-09036130717 – 09928388639

تهران،هفتم تیر میدان مفتح جنوبی خیابان ورزنده نبش ملک الشعرای بهار

با ما در ارتباط باشید
روغن صنعتی فورج گرم

روغن صنعتی فورج گرم

روغن صنعتی فورج گرم

روغن صنعتی فورج گرم یا روغن فورجینگ  از روغن‌های مهم و با ارزش در صنعت است که بدون بخار و دود بوده که از ماده کربنی به نام گرافیت به‌دست می‌آید.

ساختار گرافیت

گرافیت یک ماده کربنی است که متشکل از لایه‌هایی از اتم‌های کربن است. این لایه موجب می‌شود که آلوترب یک گرافیک به‌ آسانی برروی یکدیگر به‌لغزند که این مورد آن را به‌یک ماده بسیار نرم معدنی تبدیل نموده است. گرافیت که تشکیل شده از آلوتروپ‌های کربن که به‌شکل لایه‌لایه بوده و با قرار گرفتن ۶ اتم به‌صورت ۶ ضلعی منظم به‌وجود آمده است. اتم‌های گرافیت نمی‌توانند با کربنی خارج از لایه پیوند کوالانسی تشکیل دهند درواقع خود اتم‌های گرافیت با پیوند کوالانسی به‌هم متصل هستند و فقط یک لایه گرافیت از طریق پیوند ضعیفی به‌نام واندروالس به لایه‌های زیرین متصل می‌شود. این ویژگی موجود در گرافیک سبب لغزندگی لایه‌ها شده و موجب گردیده از ترکیب این ماده برای تولید روغن‌های صنعتی با‌عنوان روغن‌ کاری و روانکاری مورد استفاده قرار گیرد. ازمحصولات و ترکیبات برگرفته از گرافیت می‌توان در فورج گرم که در فرایند صنعتی به‌منظور شکل‌دهی به‌فلزات و صنایع نسوزجویا شد که به‌عنوان روغن‌های صنعتی با هدف کاهش اصطکاک و چسبندگی از روانکارهای نسوز برگرفته از گرافیت استفاده می‌شود. از این ماده به‌عنوان روغن صنعتی روانکار در فولادسازی و ریخته‌گری، آستر ترمزها، گرافیت منبسط شده، رویه نسوز قالب‌ها استفاده می‌شود.

گرافیت‌ها داری خواص ویژگی‌های زیر می‌باشند:

روغن صنعتی فورج گرم

روغن صنعتی فورج گرم

  • دارای اصطکاک بسیار کمی هستند.
  • در برابر حرارت مقاوم بوده و ضد زنگ هستند.
  • مقاومت فشاری بالایی دارند.
  • دارای ویژگی بازدارندگی تابش اشعه هستند.
  • خاصیت روانکاری طبیعی بالایی دارند.
  • دارای ثبات شیمیایی خوبی هستند.
  • مقاومت حرارتی بالا تا میزان ۲۵۰۰ درجه سانیگراد را دارند.
  • رسانایی حرارتی والکتریکی
  • داشتن سختی و مقاومت طبیعی

بررسی استفاده از گرافیت به‌عنوان روان کننده و کاهش دهنده اصطکاک

داشتن خاصیت روان کار خشک به‌منظور جلوگیری از اصطکاک و داشتن خاصیت روانکاری بالایی درماده گرافیت موجب شده  است که مدت‌ها در دستگاه‌های صنعتی مورد استفاده قرار‌گیرد. در روانسازی ماده گرافیت در ترکیب با روغن مورد مصرف قرار می‌گیرد. در اکثر مواقع به‌کارگیری روغن و کریستال‌های لایه‌لایه گرافیت کافی نمی‌باشد بلکه باید افزودنی‌ها و موادی  هم‌چون فلزات نرم  مانند قلع، سرب، نقره ایندیم و نیز مواردی از اکسیدهای جامد و گاهی الماس و فلوریدهای نادر زمین همراه با گرافیت مورد استفاده قرار بگیرند. این روغن صنعتی به‌دست آمده به‌عنوان روانکار در اتصالات سرعت ثابت، فشرده‌سازی هوا، قفل‌ها، بلبرینگ و.. استفاده می‌شود.

بررسی گریس گرافیت  یا روغن جامد گرافیت

گریس گرافیت خمیری شکل بوده و روغن‌های معدنی با کیفیت بالا را در برمی‌گیرد. در این نوع از گریس در محل‌هایی که در معرض دمای زیاد و فشار بالا هستند از گرافیت و پودر فلزی به‌عنوان پرکن معدنی و روانکار جامد مورد استفاده قرار می‌گیرد. گریس گرافیت به‌منظور روانکاری اتصالات پیچی و همچنین سطوح لغزشی که پس از نصب اولیه اتصال و کارکرد نیاز به بازشدن مجدد یا محکم کاری دارند که در معرض شرایط خورنده و نیز حرارت بسیار بالا مثل انواع اتصالالت در کوره ذوب فلزات و دریچه خروج مواد مذاب به‌کارگرفته می‌شود. گریس گرافیت برای روانسازی اتصالات پیچی تجهیزات صنایع شیمیایی، سرپیچ سرسیلندرها، حلقه‌های تشتی دستگاه‌های سانتریفوژ، سرپیچ نازل‌های دستگاه‌های تزریق و قالب‌گیری پلاستیک بسیار مناسب هستند. بهترین و مرغوب ترین محصولات را از کینی اویل بخواهید. بدونه واسطه در کمترین زمان ممکن، با ما در تماس باشید.

بررسی روغن صنعتی فورج گرم

این نوع از روغن‌های صنعتی را روغن فورج گرم نیز می‌گویند که عاری از بخار و دود بوده و روغنی خاص و منحصر به‌فرد است و در برابر حرارت مقاومت بالایی دارد. روغن فورج گرم که یک روانکاراست باید بتواند شرایط مطلوبی را برای فعالیت در حرارت بالا به‌منظور تهیه محصول نهایی با کیفیت خوب و عالی را فراهم کند. استفاده از مواد روانکار در ساختار روغن و به‌کارگیری ترکیبات ضد نسوز جزء مشخص‌ترین ویژگی این نوع از روغن‌ها است. روانکاری گرافیک در حوزه‌های مختلفی مانند تولید قطعات یدکی برای دستگاه‌های مختلف و خودرو کاربرد دارد. روغن گرافیت یا روغن فورج گرم در هر زمینه‌ای مربوط به‌تولید قطعات فلزی و بتوان آن‌ها را جوشکاری کرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روغن‌های صنعتی به‌طور گسترده در صنایع مربوط به فورج کاری یعنی فشار بر روی فلزات به‌منظور شکل‌دادن به آن‌ها و روغن کاری انواع  عملیات‌ها بر روی فلزات گرم مانند قالب‌های پرس و همچنین پتک‌ها  و چکش کاری‌های گرم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول صنعتی را می‌توان در سیستم‌های اتوماتیک دستی و انواع مختلف فلزات با تناژهای گوناگون شامل می‌شود که برای بهره‌بردن بهتر از روغن و رسیدن به نتایج خوب توسط اسپری‌های اتوماتیک مورد استفاده قرار بگیرند.

این نوع از روغن‌های صنعتی فورج گرم دارای مزایا و کابردهای هستند که به آن اشاره می‌کنیم:

  • می‌توان روغن را توسط آب رقیق کرد و یا به‌صورت خالص مورد استفاده قرار داد.
  • بر روی سطح فلزات به‌عنوان یک پوشش مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • کنترل کردن درجه حرارت قالب و افزایش طول عمر آن
  • به‌حرکت فلزات در سریع‌تر و پر شدن قالب کمک می‌کند
  • خالی از هرگونه دود و بخار است.

روغن‌های صنعتی روغن فورج گرم دارای ویژگی‌های اصلی و مهمی هستند که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  • ویسکوزیته و چسبندگی زیاد
  • مقاومت زیاد در مقابل حرارت
  • خاصیت روانکاری محیطی
  • استفاده از گرافیت به‌عنوان ماده پایه
  • ویسکوزیته و چسبندگی زیاد

در بعضی از شرکت‌ها برای انجام فرآیند فورجینگ از سیستم‌های پرس هیدرولیک به‌جای استفاده از چکش و پتک مورد استفاده قرار می‌گیرد که موجب می‌شود فشار فعالیت مورد نظر به‌شکل یکپارچه و پیوسته وارد شود. در این حالت با گذاشتن قطعات فلزی در داخل قالب‌های مخصوص، فشاری به آن‌ها وارد می‌شود. روغن‌های صنعتی فورج گرم به‌عنوان روانساز قالب‌های پرس استفاده می‌شود. این نوع از روغن های صنعتی علاوه برنقش روانکاردر پرسکاری وچکش کاری را برعهده دارند که این مورد جزء خصوصیت تمام روغن‌های روانکاراست ولی برجسته‌ترین ویژگی این روغن صنعتی به‌دلیل داشتن ویسکوزیته بالا، جلوگیری از سوختگی و داشتن مقاومت زیاد در برابر حرارت است که موجب می‌گردد در محیط‌های بسیار گرم و با حرارت بالا مورد استفاده قرار بگیرند.

مقاومت زیاد در مقابل حرارت

روغن صنعتی فورج گرم

روغن صنعتی فورج گرم

به‌منظورانجام مناسب ادغام و فورج شدن فلزات در فرایند فورجینگ نیاز به در جه حرارت بسیار بالایی است. بنابراین از روغن صنعتی بر پایه گرافیت یا روغن فورجینگ برای تبخیر نشدن در این دمای بالا باید مقاومت گرمایی بالایی را داشته باشد که بتوان درطول تمام فرآیند از آن استفاده نمود. داشتن ویژگی روغن بدون دود و بخار با در نظر گرفتن ویژگی ذاتی روغن اصطلاح درستی به‌نظر می‌رسد.

خاصیت روانکاری محیطی

در بخشی  از فعالیت‌های صنعتی به‌منظور شکل‌دادن به‌ فلزات که همان فورجینگ است به‌منظور ترکیب کردن فلزات باهم با استفاده از چکش‌ها و پتک‌هایی انجام می‌شود. چگونگی حرکت پتک‌ها و نحوه چکش کاری برای وارد آمدن فشار برروی فلزات باید به‌صورتی باشد که در حین فعالیت جوشکاری خللی به‌کار وارد نشود، قسمتی از ویژگی این روغن‌های صنعتی مربوط به روانسازی چکش‌ها وپتک‌ها است که در اصطلاح بازار گاهی اوقات به این نوع روغن روانکار پتک‌های چکش‌ کاری گرم نیز می‌گویند.

استفاده از گرافیت به عنوان ماده پایه :

گرافیت یک ماده پایه و اصلی نسوزشناخته شده که به‌طور معمول در شرایط حرارتی بسیار بالا و شدید از آن استفاده می‌شود. استفاده از گرافیت در ساختار روغن صنعتی این امکان را به‌وجود می‌آورد که بدون نگرانی از سوختن روغن در شرایط حرارتی متفاوتی از آن استفاده کنیم. استفاده از اصطلاح روغن پایه گرافیت یا روغن فوج گرم کاربرد این روغن را در حوزه‌ها و بخش‌های گوناگونی در صنعتت توسعه می‌دهد.

گرافیت پایدارترین شکل کربن در شرایط استاندارد بوده که به‌دلیل  دارا بودن مواد مفید و مؤثری در آن و داشتن خاصیت لغزندگی مناسب به عنوان پایه در تولید روغن‌های صنعتی فورج گرم مانند روغن روانکار به‌شکل جامد و مایع به‌کار گرفته می‌شود. از گرافیت به‌صورت روان کننده  الکترودهای کوره، مدادگرافیتی، رنگ‌ها، فولادهای پرکربن، چدن‌ها، ماده نسوز، قطعات الکتریکی و.. در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه

*