-09036130717 – 09928388639

تهران،هفتم تیر میدان مفتح جنوبی خیابان ورزنده نبش ملک الشعرای بهار

با ما در ارتباط باشید
روغن کاری دستگاه های قوی چرم با کدام روغن بهتر است؟

روغن کاری دستگاه های قوی چرم با کدام روغن بهتر است؟

روغن کاری دستگاه های قوی چرم با کدام روغن بهتر است؟

برای بسیاری از صنعتگرانی که، در عرصه چرم سازی مشغول به فعالیت هستند، این سؤال همواره مطرح می‌شود، که روغن کاری دستگاه های قوی چرم با کدام روغن بهتر است؟

در مراحل مربوط به فرآوری چرم از پوست خام، نوع ویژه‌ای از دستگاه‌‌ ها و ماشین آلات کار می‌کنند، که این دستگاه ها باید بتوانند، پوست را در محیطی که در محلول مواد شیمیایی شناور است، به حرکت درآورند. اما این ماشین‌ها که پوست را در محیطی آبی حرکت می‌دهند، جزء ساده‌ترین نوع ماشین در این صنعت بزرگ است. در اینجا نگاهی مختصر به صنعت چرم سازی و دستگاه های آن و همچنین اهمیت روغن صنعتی برای این ماشین آلات می‌اندازیم. در ادامه یک مجموعه معتبر، به نام کینی اویل را برای خرید روغن صنعتی در تهران، به شما معرفی می‌کنیم، تا بتوانید با خیالی آسوده روانکار صنعتی مورد نیاز برای دستگاه‌های قوی چرم را از آنجا تهیه کنید.

نگاهی بر صنعت چرم سازی و اهمیت آن

از زمان‌های بسیار دور، همواره استفاده از پوست حیوانات مختلف، برای تولید لباس و وسایل جنگی رواج داشته است. انسان‌ها توانستند، با استفاده از شیوه‌های مختلف، پوست را تبدیل به چرم نموده و از آن استفاده کنند. چرم را با استفاده از دباغی کردن از یک ماده‌ای که فاسد می‌شود، به یک ماده طبیعی غیرقابل فساد تبدیل می‌کنند و در سطح وسیعی در تولید پوشاک و لوازم تزئینی و… استفاده می‌شود. در این بین بنابر نوع پوست حیوانات مختلف، ضخامت آنها و توانایی تحملی که این پوست‌ها دارند، با یکدیگر متفاوت است. چرم‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند که شامل:

چرم سبک:  این چرم‌ها از پوست حیواناتی مانند بزغاله و گوسفند تهیه می‌شوند، که کیفیت خیلی بالایی ندارند و بیشتر به عنوان آستر از آنها استفاده می‌شود.

چرم نیمه سنگین: این چرم بسیار گران‌قیمت است، که بیشتر برای تولید وسایل تزئینی از آن استفاده می‌شود، که از پوست  کروکودیل، شتر مرغ و… تولید می‌شود.

چرم سنگین: یکی از چرم‌های محبوب در جهان است، که به دلیل استقامت بالایی که دارد، در عرصه‌های مختلف تولید پوشاک و لوازم صنعتی مانند تسمه مورد استفاده قرار می‌گیرد. پوست حیواناتی مانند گوساله، شتر، گاو میش و.. در تولید این نوع از چرم استفاده می‌شوند.

دسته بندی دیگری هم از چرم‌ها وجود دارد، که بر اساس نوع دباغی آنها انجام می‌گیرد؛ مانند چرم مراکشی، روسی، اشبالت، یک رویه دانه دار و…

بنابراین با پیشرفت تکنولوژی و رشد سریع ماشین؛ صنعت چرم سازی هم بسیار تغییر کرد و دستگاه‌‌های ساده سنتی که اغلب دستی بودند، جای خود را به ماشین آلات قوی چرم سازی دادند،  و در زمانی کمتر با کیفیتی بالا پوست‌های چرمی را تولید و روانه انواع کارگاه‌های دیگر برای تولید محصولات متفاوت می‌شد. اما برای اینکه چرم‌ها کیفیت مطلوب را داشته باشند، باید دستگاه‌ها بتوانند به نحوی مطلوب کار خود را انجام دهند. روانکاری مناسب و به موقع این ماشین آلات یکی از مهم‌ترین موارد در تضمین کارکرد مناسب آنها است.

انواع دستگاه‌های چرم

 

روغن کاری دستگاه های قوی چرم با کدام روغن بهتر است؟

روغن کاری دستگاه های قوی چرم با کدام روغن بهتر است؟

  • درام یا بالابان
  • هاسبل یا وینچ
  • دستگاه مخلوط کن یا ماشین مخلوط کن
  • دستگاه مواد زنی
  • دستگاه موگیری یا ماشین موگیری
  • دستگاه لش زنی
  • دستگاه اشبالت
  • آبگیری چرم یا دستگاه بازکن
  • دستگاه تراش
  • دستگاه وکیوم
  • دستگاه خشک کن
  • دستگاه گیره زنی
  • دستگاه سمباده زنی
  • دستگاه رنگرزی
  • دستگاه گلیزینگ
  • دستگاه اتوی فشار یا پرس
  • دستگاه پرس غلطکی چرم
  • دستگاه رول کوت یا پوشش دهنده
  • دستگاه اندازه‌گیری یا پا زنی
  • دستگاه اشتول یا نرم کن

اهمیت استفاده از روغن صنعتی برای دستگاه های چرم

در قسمت‌های مختلف ماشین آلات چرم سازی، اهمیت استفاده از روانکارها متفاوت خواهد بود. مثلاً در قسمت‌هایی که ممکن است، با چرخش و  ساییدگی همراه باشند، و دارای سرعت زیادی هستند، یک ساییدگی کوچک باعث خرابی سریع دستگاه و به هزینه‌های بالای تعمیرات منجر خواهد شد. روانکار مناسب برای این نوع از دستگاه‌ها براساس درجه حرارت تولید شده، در هنگام کار دستگاه و میزان سرعت و فشاری که، باید در حین کارکردن تحمل کند مشخص می‌گردد. چرا که در سرعت‌های مختلف، از روانکارهای متفاوت مانند روغن صنعتی مایع یا گریس صنعتی استفاده شده، که معمولاً در سرعت بالا از روغن و در سرعت‌های پایین از گریس استفاده می‌شود. داشتن ویسکوزیته مناسب و تحمل حرارت بالا، جزء دو مورد مهم است، که در انتخاب روانکار مناسب برای دستگاه چرم سازی باید مورد توجه قرار بگیرند.

اهمیت استفاده از روانکار مرغوب برای دستگاه های چرم سازی

همه دستگاه‌ها و ماشین آلات صنعتی، دارای دفترچه راهنمایی هستند، که صنعتگران باید برای انتخاب نوع روانکار صنعتی مناسب به این دفترچه راهنما مراجعه کنند. استفاده از روغن صنعتی نامناسب و بی‌کیفیت و یا روانکارهایی که با تجویز افراد غیر کارشناس استفاده شود، خیلی زود باعث خرابی قطعات شده و سریع آن را از دور خارج خواهد کرد. باید سعی کنیم، در طول عمر یک ماشین، از روغن‎های مرغوب با درجه خلوص بالا استفاده کنید. استفاده از روانکار با کیفیت، در واقع تضمین کننده عمر دستگاه است، باید در زمان مصرف روغن صنعتی، از وسایل پاکیزه استفاده کرد و درب مخازن را همیشه محکم و بسته نگه‌دارید. زیرا ورود هر نوع آلودگی و گرد و خاک و خرده مو، باعث گرفتگی مجاری روغن کاری شده و به مرور زمان سبب خرابی و ساییدگی دستگاه‌ ها می‌شود.

انواع روغن صنعتی مورد استفاده در دستگاه‌های دوخت چرم

 

روغن کاری دستگاه های قوی چرم با کدام روغن بهتر است؟

روغن کاری دستگاه های قوی چرم با کدام روغن بهتر است؟

مواد اولیه موجود در روغن صنعتی مناسب، برای ماشین‌های دوخت، بستگی به نوع دستگاه دارد. اما به‌طور کلی روغن‌های زیر، برای روانسازی ماشین‌های دوخت استفاده می‌شوند که شامل:

  • روغن معدنی، که با تصفیه روغن به‌دست می‌آیند، و منجر به ترکیبی از کربن جوش بالا می‌شود.
  • روغن‌های مصنوعی که از طریق سنتز عناصر شمیایی تولید می‌شوند، که در ترکیب آن حلال‌ها و چربی‌های معدنی حذف می‌گردد.
  • روغن‌های نیمه مصنوعی، ترکیبی از روغن و روغن مصنوعی در یک نسبت خاص است.

کینی اویل مرکز فروش بهترین روغن صنعتی در تهران

کینی اویل، یک مرکز فروش انواع روغن صنعتی است، که با داشتن چندین سال سابقه درخشان کاری در عرصه فروش انواع روغن‌های صنعتی توانسته است، اعتبار زیادی را در میان مشتریان خود در سراسر ایران کسب کند. شما می‌توانید، با استفاده از شماره تلفن‌های موجود در وب سایت، با کارشناسان با تجربه ما تماس گرفته و اطلاعات لازم، درباره انواع روانکار صنعتی و همچنین بهترین روغن، برای روغن کاری دستگاه چرم را از آنها دریافت کنید. کینی اویل، این امکان را برای خرید راحت‌تر مشتریان فراهم کرده، تا از طریق مراجعه به وب سایت، تمامی روغن صنعتی تولید شده در این مجموعه، همراه با قیمت آنها مشاهده کرده، و سفارش خرید خود را انجام دهند. همه سفارشات در کمترین زمان ممکن و به بهترین شیوه، برای شما به سراسر ایران ارسال خواهد شد. تمامی روانکارهای کینی اویل، دارای استانداردهای لازم و کیفیت بالایی هستند و این تضمین کیفیت از طرف کینی اویل، یعنی تضمین سلامتی دستگاه و ماشین آلات شما است.



مقالات مرتبط:

روغن های خنک کننده تراشکاری را بشناسید و بخرید

روغن برشکاری 

روغن حفاری تونل 

بهترین روغن سنبه زنی با آموزش روغن کاری 

اهمیت روغن کاری در سیستم های صنعت سیمان 

 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه

*