-09036130717 – 09928388639

تهران،هفتم تیر میدان مفتح جنوبی خیابان ورزنده نبش ملک الشعرای بهار

با ما در ارتباط باشید
تاثیر روغن صنعتی در کاهش اصطکاک چرخ دنده ها

تاثیر روغن صنعتی در کاهش اصطکاک چرخ دنده ها

تاثیر روغن صنعتی در کاهش اصطکاک چرخ دنده ها

چرخ دنده‌ها، جزء یکی از تجهیزات و سیستم‌های مهم صنعتی هستند؛ که بدون وجود روغن صنعتی عملاً ناکارآمد خواهند بود. مهم‌ترین تاثیر روغن صنعتی در کاهش اصطکاک چرخ دنده ها است، که نقش مهمی در کارایی بهتر و افزایش طول عمر آنها خواهد داشت.

در این بحث ما را همراهی کنید، تا به بررسی بیشتر تأثیر روغن صنعتی، در کاهش اصطکاک چرخ دنده‌ها و لزوم استفاده از آنها بیشتر باهم صحبت کنیم. همچنین می‌خواهیم، یک مجموعه خوشنام و معتبر را به نام کینی اویل، به شما معرفی کنیم، که سال‌هاست در عرصه فروش انواع روغن صنعتی مرغوب، مشغول به فعالیت می‌باشد. شما می‌توانید انواع روانکار صنعتی جامد، مایع و گاز را، از این مجموعه صنعتی معتبر تهیه کنید. کینی اویل افتخار دارد؛ که در مدت بیش از سی سال سابقه درخشان کاری توانسته است، اعتماد مشتریان زیادی را در سراسر ایران به خود جلب نماید و همواره با تهیه بهترین و مرغوب‌ترین روغن‎های صنعتی برای صنعتگران، قدردان این اعتماد بزرگ است.

کارکرد چرخ دنده‌ها و اهمیت استفاده از روغن صنعتی برای آنها

قطعات چرخ دنده‌، با انتقال قدرت به آنها شروع به حرکت می‌کنند، و در حین حرکت گرما تولید می‌نمایند. برخورد قطعات چرخ دنده باهم، موجب ایجاد اصطکاک می‌شود، که این نیرو به‌عنوان یک نیروی بازدارنده در مدت طولانی، علاوه بر اتلاف انرژی، سبب گرم شدن قطعات شده و عمر آنها را کاهش می‌دهد، که در نهایت موجب خرابی و فرسایش سیستم می‌شود. روانکارهای صنعتی، به‌عنوان یک نیروی محافظ در برابر اصطکاک، از قطعات چرخ دنده‌ها محافظت می‌کنند.

جعبه دندهای صنعتی، در هر شرایط کاری باید، بازدهی خوبی داشته باشند و برای اینکار باید بتوانند بر آلودگی ناشی از آب یا محیط کار، گرمای زیاد و گرد و غبار در حین کار کردن غلبه کنند. تنها روانکارهای صنعتی مخصوص چرخ دنده‌ها هستند، که قدرت مراقبت و محافظت از این قطعات را دارند. در غیر این‌صورت و بدون وجود روغن صنعتی، چرخ دنده‌ها سریع از کار افتاده شده و عملاً نا کارآمد و بی‌فایده خواهند بود.

مواد تشکیل دهنده روغن صنعتی مناسب چرخ دنده‌ها

 

تاثیر روغن صنعتی در کاهش اصطکاک چرخ دنده ها

تاثیر روغن صنعتی در کاهش اصطکاک چرخ دنده ها

روانکارهای صنعتی مناسب چرخ دنده‎‌ها، از روغن پایه و مواد افزودنی تشکیل شده‌اند. این روغن پایه؛ برگرفته از نفت و مشتقات نفتی است، که با افزودن موادی به آن، موجب افزایش بعضی از خواص در روغن می‌‎شود. این‌ خاصیت‌ها شامل:

  • بهبود شاخص گرانروی روغن
  • پاک کننده و معلق کننده
  • مواد ضد کف
  • مواد پایین آورنده نقطه ریزش
  • مواد ضدزنگ زدگی و ضد خوردگی
  • مواد ضد اکسیداسیون

ویژگی‌هایی که یک روغن برای چرخ دنده‌ها باید داشته باشد

داشتن پایداری گرمایی، یکی از ویژگی‌های مهمی است که، روانکارهای مخصوص چرخ دنده ها باید داشته باشند. در زمانی که چرخ دنده‌ها حرکت می‌کنند؛ به‌دلیل تماسی که با هم دارند، سبب تولید نیروی اصطکاک می‌‎شود، که بر اثر این برخورد گرما تولید می‌شود. گرمای تولید شده به‌طور کاملاً مستقیم، برروی روغن دنده اثر گذاشته و موجب ایجاد تغییراتی در ترکیب شیمیایی آن می‌شود. این تغییرات موجب، خرابی روغن و ناکارآمدی آن خواهد شد. بهترین کار تهیه روانکاری است، که بتواند در هر شرایط دمایی ساختار شیمیایی خود را حفظ کرده و کارایی داشته باشد، که خوشبختانه روغن‌های صنعتی مرغوب مخصوص چرخ دنده‌ها دارای این ویژگی هستند.

داشتن میزان پایین اکسیداسیون، برای روغن دنده صنعتی بسیار مهم است. همان‌طوری‌که ترکیب آب و آهن، موجب ایجاد زنگ زدگی می‌شود، وجود هوا برای گیربکس‌ها و چرخ دنده‌ها، سبب ایجاد یک واکنش شیمیایی و اکسیداسیون در آنها می‌گردد. در نتیجه برای جعبه دنده‌ها، باید از روغنی استفاده کرد، که دارای کمترین میزان اکسیداسیون باشد، تا اختلالی در عملکرد آن ایجاد نشود.

روغن دنده بر خلاف بعضی از روغن‌های صنعتی، که نمی‌‎توانند در شرایط فشار بالا کار کنند، باید قابلیت تحمل فشار بالا در شرایط سخت کاری را داشته باشند. معمولاً میزان تحمل روغن های صنعتی دنده، پیش از فروش آنها سنجیده می‌شود، که روانکارهایی با برندهای معتبر به‌خوبی این ویژگی‌ها را دارند.

چه مواقعی باید روغن چرخ دنده‌ها را تعویض کرد؟

 

تاثیر روغن صنعتی در کاهش اصطکاک چرخ دنده ها

تاثیر روغن صنعتی در کاهش اصطکاک چرخ دنده ها

عواملی مانند شرایط نگه‌داری روغن و همچنین شرایط کاری که از روانکار در آن استفاده می‌شود، در تعیین زمان مناسب برای تعویض آن بسیار مؤثر است. روغن دنده‌های زیادی هستند، که در محیط‌های آلوده کاری فشار زیادی را تحمل می‌کنند. معمولاً به‌طور کلی زمان مشخص و تقریبی را برروی بسته بندی‌های روغن برای تعویض آن تعیین می‌کنند. اما به‌طور کلی روانکارهای صنعتی که، در شرایط کاری آلوده و در دما و فشار بالا فعالیت می‌کنند، باید سریع‌تر تعویض شوند و این برای بالا بردن کیفیت کار چرخ دنده‌های دستگاه و افزایش طول عمر آنها بسیار مفید خواهد بود.

بررسی نکات مهم در هنگام خرید روغن دنده صنعتی

متأسفانه روغن دندهای تقلبی زیادی، با مارک‌های معتبر سایر شرکت‌های معروف دنیا وارد بازار شده‌اند، که چیزی به‌جز فریب و کلاهبرداری نیستند. زیرا در این شرایط سخت تحریم‌ها، ورود بسیاری از روغن‌های صنعتی به بازار کشور ممنوع است و اگر روغنی هم قاچاقی وارد شود، عملاً کم کیفیت و ناکارآمد خواهد بود. لذا برای جلوگیری از خرید روغن‌های تقلبی، بهترین کار خرید از فروشگاه‌های معتبر و خوشنام است.

حتماً پیش از خرید روغن دنده سعی کنید، نیاز دستگاه و قطعه خود را بسنجید و روانکاری را بخرید، که دارای استانداردهای ملی و بین‎ المللی باشد. سعی کنید در زمان خرید روانکار صنعتی دنده، به مواردی مانند نقطعه اشتعال، شاخص گرانروی، نقطه ریزش و دانسیته آن توجه داشته باشید. از روغن صنعتی که، دارای مارک‌های ناشناخته هستند، برای استفاده دستگاه خود جداً اجتناب کنید، زیرا در صورت تقلبی بودن، در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد خواهد کرد.

شما می‌توانید خرید روانکار و روغن صنعتی خود را، با خیالی آسوده از مجموعه معتبر کینی اویل انجام دهید. با خرید از کینی اویل، انواع روغن صنعتی از جمله روانکار چرخ دنده  را، برای دستگاه و قطعات خود تهیه کنید. همه روغن‌های چرخ دنده این مجموعه، کاملاً استاندارد و تأیید شده هستند و دارای ویژگی‎های یک روغن مناسب برای چرخ دنده‎ها و گیربکس‌ها می‌باشند.

این امکان برای مشتریان عزیز فراهم شده که، با استفاده از وب سایت ما، از تمامی محصولات صنعتی این مجموعه، همراه با قیمت آنها دیدن کرده، و سفارش خرید خود را انجام دهید. کارشناسان ما آماده هستند، تا به تمامی سؤالات شما درباره روانکارهای صنعتی پاسخ داده و به‌خوبی شما را در این زمینه راهنمایی کنند، تا بتوانید خریدی خوب و مطمئن داشته باشید.

روغن دنده صنعتی، یکی از روانکارهای صنعتی است، که در جعبه دنده‌ها و گیربکس‎ها، به‎‌منظور کاهش اصطکاک و سایش در میان قطعات از آنها استفاده می‌شود.  این روغن از چرخ دندها و سایر قطعات جعبه دنده محافظت کرده و سبب افزایش طول عمر قطعات و جلوگیری از آسیب دیدگی در آنها می‌گردد. این نوع از روانکارهای صنعتی، در شرایط دما و فشار بالا از آنها استفاده می‌شود. بنابراین باید دارای ویژگی‌ها و استاندارهایی باشند، که در شرایط مختلف بتوانند از جعبه دنده‌ها محافظت کنند.



مقالات مرتبط:

تفاوت روغن صنعتی پایه معدنی با تمام سنتزی

بهترین روانکار جعبه دنده موتورهای تراکشن

بهترین روانکار زنجیر و سیم بکسل

کاربردهای روغن فورج گرم

روغن چرخ دنده های باز با کیفیت و عالی

کاربرهای روانکار بیرینگ را یاد بگیریم



 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه

*