شرایطی طراحی شده است. میزان درجه حرارت تولید شده به‌وسیله دستگاه، بالا یا پایین بودن دمای محیط اطراف، قرار گرفتن در معرض آب شور و… همگی عواملی هستند، که  توجه به آن‌ها تعیین کننده نوع روانساز مناسب برای شما خواهد بود.

ویسکوزیته یا گرانروی روغن صنعتی

یکی از معیارهای بسیار مهم، برای تعیین کیفیت روغن صنعتی؛ اندازه‌گیری میزان ویسکوزیته یا گرانروی آن است. این شاخص بر میزان تولید گرما در یاتاقان‌ها، بلبرینگ‌ها، سیلندرها و میزان اصطکاک داخلی مجموعه و دنده‌های که با روغن صنعتی ارتباط دارند اثر می‌گذارد. ویسکوزیته، بر میزان مصرف روغن در دستگاه و آب‌بندی روانکار تأثیر مستقیم دارد. گرانروی به عنوان یک عامل مهم در روغن صنعتی، می‌تواند تعیین کننده سهولت کار روغن صنعتی با ماشین‌آلات را در شرایط مختلف حرارتی، مخصولاً در آب و هوای بسیار سرد، برای دستگاه‌ها تأمین کند. به‌طور کلی ویسکوزیته، مشخص کننده میزان مقاومت جریان روغن صنعتی، در برابر کاهش و افزایش دما می‌باشد. مقدار گرانروی روانکارهای صنعتی، با یکدیگر متفاوت است؛ ولی به هر مقدار که این شاخص در روغن صنعتی بیشتر باشد، تعیین کننده کیفیت بالای روانکار صنعتی است.

مواد تشکیل دهنده ترکیبات روغن صنعتی

روانکارهای صنعتی، در اکثر موارد از روغن پایه نفتی و گاهی نیز از روغن پایه معدنی تولید می‌شوند. مواد افزودنی زیادی به روغن پایه اضافه می‌شود؛ این مواد نحوه استفاده از روغن صنعتی را تعیین می‌کند. در مورد روغن صنعتی جامد و نیمه جامد، این امر کاملاً صدق می‌کند. گریس در واقع همان روغن صنعتی مایع است، که به آن غلیظ کننده‌هایی اضافه می‌شود. این غلیظ کننده‌ها، از ذرات فیبر تشکیل شده‌اند؛ مانند اسفنج عمل می‌کنند، موجب غلظت روغن شده و آن را در حالت جامد یا نیمه جامد نگه می‌دارد. نوع روغن پایه و مرغوب بودن مواد افزودنی که به روغن صنعتی اضافه می‌شود، تعیین کننده کیفیت آن است و استاندارد بودن روغن صنعتی را تضمین می‌کنند.

سهولت استفاده از روغن صنعتی

 

روغن صنعتی با کیفیت

روغن صنعتی با کیفیت

روانکارهای صنعتی؛ به شکل‌های مختلفی مورد استفاده ماشین‌آلات و دستگاه‌ها قرار می‌گیرند. در بعضی تجهیزات صنعتی، روانساز به‌وسیله یک لوله و به آسانی در اختیار قطعات دستگاه قرارمی‌گیرد. روغن صنعتی مایع، برای روانکاری  دستگاه‌های که امکان دسترسی به قطعات داخلی آن مشکل است، بسیار مناسب بوده و امکان تعویض روغن هم به راحتی انجام می‌گیرد. برای بعضی از قطعات دستگاه، استفاده از اسپری روانکار می‌تواند کافی باشد. بنابراین روغن صنعتی مایع، نسبت روانکارهای جامد و یا گاز بسیار راحت‌تر استفاده می‌شود.

طول عمر استفاده از روغن صنعتی

روانکارهای صنعتی، طول عمر مشخصی دارند. با پایان یافتن کیفیت و طول عمر روغن صنعتی، باید سریع تعویض و جایگزین شود. عدم تعویض به موقع روانکارهای صنعتی؛ می‌تواند سبب خرابی یاطاقان‌ها و تماس فلز بر روی فلز شود، که این امر منجر به خرابی دستگاه‌ها و ایجاد هزینه‌های بالای تعمیرات، برای صنعتگران می‌شود. برای دانستن طول عمر روغن صنعتی مورد استفاده در دستگاه، مهم‌ترین عامل آگاهی از میزان دمای کار تجهیزات است. گرما و حرارت اضافه، موجب تخریب روانکار صنعتی می‌شود. در دمای بالاتر از ۶۵ درجه سانتی‌گراد  یا همان ۱۵۰ درجه فارنهایت، افزایش دما به میزان هر ۱۸ درجه فارنهایت، طول عمر روغن صنعتی را نصف می‌کند. به هر میزان این دما بیشتر باشد، طول عمر و کیفیت روانساز صنعتی، کمتر خواهد شد. توصیه می‎شود، به‌طور منظم فواصل روغن‌کاری دستگاه خود را کنترل کنید. روغن صنعتی که کیفیت خود را از دست داده باشد، عملاً بی‌کاربرد خواهد بود. در صورت کوتاهی در تعویض روانکار صنعتی، دستگاه خراب شده و حتی ممکن است، برای همیشه از خط تولید خارج شود. دانستن مقاومت حرارتی روغن صنعتی و میزان ویسکوزیته روانکار، در این مواقع بسیار کمک کننده خواهد بود. روغن صنعتی، در صنایع مختلف به عنوان یک امر حیاتی و ضروری شناخته شده است. استفاده از روغن صنعتی بی‌کیفیت می‌تواند، خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به صنایع وارد کند.

 

کینی اویل؛ یکی از مجموعه‌های بسیار معتبر در ایران می‌باشد؛ که با داشتن بیش از ۳۰ سال تجربه توانسته است، شرکت‌ها و صنایع مختلفی را به‌دلیل فروش انواع روغن صنعتی با کیفیت، از خود راضی نگه دارد. این بازرگانی؛ با تولیدات روغن صنعتی خود در انواع مختلف، سهم قابل توجهی در بر طرف کردن نیاز صنایع مختلف به روانکارها داشته است. تمامی محصولات کینی اویل، اصل بوده و با داشتن کیفیت مطلوب، دارای استاندارد جهانی و زیست محیطی هستند. کارخانه‎جات و ماشین‌آلات مختلف، می‌توانند با خیالی آسوده از تولیدات این مجموعه گسترده استفاده کنند. این شرکت تاکنون همواره سعی کرده است، با کیفیت‌ترین روغن‌های صنعتی را با نازلترین قیمت، برای جلب رضایت مشتریان در اختیار آن‌ها قرار دهد. شما می‌توانید، در صورت تمایل برای خرید، با شماره تلفن‌ کارشناسان ما تماس گرفته و روانکار صنعتی خود را سفارش دهید. در صورت سفارش خرید و موجودی روغن صنعتی در انبار، ما می‌توانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن روغن صنعتی را به هر نقطه‌ای از کشور برای شما ارسال کنیم.



مقالات مرتبط:

۱۰ خصوصیت روغن صنعتی

انواع روغن صنعتی

روغن صنعتی کینی اویل

خرید روغن صنعتی 



 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه

*