-09036130717 – 09928388639

تهران،هفتم تیر میدان مفتح جنوبی خیابان ورزنده نبش ملک الشعرای بهار

با ما در ارتباط باشید
موارد مصرف گریس سیلیکون

موارد مصرف گریس سیلیکون

موارد مصرف گریس سیلیکون

یکی از روغن های صنعتی پر کاربرد گریس سیلیکون است، که تشکیل شده از سیلیکون و گریس‌های آب گریز است. گریس سیلیکون، به‌عنوان یک گریس غیر قابل حل در آب، موارد مصرف آن برای روانسازی شیرها، پمپ‌ها و کمپرسورها است. خرید گریس سیلیکون، از مجموعه صنعتی کینی اویل، همواره مورد استقبال مشتریان زیادی در سراسر ایران و بخش‌های مختلف صنعتی قرار گرفته است. کینی اویل، در طول این سال‌ها توانسته است، رضایت خاطر صنعتگران زیادی را به‌دلیل کیفیت بالای محصولات خود جلب نماید.

متاسفانه به‌خاطر تحریم‌ها و سایر مشکلات اقتصادی، روغن های صنعتی خارجی مرغوب با برندهای معتبر خارجی، بسیار کم و تقریباً نایاب است. کینی اویل؛ بهترین و مرغوب‎ترین روغن های صنعتی تولید شده داخلی را، در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. خوشبختانه مصرف کنندگان نیز، از این روغن های صنعتی تولید ملی بسیار راضی هستند. در ادمه این بحث با ما همراه باشید، تا با بررسی گریس، شناخت بیشتری از گریس سیلیکون پیدا کنیم.

تعریف گریس به عنوان یک روغن صنعتی مهم

گریس به‌عنوان، یک روغن صنعتی جامد و نیمه جامد شناخته شده است. این روانکار، بر گرفته از یک روغن پایه، که از مشتقات نفتی است تولید می‌شود. با افزودن چند نوع صابون به روغن پایه و همچنین مواد افزادنی به داخل آن گریس تشکیل می‌شود. با استفاده از مواد پر کننده‌ای که در داخل گریس به‎‌کار می‌رود، این روغن صنعتی جامد به دستگاه‌ها و قطعات متحرک می‌چسبد و تحت فشار کار و نیروی جاذبه از آن جدا نمی‌شود، که این جزء خواص ارزشمند گریس‌ها محسوب می‌شود.

گریس‌های صنعتی، در دمای محیط به‌صورت جامد و نیمه جامد هستند، که بر اساس گرانروی که دارند، به ۹ گرید تقسیم می‌شوند. نیروهای محرک و دستگاه‌های زیادی هستند، که بدون استفاده از گریس‌ قابلیت حرکت ندارند. در مقایسه با روانکارهای مایع، گریس‌‎ها از مصرف کمتری برخوردار هستند، ولی هیچ نوع روانساز دیگری نمی‌تواند، جای گریس را بگیرد. حتی در موارد ضروری هم، نمی‌توان از روانکار دیگری به‌جای این روانکار جامد استفاده کرد.

مهم‌ترین موارد مصرف گریس‌های صنعتی

 

موارد مصرف گریس سیلیکون

موارد مصرف گریس سیلیکون

اگر بخواهیم گریس را با روغن های صنعتی جامد مقایسه کنیم، مهم‌ترین تفاوت آن‌ها تعداد دفعات روانکاری است، که با گریس بسیار کمتر می‌باشد. این امر در مورد روانسازی دستگاه‌ها و ماشین‌آلاتی که تعویض روغن آن‌ها سخت است، مانند بلبرینگ‌های غیرقابل دسترس، موتورهای نصب شده روی سقف‌ها، خطوط متحرک و.. یک مزیت بزرگ برای صنعتگران محسوب می‌شود. استفاده از گریس در دستگاه‌ها، به‌عنوان یک مانع برای خروج بعضی مواد، از قطعه و جلوگیری از ورود گرد و خاک به‌داخل آن عمل می‌کند.

روانسازی به‌وسیله گریس، در برخی از قطعات مثل کاسه نمدها، هزینه بسیار کمتری دارد. اگر کاسه نمدهای آب‌بندی شده را با روغن روانکاری کنند، به‌دلیل اصطکاک بیشتری که با قطعات پیدا می‌کند، نیروی بیشتری به هدر می‌دهند.

گریس در مقایسه با روغن صنعتی مایع، مدت زمان بیشتری دوام می‌آورد و حتی در مواردی، روانکاری قطعه با گریس، عمر قطعه با گریس آب بندی شده بر روی آن یکی می‌شود. برای پیشگیری از زنگ‌زدگی قطعاتی که فعلاً استفاده نمی‌شود، از گریس استفاده می‌کنند. این روغن صنعتی جامد، برای روانکاری دستگاه‌های تحت دمای بالا و فشار زیاد، سرعت پایین و شوک‌های مداوم، یاتاقان‌هایی که گردش محوری آن‌ها دائماً معکوس می‌شود و… بسیار عالی و مناسب هستند.

مقایسه کاربردهای گریس با روغن های صنعتی مایع

  • روغن‌ها به‌راحتی در میان مجراهای دستگاه نفوذ کرده و آن‌ها را خنک می‌کنند، در حالی که گریس قطعات و ماشین‌آلات را خنک نمی‌کند و این یک نقطه ضعف برای آن محسوب می‌شود.
  • روغن های صنعتی مایع را می‌توان راحت‌تر در انبار نگه‌داری کرد. در مقایسه با گریس شرایط نگه‌داری روغن آسان‌تراست.
  • نوع پایه صابونی تشکیل دهنده در گریس، تعیین کننده اصلی کاربرد آن است. در حالی که روغن های صنعتی مایع را به‌راحتی می‌توان برای دستگاه‌های که نیاز به روغن دارند استفاده کرد.

انواع گریس

روغن صنعتی جامد، دارای انواع مختلفی هستند و در یک تقسیم بندی کلی براساس نوع مصرف و کاربردی که دارند، و براساس پایه صابونی آن تقسیم‌ بندی می‌شوند. دو اصل پایداری در برابر آب و پایداری حرارتی، در گریس‌ها اهمیت زیادی دارد. گریس‌های نسوز با داشتن پایه حرارتی بالا، در مقابل درجات زیاد مقاوم هستند، و ماندگاری خوبی دارند. گریس‌های نسوز به‌دلیل نقطه قطره‌ای شدن بالا، برای روانکاری یاتاقان‌ها و بلبرینگ‌ها مناسب هستند. گریس‌های ضدآب هم به آسانی در مجاورت با آب شسته نمی‌شوند و با داشتن مواد افزودنی ضد زنگ، مانع از زنگ زدگی و خوردگی سطوح فلزی در برابر آب می‌شوند.

تعریف گریس پایه سلیکون و بررسی ویژگی‌های آن  

گریس پایه سیلیکون، که به آن گریس عایق الکتریک هم می‌گویند؛ دارای خواص و ویژگی‌های منحصر بفردی است. از جمله ویژگی‌های این روغن صنعتی، می‌توان به مواردی مانند:

  • غیر سمی بودن
  • ضدخوردگی و ضدسایش بسیار بالا
  • پایداری بسیار خوب
  • دارای قدرت روانکاری قوی
  • مقاومت بسیار خوب در برابر مواد اسیدی و قلیایی
  • قدرت چسبندگی عالی
  • ضد آب قوی

رنگ گریس سیلیکون، بی‌رنگ یا سفید و تقریباٌ با شکلی شفاف می‌باشد. این روغن صنعتی، در محدوده دمایی میان ۵۰ –  تا ۲۳۰ + درجه سانتی‌گراد، قابل استفاده در مصارف صنعتی است.

موارد استفاده از گریس سیلیکون در صنعت

 

موارد مصرف گریس سیلیکون

موارد مصرف گریس سیلیکون

  • مانع از خارج شدن بعضی از مواد از قطعات دستگاه می‌شود.
  • جلوگیری از وارد شدن گرد و خاک و ذرات محیط به‌داخل ابزارآلات
  • روانسازی انواع مختلف شیرآلات شیشه‌ای، پلاستیکی، فلزی
  • مراقبت از انواع قطعات داخل لاستیک‌ها
  • مهر و موم برای سیستم‌های فشار
  • استفاده در انواع مختلف قطعات صنعتی و کاسه‌های نمد

خرید گریس سیلیکون

خرید گریس سیلیکون، از نظر اقتصادی خیلی به صرفه نیست، زیرا باید به‌صورت دوره‌ای و مداوم از روی قطعات دستگاه تعویض شود. اما کیفیت این روغن صنعتی، بسیار بالاست و با در نظر گرفتن ویژگی‌های مثبت آن، ارزش پرداخت هزینه زیاد را دارد. برای خرید گریس سیلیکون اصل و مرغوب، باید به مرکزی که روغن صنعتی را از آنجا تهیه می‌کنید، توجه داشته باشید. هر اندازه، کیفیت این گریس کمتر باشد، نیاز به تعویض آن سریع‌تر خواهد بود و این چیزی است، که از نظر اقتصادی اصلاً مقرون و به‌صرفه نیست. در حال حاضر انواع روغن های صنعتی بی‌کیفیت و تقلبی، در بازار زیاد شده که ممکن است، با برچسب و بسته بندی‌های گمراه کننده، با قیمت زیاد و به‌جای روغن صنعتی مرغوب خارجی، به افراد فروخته شود.

مجموعه کینی اویل؛ با داشتن بیش از سی سال سابقه در عرصه توزیع انواع روغن های صنعتی جامد، نیمه جامد و مایع توانسته است، اعتبار بزرگی را در میان مشتریان خود به‌دست بیاورد. در طول این سال‌ها کینی اویل، تلاش کرده تا روغن‌های بسیار مرغوب و با کیفیت را، در اختیار مشتریان خود قرار دهد. صنعتگران زیادی هستند، که روانکار مورد نیاز خود را از این مجموعه معتبر و خوشنام تهیه می‌کنند.

شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت کینی اویل، از تمامی محصولات این مجموعه همراه با قیمت آن‌ها، دیدن فرمایید و خرید خود را انجام دهید. کارشناسان ما در هر ساعتی آماده هستند، تا به تمامی سؤالات شما پاسخ داده و ثبت سفارش خرید را انجام دهند. سفارشات در کمترین زمان و با بهترین شیوه ، برای شما به هر نقطه‌ای از ایران ارسال خواهد شد.



بیشتر بخوانید:

گریس چرخ دنده پلاستیکی 

قیمت گریس نسوز

گریس با پایه سدیم چه کاربردی دارد؟

قیمت گریس با پایه سدیم



 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه

*