-09036130717 – 09928388639

تهران،هفتم تیر میدان مفتح جنوبی خیابان ورزنده نبش ملک الشعرای بهار

با ما در ارتباط باشید
ویژگی های روغن قالب بندی مرغوب

ویژگی های روغن قالب بندی مرغوب | روغن قالب بتن

ویژگی های روغن قالب بندی مرغوب

ویژگی های روغن قالب بندی مرغوب این است که، موجب ایجاد یک سطح صاف و صیقلی در بتن شده و با استفاده از این نوع روغن صنعتی برای بتن، دیگر نیازی به اعمال ضربات مکانیکی نیست.

در این بحث ما می‌خواهیم، این نوع از روغن صنعتی را که به‌عنوان روغن قالب بتن شناخته می‌شود، به شما معرفی کنیم و درباره مزایا و ویژگی‌های آن بیشتر با هم صحبت کنیم. در صورتی که قصد تهیه این روانکار صنعتی را دارید، یک مرکز معتبر و خوشنام به‌نام کینی اویل، که سال‌هاست به‌عنوان یک مرکز خرید روغن صنعتی در تهران شناخته شده است، را به شما معرفی کنیم. این مجموعه در طول سال‌های کاری خود توانسته است، روغن بتن با کیفیت و ارزان را در اختیار صنعتگران زیادی قرار دهد، و همواره مورد اعتماد آنها باشد و کینی اویل همیشه، قدردان این اعتماد ارزشمند است.

بررسی نحوه عملکرد روغن قالب بندی مرغوب یا همان روغن قالب بتن

 

ویژگی های روغن قالب بندی مرغوب

ویژگی های روغن قالب بندی مرغوب

امروزه با گسترش صنعت ساخت و ساز، استفاده از بتن به‌عنوان یک ماده محکم و عالی برای ساختن ساختمان‌ها و برج‌ها، بسیار لازم و ضروری به‌نظر می‌رسد. زمانیکه بتن را با آب و سنگ دانه و مواد دیگر مخلوط می‌کنند، آنها را در داخل قالب می‌ریزند. برای جلوگیری از چسبیدن بتن به قالب از روغن بسیار مخصوصی استفاده می‌کنند. این روانکار، با استفاده از واکنشی که با مواد شیمیایی موجود در بتن انجام می‌دهد، سبب تشکیل یک لایه نازک در سطح قالب شده، که باعث جدا سازی بتن از سطح قالب می‌گردد.

این روغن علاوه بر انجام اینکار هم موجب ایجاد قالب‌های تمیز و مرتبی از بتن شده و هم مانع از زنگ زدگی غالب‌ها می‌گردد. در صورتی که این نوع از روغن صنعتی سوخته یا بی‌کیفیت باشد، موجب ایجاد یک ظاهر لکه‌دار و بی‌کیفیت در بتن می‌شود، که اصلاً مناسب و باب دل نیست. این امر در مورد بتن‌های اکسپوز که ظاهر آنها بیشتر مورد توجه است، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

 ویژگی‌ ها ی روغن قالب بندی مرغوب

یک روغن قالب بتن مرغوب، دارای ویژگی‌ها و خواص منحصربفردی است. در اینجا به‌ذکر چندین مورد از آن می‌پردازیم:

  • این روغن دارای انواع مختلفی است، که با توجه به جنس قالب بتن و نوع آن عرضه می‌شود.
  • این روانکار به راحتی، تمامی سطح بتن را مورد پوشش قرار می‌دهد.
  • سبب افزایش طول عمر قالب بتن و همچنین افزایش طول عمر بتن می‌شود.
  • در زمانیکه برروی قالب‌های بتن ریخته می‌شود، نیاز به مخلوط شدن با روانکاری دیگر و یا رقیق سازی ندارد.
  • این روغن فاقد آلودگی‌های محیطی است.
  • مهم‌ترین مزیت و ویژگی این روغن صنعتی، تسهیل در روند جدا سازی و تمیز کردن قالب بتن را راحت کرده و آن را سریع‌تر می‌کند.
  • همین سهولت و راحتی در کار موجب، کمتر شدن هزینه‌ها و صرفه جویی در زمان می‌شود.
  • چون این روانکار بر پایه آب نیست، خود سبب جلوگیری از خرابی و زنگ زدگی در قالب بتن می‌شود.

ترکیب مواد شیمیایی روغن قالب بندی مرغوب

روغن قالب بتن به‌عنوان، یک روانکار شیمیایی رها کننده قالب بتن است، که تولید شده بر پایه مواد نفتی بوده و به همراه ترکیب با مواد شیمیایی دیگر ساخته می‌شود. این روانکار طوری تهیه می‌شود، که محلول در آب بوده و در مقایسه با روغن‌های قالب معمولی خواص برتری را دارد. روغن قالب بتن، به انواع مختلف روغن قالب فلزی بتن، روغن قالب چوبی بتن و روغن فایبر گلاس تقسیم می‌شود.

استفاده از روغن قالب‌بندی نامرغوب و غیر استاندارد

در هنگام تهیه روغن قالب بندی، حتماً توجه داشته باشید، که روانکاری مرغوب و با کیفیت که استاندارد باشد تهیه کنید. روغن نامرغوب با بتن مخلوط شده و مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند و دوام و مقاومت آن را پایین می‌آورد. همچنین یک روغن بی‌کیفیت، موجب ایجاد لکه و ظاهری نازیبا برروی بتن می‌شود.

نکات ایمنی که باید در هنگام استفاده از روغن قالب بندی باید مورد توجه قرار بگیرند

در هنگام استفاده از روغن قالب، برای قالب بندی بتن باید چند نکته ایمنی را مورد توجه قرار داد، که رعایت آنها بسیار مهم است و هر نوع سهل انگاری ممکن است، عواقب بدی را به همراه داشته باشد:

  • یکی از ویژگی های مهم این روانکار، داشتن خاصیت اشتعال است، باید در زمان استفاده با طور بسیار ویژه و خاص به آن توجه نمود.
  • در هنگام استفاده از روغن قالب حتماً از دستکش استفاده کنید.
  • یکی دیگر از مواردی که برای تضمین سلامتی شما، درزمان استفاده از این روغن صنعتی بسیار مهم است، استفاده از عینک ایمنی برای محافظت از چشم‌ها است.

بررسی مشخصات ظاهری و  روغن فنی قالب بندی

 

ویژگی های روغن قالب بندی مرغوب

ویژگی های روغن قالب بندی مرغوب

رنگ این نوع از روغن صنعتی، قالب بتن قهوه‌ایی تیره بوده و شکل آن مایع است، ویسکوزیته نسبتاً پایینی دارد.

مقدار مصرف:

به ازای هر لیتر روغن قالب بتن در ۲۰ الی ۴۰ مترمربع بتن بسته استفاده می‌شود.

نحوه و طریقه مصرف روغن قالب بتن:

سطح قالب را با استفاد ه از برس، غلطک یا پیستونه با روانکار مخصوص آغشته می‌شود.

قالب‌ها باید تمیز، خشک و بدون هر نوع آلودگی و آلاینده باشند. قالب‌ها پس از باز شده باید سریع تمیز شوند.

پیش از مصرف روغن، ظرف آن را باید به‌خوبی تکان داد تا محلول یکنواخت شود. می‌توان با استفاده از یک قلمو یا اسپری، سطحی بسیار نازک و یکنواخت را در داخل قالب به‌وجود بیاورید و روغن اضافه را پاک کنید. از پاشیدن یا ریختن روغن به‌داخل قالب اجتناب کنید. در صورتی که قالب چوبی بود و روانکار صنعتی  را جذب کرد، لازم است پاشیدن روغن دوباره تکرار شود، تا نتیجه بسیار خوبی حاصل شود. از پاشیدن روغن اضافه به‌داخل قالب اجتناب کنید. در قالب‌های چوبی در صورتی که لایه اول روغن جذب شد، برای رسیدن به نتیجه بهتر لایه‌ای دیگر به آن آغشته می‌شود.

حال دانستیم که استفاده از روغن سوخته یا گازوئیل، به‌جای روغن قالب بندی می‌تواند، واقعاً زحمات ما را هدر داده و نتیجه بدی عاید کار کند. اما اینکه روغن صنعتی مرغوب و با کیفیت را از کجا تهیه کنیم، موضوعی است که همواره ذهن صنعتگران زیادی را به خود مشغول می‌کند. خوشنامی و اعتبار یک مجموعه، همواره تضمین کننده کیفیت محصولات آن خواهد بود. مجموعه صنعتی کینی اویل؛ با داشتن چندین دهه سابقه درخشان در عرصه تولید و عرضه انواع روغن‌های صنعتی جامد، مایع و گاز برای صنایع مختلف، به عنوان یک مرکز خرید روغن صنعتی مرغوب در تهران شناخته شده است.

شما می‌توایند با مراجعه به وب سایت ما، از تمامی محصولات صنعتی این مجموعه کم نظیر همراه با قیمت آنها دیدن کرده و خرید خود را انجام دهید. با استفاده از شماره تلفن‌های موجود در وب سایت می‌توانید، با کارشناسان ما تماس گرفته و اطلاعات بیشتری را در را بطه با روغن قالب بندی و چگونگی تهیه روغن قالب بتن ارزان و با کیفیت کسب کرده و خریدی مطمئن و آگاهانه داشته باشید. کینی اویل افتخار دارد، که همواره توانسته است با تهیه روغن‌های صنعتی مرغوب و با کیفیت توانسته، گامی هرچند کوچک ولی خوب و محکم را، در پیشرفت صنعت کشور عزیزمان بردارد.



بیشتر بخوانید:

تفاوت روغن صنعتی پایه معدنی با روغن تمام سنتزی

تاثیر روغن صنعتی در کاهش اصطکاک چرخ دنده ها

۷ کاربرد روانکار صنعتی در کارخانه ذوب آهن

کاربرد های روغن فورج گرم

روغن چرخ دنده باز با کیفیت و عالی



 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه

*