-09036130717 – 09928388639

تهران،هفتم تیر میدان مفتح جنوبی خیابان ورزنده نبش ملک الشعرای بهار

با ما در ارتباط باشید
بهترین روانکار جعبه دنده موتورهای تراکشن

بهترین روانکار جعبه دنده موتورهای تراکشن | لوکوموتیوها | روغن گیربکس

بهترین روانکار جعبه دنده موتورهای تراکشن

جعبه دنده موتورهای تراکشن، باید در شرایط بار سنگین، گرما و حرارت بالا کار و فعالیت خود را انجام دهند. بنابراین با استفاده از بهترین روانکار جعبه دنده موتورهای تراکشن می‌توان، مراقبت‌های لازم را برای خرابی پیش از موعد آنها انجام داد. در این بحث ما را همراهی کنید، تا درباره اهمیت استفاده از روغن صنعتی جعبه دنده موتورهای تراکشن،  و روش روانکاری و روغن کاری موتورهای لوکوموتیو، کاربرد روغن گیر بکس و تفاوت گیربکس و واسکازین بیشتر با هم صحبت کنیم.

اهمیت استفاده از روانکار مناسب برای جعبه دنده موتورهای تراکشن

امروزه استفاده از انواع روانکارهای صنعتی، به‌عنوان یک بخش مهم و جدایی‌ناپذیر تمامی صنایع ماشینی شناخته شده است. با پیشرفت علم و صنعت، روز به روز بر کیفیت و تنوع این محصولات صنعتی افزوده می‌شود. یکی از قطعات مهم که باید روانسازی شود، جعبه دنده موتورهای تراکشن یا همان جعبه دنده لوکوموتیوها است. باید برای جلوگیری از فرسایش و از کارافتادگی زود هنگام این قطعات و رسیدن به بیشترین بازده مکانیکی در کمترین زمان ممکن، به‌کار گرفتن یک روانکار صنعتی مناسب بسیار لازم و ضروری است.

برای این قطعات نوع روانکار صنعتی به‌کار رفته، زمان استفاده از آن، و مکان مناسب برای روانکاری، جزء عوامل بسیار مهم و تأثیرگذار در روغنکاری جعبه دنده موتورهای تراکشن محسوب می‌شود. بدون انجام مراقبت‌های صنعتی لازم از قطعات و ماشین‌آلات، چرخ دنده‌ها زودتر فرسوده شده و باید آنها را تعمیر یا تعویض کرد و این چیزی است که به‌ضرر صنعتگران خواهد بود. یکی از مراکز معتبر، که دارای سابقه درخشانی در عرصه فروش انواع روغن صنعتی‌باشد، مجموعه کینی اویل است. این مرکز فروش، با داشتن بیش از سی سال سابقه درخشان کاری توانسته است، بهترین و با کیفیت‌ترین روانکارهای صنعتی را، در اختیار صنعتگران زیادی در سراسر ایران قرار دهد. و به‌عنوان یکی از مراکز عرضه روغن صنعتی مرغوب در تهران شناخته شود.

بررسی سه ویژگی مهم برای انتخاب روانکار صنعتی کینی اویل برای جعبه دنده موتورهای تراکشن

 

بهترین روانکار جعبه دنده موتورهای تراکشن

بهترین روانکار جعبه دنده موتورهای تراکشن

روغن جعبه دنده‌ها، از دو قسمت بسیار مهم تشکیل شده که موجب می‌شوند، روغن ویژگی مطلوب و مورد نظر را داشته باشد و خواص نامطلوب آن گرفته شود. در واقع افزودنی‌های موجود در روانساز صنعتی، تعیین کننده عملکرد آن خواهد بود و سبب ایجاد یک سری ویژگی‌های عملکردی و محافظتی قوی در روغن می‌شود، که این مورد مطلوب صنعتگران است. از ویژگی‌های یک روغن صنعتی مناسب، برای جعبه دنده موتورهای تراکشن می‌توان، موارد زیر را نام برد:

  • روانکار جعبه دنده، باید دارای ثبات حرارتی بوده و در دمای بالا اکسیده نشود، تا این اکسیداسیون موجب به‌وجود آمدن لایه‌های روغن یا رسوب نگردد. در واقع مقاومت روغن در برابر اکسیده شدن می‌تواند، فاصله دفعات تعویض روغن را زیاد کند. قاعده کلی روغن‌های صنعتی این است که، در دمای ۶۰ درجه سانتی‌گراد، به ازای هر ۱۰ درجه افزایش دما به روانکار، اکسیداسیون شدن سبب می‌شود عمر کار کرد روغن به نصف کاهش پیدا کند.
  • در صورتی که جعبه دنده‌ها، در محیطی بسته قرار داشته باشند و میزان فشار برروی آنها زیاد باشد و یا در معرض شوک افزایش ناگهانی بار قرار گرفته باشند، باید روغن جعبه دنده دارای خصوصیت کار تحت فشار بالا باشد. این ویژگی با افزوده شدن بعضی از افزونه‌ها به روانکار موجب تقویت تحمل شوک و فشار بار در آن می‌شود.
  • روغن جعبه دنده باید دارای ویژگی مقابله با ورود آلودگی‌های محیطی به ویژه آب به‌داخل سیستم باشد. این ویژگی به این صورت است، که جلوی حل شدن آب و آلودگی را می‌گیرد و آن را به راحتی از جعبه دنده خارج می‌کند.

روش روغن کاری موتورهای تراکشن با روانکار کینی اویل

در حال حاضر از سه روش برای روانکاری این قطعات استفاده می‌شود که شامل:

  • روش دستی
  • استفاده از گریس پمپ‌های ثابت کناری خط
  • استفاده از روانکار نصب شده در قسمت بوژی قطارها

معرفی ویژگی روانکار جعبه دنده موتورهای تراکشن که از طرف کینی اویل عرضه می‌شود:

این محصول صنعتی به‌عنوان، یک روانکار غلیظ شده با صابون لیتیم و کیفیتی عالی، که حاوی ادیتیوهایی برای تحمل فشار حداکثری است. محصول این مجموعه بسیار مناسب، برای روانکاری جعبه دنده موتورهای تراکشن، انواع لوکوموتیوها و حتی مدل‌های جدید پر قدرت هم  مورد استفاده قرار می‌گیرد. نکته‌ای که باید در باره این نوع از روانکار صنعتی، مورد توجه قرار بگیرد این است که، این محصول نباید برای روانکاری بیرینگ‌هایی ضد اصطکاک استفاده شود. محافظت مناسب و کارایی طولانی مدت در برابر سایش در دنده و روانکاری عالی آنها در برابر فشارهای سنگین، داشتن قابلیت کارکرد در انواع شرایط کاری و عملیاتی، از مهم‌ترین ویژگی این روانکار در کینی اویل است.

کاربرد روغن گیربکس و بررسی تفاوت گیربکس و واسکازین

 

بهترین روانکار جعبه دنده موتورهای تراکشن

بهترین روانکار جعبه دنده موتورهای تراکشن

روغن گیربکس، که به روغن جعبه دنده هم معروف است، از جمله روغن‌های است که برای روانکاری قطعات موجود در خودروها، مثل قطعات داخل جعبه دنده و دفرانسیل طراحی و تولید می‌شود. این روانکار دارای کاربردهای دیگری، برای جعبه دنده‌های خودرو مثل انتقال قدرت و خاصیت خنک کنندگی از موتور را دارد و مثل یک سیال لزج عمل می‌کند. واسکازین در واقع همان روغن گیر بکس است، که در زبان روسی به آن واسکازین می‌گویند. در واقع روغن واسکازین، روغن گیربکس و روغن جعبه دنده، سه نام متفاوت برای یک محصول صنعتی است، که مخصوص روانسازی جعبه دنده‌های خودرو می‌باشد.

اما این دو روغن یعنی گیربکس و واسکازین در نحوه عملکردشان مقداری با هم متفاوت هستند. حتی غلظت و گرانروی آنها هم با یکدیگر متفاوت است. البته در برخی از موارد هم فرقی ندارد و ممکن است، از هر کدام به‌جای دیگری استفاده شود.

میزان ویسکوزیته یا گرانروی روغن گیربکس

مهم‌ترین ویژگی این روغن، میزان گرانروی آن است. روغن دنده گیر بکس، از غلظت بیشتری در مقایسه با روغن موتور برخوردار است. به‌دلیل درگیر شدن دنده‌ها، باید مقدار غلظت این روانکار بالا باشد. غلظت روغن باید به‌شکلی باشد، که موجب دفع شدن تمام نیرو و فشاری شود، که به دنده وارد شده و  تمام سیستم را تحت پوشش قرار  می‌دهد.

روغنکاری برای تمامی بخش‌های صنعت و هر قسمت متحرکی که دارای وسایل مکانیکی است، لازم و ضروری می‌باشد. در صورت عدم استفاده از روغن صنعتی، بخش‌های متحرک دیگر نمی‌توانند، کار خود را به‌خوبی انجام دهند و سریع دچار سایش و خوردگی می‌شوند. مسئله‌ای که بسیار مهم است، توجه به کیفیت روانکاری است، که از آن استفاده می‌شود. روانسازهای بی‌کیفیت و یا نامرغوبی که، به هر دلیل خواص و ویژگی‌های خود را از دست داده‌اند، در واقع عملاً بی‌فایده و مضر خواهند بود.

خرید از مراکز فروش معتبر و خوشنام، تا حد زیادی می‌تواند کیفیت روغن صنعتی را برای ما تضمین کند. مجموعه کینی اویل؛ همواره تلاش کرده تا در راستای کمک به پیشرفت صنعت کشور، در این شرایط بحرانی سخت تحریم‌ها، مرغوب‌ترین و با کیفیت‌ترین روانکارها را که در شرایطی مطلوب نگه‌داری شده‌اند، در اختیار مشتریان خود قرار دهد. یکی از دلایل از بین رفتن خواص روغن‌های صنعتی، شرایط نگه‌داری بد آنها است.

مجموعه ما به این امر مهم توجه کامل دارد و همواره سعی می‌کند، روانکاری استاندارد و تأیید شده را برای مشتریان ارسال نماید. شما می‌توانید، با استفاده از شماره تلفن‌های موجود در وب سایت با کارشناسان ما تماس گرفته و اطلاعات لازم را درباره انواع روغن‌های صنعتی و قیمت آنها کسب نمایید. همه محصولات صنعتی، ما همراه با قیمت‌ها در وب سایت موجود می‌باشند، که می‌توانید از آنها دیدن کنید.



بیشتر بخوانید:

بهترین روانکار زنجیر و سیم بکسل

کاربرد های روغن فورچ گرم

روغن چرخ دنده ی باز با کیفیت و عالی

کاربرد روانکارهای بیرینگ را یاد بگیریم



 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه

*