-09036130717 – 09928388639

تهران،هفتم تیر میدان مفتح جنوبی خیابان ورزنده نبش ملک الشعرای بهار

با ما در ارتباط باشید
بهترین روانکار زنجیر و سیم بکسل

بهترین روانکار زنجیر و سیم بکسل

بهترین روانکار زنجیر و سیم بکسل

بهترین روانکار زنجیر و سیم بکسل را می‌توانید از کینی اویل تهیه کنید. می‌توانید از طریق سایت یا تماس با شماره‌های موجود سفارش خود را ثبت کنید.

کاربرد سیم بکسل

سیم بکسل قسمت مهمی در بسیاری از ماشین آلات و سازه‌ها است. این رشته از سیم‌های پیوسته در اطراف یک هسته مرکزی تشکیل شده است. طناب‌های مفتولی انواع مختلفی دارند که برای کاربردهای مختلف طراحی شده‌اند. اکثر این سیم‌های بکسل از جنس فولاد هستند که به صورت رشته‌هایی در هم پیچیده شده‌اند. سیم بکسل توسط پارامترهای مختلفی از جمله اندازه و درجه فولاد مورد استفاده، تعداد رشته‌ها و تعداد سیم‌های هر رشته انتخاب می‌شوند.

اندازه سیم بکسل به طور معمول ۶x196 است؛ که از شش رشته تشکیل شده است و در هر رشته ۱۹ سیم وجود دارد. اندازه‌ها و آرایش‌های مختلف رشته اجازه می‌دهد تا درجات مختلفی در انعطاف پذیری طناب و مقاومت در برابر خرد شدن و سایش وجود داشته باشد. سیم‌های کوچک بهتر است که روی قرقره خم شوند. سیم‌های بیرونی بزرگ ترجیح داده می شوند از طریق ساینده کشیده شود.

روغنکاری سیم بکسل

روانکاری این سیم‌ها بدون توجه به ساخت و ترکیب، کار سختی است. روانکاری طناب‌های دارای هسته الیاف تا حدی آسان‌تر از آن‌هایی است که فقط از مواد فولادی ساخته شده‌اند. به همین دلیل، مهم است که هنگام انتخاب سیم بکسل، مسئله روان سازی را به دقت بررسی کنید.

روان کننده‌های‌ سیم بکسل دارای دو عملکرد اصلی هستند:

 

بهترین روانکار زنجیر و سیم بکسل

بهترین روانکار زنجیر و سیم بکسل

۱. برای کاهش اصطکاک همزمان با حرکت سیم‌های جداگانه روی یکدیگر

۲. برای ایجاد محافظت در برابر خوردگی و روانکاری در هسته و سیم‌های داخلی و روی سطوح خارجی

برای سیم بکسل دو نوع روان کننده، نفوذی و روکش‌دار وجود دارد. روان کننده‌های نفوذی حاوی یک حلال نفتی هستند که روان کننده را به هسته سیم بکسل منتقل می‌کند و سپس تبخیر می‌شود و یک فیلم روانکاری سنگین برای محافظت و روان سازی هر رشته پشت خود باقی می‌گذارد. روان کننده‌های پوشش کمی نفوذ می‌کنند، در خارج از کابل از رطوبت و خوردگی و فرسایش ناشی از تماس با اجسام خارجی می‌کاهد.

از هر دو نوع روان‌کننده برای سیم بکسل استفاده می‌شود. اما از آنجا که بیشتر طناب‌های مفتولی از داخل خراب می‌شوند، اطمینان حاصل کنید که هسته مرکزی، روان کننده کافی دریافت می‌کند. توصیه می‌شود از یک روش ترکیبی استفاده کنید که در آن از روان کننده نفوذی برای اشباع هسته استفاده می‌شود و به دنبال آن یک پوشش برای آب بندی و محافظت از سطح خارجی است. روان کننده‌های طناب سیم می‌توانند از روغن‌های نفتی، آسفالتی، گریس یا روغن نباتی باشند.

خواص روان کننده‌های نفتی: ترکیبات نفتی با افزودنی‌های مناسب، باعث خوردگی و مقاومت در برابر آب می‌شوند. ترکیبات بنزین شفاف است و به شما اجازه می‌دهد تا بازرسی قابل مشاهده را انجام دهید. روان کننده‌های نفتی ممکن است در دماهای بالاتر چکه کنند اما در شرایط دمای سرد قوام خود را به خوبی حفظ می‌کنند.

خواص روان کننده‌های آسفالتی: ترکیبات آسفالتی به طور کلی در یک سطح سخت و بسیار تاریک خشک می‌شوند، که بازرسی را دشوار می‌کند. آن‌ها برای ذخیره سازی طولانی مدت به خوبی می‌چسبند اما در آب و هوای سرد ترک می‌خورند و شکننده می‌شوند. از انواع گریس‌ها برای روغن کاری سیم بکسل استفاده می‌شود. این‌ها انواع پوشش هستند که تا حدی نفوذ می‌کنند اما معمولاً هسته طناب را اشباع نمی‌کنند.

گریس‌هایی که برای این کار استفاده می‌شوند به طور کلی دارای سازگاری نیمه مایع نرم هستند. اگر طناب دارای یک هسته فولادی باشد، روانکار صنعتی در یک جریان دقیقاً جلوتر از قالب پمپ می‌شود که سیم‌ها را به یک رشته تبدیل می‌کند. که باعث می‌شود تا پوشش کامل تمام سیم‌ها پس از قرار دادن کابل در سرویس، به دلیل از بین رفتن روان کننده اصلی در اثر بارگیری، خم شدن و کشش کابل، به روغن کاری مجدد نیاز پیدا کند.

سیم‌های هسته الیاف به مرور زمان به دلیل گرمای حاصل از تبخیر خشک شده و اغلب رطوبت را جذب می‌کنند. روغن کاری مجدد، برای به حداقل رساندن خوردگی، محافظت از هسته و سیم بکسل و افزایش طول عمر سیم، ضروری است. اگر سیم بکسل کثیف است یا لایه‌های روان کننده سخت شده یا سایر آلاینده‌ها جمع شده است، باید قبل از روغن گیری مجدد با برس سیمی و حلال نفت، هوای فشرده یا پاک کننده بخار تمیز شود. پس از آن باید طناب سیم را سریعاً خشک و روغن کاری کرد تا از زنگ زدگی جلوگیری شود. روانکارهای صنعتی را می‌توان با اسپری، قلم مو، فرو بردن، قطره چکان یا بوت فشار وارد کرد.

برای جلوگیری از خطرات ایمنی باید از استفاده بیش از حد روانکارهای صنعتی اجتناب شود. روغن‌های نفتی و گیاهی به بهترین شکل نفوذ می‌کنند و به راحتی قابل استفاده هستند زیرا طراحی افزودنی مناسب این انواع نافذ به آن‌ها مقاومت بسیار خوبی در برابر سایش و خوردگی می‌دهد. خاصیت مایعات روان کننده‌های نوع روغن به شستن طناب برای از بین بردن آلاینده‌های خارجی ساینده کمک می‌کند. طناب‌های مفتولی در طی مراحل تولید روغن کاری می‌شوند. اگر سیم دارای یک مرکز هسته فیبر باشد، فیبر با یک روغن معدنی یا روان کننده از نوع بنزین روغن کاری می‌شود. هسته روان کننده را جذب کرده و به عنوان مخزنی برای روغن کاری طولانی مدت در هنگام کار عمل می‌کند.

وظیفه اصلی روانکار صنعتی در سیم بکسل

 

بهترین روانکار زنجیر و سیم بکسل

بهترین روانکار زنجیر و سیم بکسل

برخی از ویژگی‌های اصلی عملکردی که باید در روان کننده‌های سیم بکسل وجود داشته باشد مقاومت در برابر سایش و جلوگیری از خوردگی است. برای محافظت در برابر خوردگی از روان کننده‌های سیم بکسل با اسپری نمک بگردید. بیشتر تولیدکنندگان این اطلاعات را در برگه‌های داده محصول ارائه می‌دهند.

عواملی که بر عملکرد زنجیر و سیم بکسل تأثیر می‌گذارند

چرخه عمر و عملکرد کابل تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله نوع عملکرد،مراقبت و محیط قرار دارد. کابل‌ها می‌توانند در اثر پوشیدن میله‌های فرسوده، سیم پیچ و اتصالات نادرست و ذخیره سازی نامناسب آسیب ببینند. تکان دادن بارهای سنگین، شتاب یا کاهش سرعت، میزان سایش را بیشتر می‌کند. خوردگی می‌تواند باعث کاهش عمر زنجیر به دلیل از بین رفتن فلز، حفره و افزایش فشار ناشی از حفره شود. اگر قرار است دستگاهی برای مدت طولانی خاموش شود، زنجیرها باید برداشته شوند، تمیز شوند، روغن کاری شوند و به درستی ذخیره شوند.

در اثر بخارات، اسیدها، نمک، گوگرد و گازها رطوبت ایجاد می‌شود و با افزایش درجه حرارت خوردگی و اکسیداسیون تسریع می‌شود. استفاده مناسب روانکار صنعتی در این زمینه می‌تواند میزان خوردگی سیم‌ها را کاهش دهد. سایش در داخل و خارج سیم و زنجیر رخ می‌دهد. رشته‌های جداگانه در داخل طناب حرکت می‌کنند و در هنگام کار عادی به یکدیگر برخورد می‌کنند و باعث ایجاد سایش داخلی دو قسمت می‌شوند. قسمت بیرونی کابل باعث جمع شدن آلودگی‌های شیارها می‌شود. سایش معمولاً قطر طناب را کم می‌کند و می‌تواند منجر به خرابی هسته و شکستن سیم داخلی شود. نفوذ روان کننده‌های سیم بکسل باعث کاهش سایش در داخل طناب و همچنین شستشوی سطوح خارجی برای از بین بردن آلودگی‌ها و آلودگی‌ها می‌شود.

کینی اویل یکی از فعال‌ترین مجموعه‌های مشاور و تنها مجموعه تهیه و تولید و توزیع مستقیم روغن صنعتی و گریس در بازار است. برای تهیه انواع روغن و گریس‌های صنعتی بر پایه کلسیم لیتیوم گرافیت و کلسیم سولفونات با ما تماس بگیرید.



مقالات مرتبط:

کاربرد روغن گرم گرافیت

روغن چرخ دنده باز با کیفیت عالی

کاربرد روانکار بیرینگ را یاد بگیریم



 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه

*