-09036130717 – 09928388639

تهران،هفتم تیر میدان مفتح جنوبی خیابان ورزنده نبش ملک الشعرای بهار

با ما در ارتباط باشید
کاربرد روغن صنعتی در کشتی سازی

کاربرد روغن صنعتی در کشتی سازی

کاربرد روغن صنعتی در کشتی سازی

اگر بخواهیم درباره کاربرد روغن صنعتی در کشتی سازی مواردی را بیان کنیم، می‌توانیم محافظت، تقویت و بهره‌وری از موتورها را که یکی از مهم‌ترین، کارکردهای روغن در صنعت کشتی سازی است نام ببریم. این نوع از روغن صنعتی، با کارایی بالایی که دارد، طوری طراحی شده‌اند، که بتوان عملکرد بهینه را در فعالیت‌های صنعتی به‌دست آورند. این روانکارهای صنعتی، دارای چندین ویژگی هستند، که بهبود عملکرد و قابلیت اطمینان ماشین آلات، حفاظت از قطعات در برابر دماهای بالا، کاهش خوردگی در برابر سرما و محافظت در برابر سایش مکانیکی را می‌توان نام برد.

روغن‌ صنعتی دریا نوردی

کشتی‌ها به عنوان یکی از وسایل مهم حمل و نقل انواع بار هستند، که در سطح گسترده جهانی از آنها استفاده می‌شود. استفاده از انواع روغن صنعتی و گریس، برای کاهش اصطکاک میان قطعات متحرک و ثابت نگه داشتن آنها در هنگام حرکت (مانند زنجیر دوچرخه که به‌طور منظم و ثابت در حال حرکت) دارای اهمیت ویژه‌ای است. افزایش ایمنی، و توجه به استانداردهای زیست محیطی، برای این نوع از ماشین آلات بسیار مهم است. همواره لوازم کشتی‌ها برای جلوگیری از ایجاد گرما و ساییدگی میان قطعات، نیازمند روغنکاری شدن هستند، که بدون وجود روانکارهای صنعتی، عملاً  قطعات کشتی‌ها هم فاقد کارایی خواهند بود.

اهمیت روغن صنعتی دریایی و کشتی سازی

 

کاربرد روغن صنعتی در کشتی سازی

کاربرد روغن صنعتی در کشتی سازی

تغییرات و توسعه‌های گسترده‌ای که، در صنعت دریایی ایجاد شده است، نیاز هست تا روانکارهایی تولید شوند، که با برآورده کردن نیاز حمل و نقل سنگین با کارایی بالا، بتوان در سطح دریایی فعالیت‌های گسترده‌ای را ایجاد کرد. در واقع با تولید محصولات و قطعات با کیفیت کشتی‌ها، موجب کاهش نیاز این قطعات به تعمیر و نگه‌داری و بهبود عملکرد آنها می‌شود. در صنعت دریانوردی و کشتی رانی، افزایش فشارهای تخلیه روغن و کاهش مصرف آن، طی سال‌های اخیر تقاضای زیادی داشته است. بنابراین هدف از تولید این نوع از روانکارها، تولید طیف وسیعی از روغن‌هایی است، که با کیفیتی بالا و استاندارد، برای انواع موتورهای دریایی تولید می‌شوند و از بهترین و جدیدترین پیشرفت‌های فنی برای داشتن کارایی مداوم و بالا استفاده می‌کنند.

روغن مورد استفاده در کشتی‌ها

در حال حاضر روغن صنعتی هیدرولیک، جزء پرکاربردترین روان کننده‌های دریایی است، که در شرایط فشار از نظر حجم برای طولانی‌تر کردن عمر پمپ، تمیز بودن و داشتن قابلیت فیلتر پذیری مناسب در انتشار هوا، از آن استفاده می‌شود. زیرا این فناوری مطابق هنجارهای زیست محیطی و با قدرت مسموم کنندگی کمتری برای فعالیت‌های دریایی تولید می‌شوند. روغن‌های صنعتی دریایی، از پمپ‌های هیدرولیک محافظت کرده و حاوی مواد ضد اکسیداسیون و خوردگی، سرکوب کننده کف و هوادهی، با داشتن یک ضد فشار شاخص ویسکوزیته و همچنین مواد افزودنی ضد لک هستند.

لوازم و قطعاتی که در کشتی‌ها همواره نیازمند دریافت روغن هستند

  • پمپ‌ها
  • کمپرسورها
  • وینچ‌ها و..

خواص روانکارهای دریایی در کشتی‌ها

روغن‌های صنعتی دریایی، انواع مختلفی دارند؛ عامل مهم و تعیین کننده این است، که آیا سوخت باقیمانده یا تقطیر کننده، نوع اصلی سوخت هستند؟ و نیز دو قسمت از موتورهای دریایی هستند، که ممکن است نیازمند دریافت روانکارهای مختلفی باشند. به‌طور کلی در هر موتور کشتی، با سوخت‌های باقیمانده که حاوی گوگرد هستند، این روانکارها باید سه هدف اصلی را برآورده کنند:

  • مانع از تماس فلز با فلز میان حلقه‌های پیستون و آستر سیلندر
  • خنثی کردن هر نوع اسید سولفوریک برای کنترل خوردگی
  • تمییز کردن آستر سیلندر و حلقه‌های پیستون

ممکن است کشتی‌ها بنابه هر دلیلی، در مدت زمانی طولانی برروی آب‌ها باشند، باید روغن صنعتی سیلندرهای دو زمانه دارای پارامترهای مهمی همچون ویسکوزیته مناسب، داشتن مواد ضد اصطکاک، به همراه سوخت‌های گوگردی با خاصیتی برای از بین بردن سایش میان قطعات سنگین دستگاه‌های موتوری کشتی هستند استفاده شود.

نگاهی بر روغن موتور دیزلی دریایی

ارزیابی روان کنندهای مصرفی، در موتورهای دیزلی دریایی، دارای سیستم طبقه‌بندی استاندارد تعریف شده مشخصی نیست؛ در واقع فرایند صدور مجوز و بررسی سطح عملکرد آنها، از طرف موتور سازان تعیین و بررسی می‌شود. سازندگان موتورهای کشتی، لیستی از روان کنندگان مجاز برای کارکرد محصولاتشان معرفی می‌کنند. مصرف کنندگان باید، از روان کنندهای که در لیست از آنها نام برده شده است استفاده نمایند. این تولید کنندگان برای آنکه، یک روانکار صنعتی مناسب قطعات کشتی را معرفی کنند، باید در شرایط واقعی، آزمونی را به مدت یکسال یا همان ۵ هزار ساعت را برروی کشتی‌ها انجام دهند.

کیفیت سوخت موتور کشتی‌های دریایی و ارتباط آن با روغن صنعتی

 

کاربرد روغن صنعتی در کشتی سازی

کاربرد روغن صنعتی در کشتی سازی

به‌طور معمول موتورهای دریایی، از سوخت‌ها نامرغوب با داشتن گوگرد بالا و دارای مواد آسفالیتی بالا استفاده می‌کنند. البته باید این را هم بگوییم، کیفیت سوخت‌های مصرفی کشتی‌ها در نقاط مختلف متفاوت است. زیرا که هزینه‌های سوختی، بخش قابل ملاحظه‌ای از هزینه عملکرد کشتی را شامل می‌شود. طراحان و مالکان کشتی برای کمتر شدن میزان مصرف سوخت و کاهش هزینه‌های ناشی از استفاده از آنها باید میزان روغن‌های مصرفی روانکار برای موتورهای دریایی را افزایش دهند.

موتورهای احتراقی کشتی‌ها

در چندین سال اخیر در بخش حمل و نقل، از موتورهای احتراقی، به دلیل داشتن وزن پایین و بازده حرارتی بالا، از این نوع موتورها استفاده می‌کنند. این وسیله در واقع یک موتور محرک، برای انواع وسایل حمل نقل مانند، ماشین تا کشتی‌های اقیانوس پیما محسوب می‌شود. در حال حاضر سازمان‌ها و نهادهای زیادی، در حال بررسی دقیق درباره الزامات و استانداردهای عملکردی روان‌ کننده‌های مصرفی در این نوع موتورها هستند.

روان کنندهای که مناسب برای این موتور احتراقی است، باید دارای توانایی و پتانسیل بالایی در مقاومت در برابر اکسیداسیون کاستن از اصطکاک پیشگیری از سایش و خوردگی به حداقل رساندن تشکیل رسوبات و.. است. در صورتی که روانکار مورد استفاده برای موتور احتراقی کیفیت مناسبی نداشته باشد، موجب تشکیل رسوب، غلیظ شدن روغن، آلودگی ناشی از مصرف زیاد روغن، ایجاد خوردگی و سایش، گیرکردن رینگ‌ها و.. شده که همگی با کیفیت مناسب روانکار صنعتی ارتباطی مستقیم دارند.

خرید روانکار و روغن صنعتی مرغوب از کینی اویل

مجموعه کینی اویل؛ با داشتن چندین سال سابقه در عرصه فروش انواع روغن صنعتی مرغوب و با کیفیت، توانسته است اعتماد صنعتگران زیادی، به این مرکز فروش روانکارصنعتی جلب نماید. شما می‌توانید روغن‌های صنعتی مورد نیاز خود را، از این مجموعه خوشنام تهیه کنید؛ در زیر چند نمونه از روانکارهای پرطرفدار این مجموعه را به شما معرفی می‌کنیم:

  • انواع روغن چرخ دنده
  • روغن حفاری تونل
  • روغن کشتی سازی
  • روغن زنجیر با کیفیت بالا
  • گریس حفاری تونل
  • گریس دستگاههای ساخت کشتی و…

در این مقاله سعی کردیم،  درباره کاربرد روغن صنعتی در کشتی سازی و اهمیت استفاده از روانکار در قطعات و لوازم کشتی‌ها، را برای شما مطالبی را بیان کنیم. در صورتی که تمایل دارید، درباره روغن صنعتی کشتی، اطلاعات بیشتری را کسب کنید، می‌توانید با استفاد از شماره تلفن‌های موجود در وب سایت، با کارشناسان ما تماس گرفته و اطلاعات بیشتری را دریافت نمایید. کینی اویل، این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده، تا انواع روانکارهای صنعتی به همراه قیمت آنها در وب سایت مشاهده نموده، تا بتوانید با اطلاعاتی کامل خرید خود را انجام دهید. خوشبختانه ارائه محصولات استاندارد و با کیفیت به مشتریان، موجب جلب رضایت آنها در طول این سال‌ها شده و همین اعتماد به‌دست آمده، برای مجموعه صنعتی کینی اویل، یک سرمایه بزرگ محسوب می‌شود، که همواره مدیریت و کارکنان این بازرگانی معتبر، قدردان این اعتماد هستند.



مقالات مرتبط:

تفاوت روغن صنعتی و روغن ماشین

روغن صنعتی یا گریس صتعتی کدام بهتر است؟

اهمیت روغن کاری در صنعتت سیمان

تاثیر روغن صنعتی در کاهش اصطکاک چرخ دنده ها

بهترین روانکار  زنجیر و سیم بکسل



 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه

*