-09036130717 – 09928388639

تهران،هفتم تیر میدان مفتح جنوبی خیابان ورزنده نبش ملک الشعرای بهار

با ما در ارتباط باشید
کاربرد روغن فورج برای قالب های پرس

کاربرد روغن فورج برای قالب های پرس

کاربرد روغن فورج برای قالب های پرس

روغن فورج برای استفاده در صنایع فورج کاری، و برای روغنکاری انواع عملیات بر روی فلزات گرم مانند پرس، و نیز پتک‌های چکش کاری به‌کار برده می‌شود. همچنین کاربرد روغن فورج برای قالب‌های پرس، سیستم‌های دستی و اتوماتیک و فلزات با تناژهای مختلف نیز می‌باشد. توصیه می‌شود برای رسیدن به نتایج بهتر، این روغن صنعتی به‌وسیله اسپری‌های اتوماتیک استفاده شود.

تعریف روغن فورج

روغن فورج که به آن روغن گرافیت و یا روانکار گرافیتی هم گفته می‌شود، یک روانکار خوب برای قالب‌های پرس است. وجود این روانکار با هدف بالا بردن کیفیت عملیات فورجینگ، که همان شکل دهی به فلزات است، بسیار لازم و ضروری است. اما با توجه به شرایط، نوع روغنی که باید استفاده شود، و کیفیت آن به چه میزان باشد، به عوامل مختلفی بستگی دارد. معمولاً نمونه‌های مختلفی از این نوع روانکارها در بازار موجود است، که روغن پایه گرافیت هم یکی از آنها محسوب می‌شود. روغن فورج برای فعالیت‌های صنعتی، در قالب فورج گرم و فورج سرد در شرایطی با حرارت بالا استفاده می‌شود.

مجموعه کینی اویل؛ به‌عنوان یکی از مراکز فروش انواع روغن‌های صنعتی، و فروش روغن فورج با برندهای معتبر و اصلی، در میان صنعتگران شناخته شده است. این مجموعه همواره تلاش کرده، تا انواع روانکارهای صنعتی با کیفیت را، با قیمتی مناسب و منصفانه برای هموطنان خود تهیه کرده و در اختیار آنها قرار دهد. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و نیز میزان قیمت‌های این روانکار، با شماره تلفن‌های موجود در وب سایت تماس گرفته، و اطلاعات لازم را از کارشناسان ما دریافت نمایید.

مزایای استفاده از روغن فورج

 

کاربرد روغن فورج برای قالب های پرس

کاربرد روغن فورج برای قالب های پرس

  • کنترل درجه حرارت قالب و افزایش عمر آن
  • می‌توان روغن را به‌صورت خالص یا رقیق شده با آب استفاده کرد.
  • کمک به حرکت فلزات در سریع‌تر پرشدن قالب
  • عاری بودن از هر نوع دود و بخار (از ویژگی‌های اصلی و عالی این نوع از روغن محسوب می‌شود).
  • به‌عنوان یک پوشش بر روی فلزات گرم استفاده می‌شود.

کاربردهای روغن فورج

کاربرد این نوع از روانکار، در حوزه‌های مختلفی از صنعت دیده می‌شود، که تولید قطعات یدکی برای دستگاه‌ها و قطعات خودرو، جزء بیشترین کاربرد آن است. معمولاً قطعات ساخته شده از فولاد و قطعات یدکی که تحت فشار زیاد هستند، استفاده از عملیات فورجینگ برای بالا بردن طول عمر آنها ضروری است. بنابراین روغن فورج در هر زمینه‌ای از صنعت، که برای تولید قطعات فلزی و یا جوش خوردگی آنها وجود دارد استفاده می‌شود.

نحوه کاربرد روغن فورج

در جریان عملیات فورجینگ، به قطعات فلزی فشار زیادی وارد می‌شود و دو قطعه چکش کاری شده، تا به مرور در هم ادغام شوند، که در اصطلاح عملیات فورج انجام می‌شود. در این شرایط از این نوع روغن صنعتی به‌عنوان قسمتی از فرایند فورجینگ، به‌منظور ادغام بهتر و راحت‌تر فلزات به‌شکلی مناسب استفاده می‌شود. روغن فورج باید در برابر حرات بالا مقاومت زیادی داشته باشد، و بتواند به‌خوبی پتک‌های چکش کاری را روانکاری کند. حالا ممکن است، این روانکاری به‌وسیله دستگاه انجام گیرد، یا به‌وسیله یک فرد به‌شکل دستی برای روانکاری استفاده شود.

بررسی ویژگی‌های اصلی روغن فورج

با توجه به موارد گفته شده در بالا، به‌منظور بررسی ویژگی‌های روغن فورج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از گرافیت به‌عنوان ماده پایه

در روغن فورج گرافیت یک ماده پایه، اصلی و نسوز است، که برای شرایط حرارتی بسیار بالا و سخت استفاده می‌شود. وجود گرافیت در ساختار روغن فورج، امتیازی برای آن محسوب شده که در شرایط حرارتی بالا دیگر نگران سوخته شدن روغن نباشیم. به این دلیل از روغن فورج، در مواردی روغن پایه گرافیت هم می‌گویند، که سبب کاربرد آن در بخش‌های مختلفی در صنعت می‌شود. روغن‌های فورج دیگری هم هستند، که بر پایه‌های مختلفی تولید می‌شوند، که کاربردهای متفاوتی دارند.

داشتن مقاومت زیاد در برابر حرارت بالا

 

کاربرد روغن فورج برای قالب های پرس

کاربرد روغن فورج برای قالب های پرس

برای ادغام و فورج فلزات، که همان عملیات فروجینگ است، برای شکل دادن مناسب به فلزات نیاز به درجه حرارت بسیار بالایی است. روغن صنعتی فورج در چنین شرایطی، باید دارای مقاومت زیادی باشد، تا سریع تبخیر نشود و در تمام مراحل کار فورجینگ بتوان آن را به‌کار برد. این روغن با توجه به ویژگی‌های عالی و منحصر بفردی که دارد، به‌عنوان روغن بدون دود و بخار هم شناخته شده، که کاملاً درست است.

روانکاری محیطی

یکی از مراحل عملیات فورجینگ، شامل استفاده از پتک‌های چکش کاری است، تا بتوان نیروی مورد نیاز را برای ادغام و ترکیب فلزات با یکدیگر فراهم کند. مقدار فشار وارد شده برروی فلزات و نحوه حرکت پتک‌های چکش کاری باید به‌شکلی باشند، که در فرایند جوشکاری اختلالی ایجاد نشود. قسمتی از کارکرد روغن فورج مربوط به روانکاری پتک‌ها است، که در مواقعی به این روغن، روانکار پتک‌های چکش کاری گرم هم گفته می‌شود.

داشتن چسبندگی و ویسکوزیته بالا

در بعضی از صنایع به‌جای استفاده از چکش و پتک، به‌منظور عملیات فورجینگ از سیستم‌های پرس هیدرولیک استفاده می‌کنند، که فشار مورد نیاز برای این عملیات را به‌صورت یکپارچه و پیوسته وارد می‌نمایند. در این شرایط با گذاشتن قطعات فلزی در داخل قالب‌های مخصوص، برای پرس کردن و حالت دادن به آنها فشار وارد می‌شود. روغن فورج در این حالت به‌عنوان یک روانکار برای روانسازی قالب‌های فلز استفاده می‌شود.

با توجه به موارد گفته شده دانستیم که، روغن فورج با در نظر داشتن خصوصیات ذاتی این روانکار برای عملیات فورجینگ و قالب‌های پرس کاملاً مناسب است. این روانکار اولین ویژگی آن، روانسازی پرسکارها و چکش کاری است، که از تمام روانکارها انتظار می‌رود. اما خصوصیتی که در مورد این نوع از روغن صنعتی بسیار مورد توجه است، داشتن مقاومت حرارتی بالا و عدم سوختن آن، جزء ویژگی مهم آن محسوب می‌شود.

نکات ایمنی که در هنگام استفاده از روغن فورج باید رعایت کرد:

  • در صورت تماس طولانی مدت از دستکش استفاده شود.
  • در هنگام مصرف از تهویه مناسب استفاده کنید، تا از وارد شدن هر گونه بخار و تجمع آن، به سیستم تنفسی جلوگیری شود. بخار روغن نباید به‌صورت مستقیم تنفس شود، زیرا برای دستگاه تنفسی بسیار تحریک کننده خواهد بود.
  • در صورت تماس این روانکار صنعتی با چشم یا پوست، سریع با آب فراوان شستشو شود.
  • اگر در زمان استفاده کردن ممکن است، به‌طرف چشم پاشیده شود، سعی کنید از عینک محافظ استفاده کنید.

مجموعه کینی اویل؛ به عنوان یک مرکز معتبر و نام آشنا برای صنعتگران توانسته است، در طول ۳۰ سال سابقه درخشان کاری، اعتماد مشتریان زیادی را به خود جلب کند، که این مجموعه صنعتی همواره قدردان این اعتماد می‌باشد. شما می‌توانید انواع روغن صنعتی و گریس را از این بازرگانی سفارش دهید، تا در کمترین زمان ممکن و به بهترین شیوه، برای شما در هر نقطه‌ای از ایران ارسال خواهد شد.

روغن فورج برای قالب پرس، هم یکی از روانکارهای موجود در این مجموعه صنعتی است، که به‌شکل روغن فورج قالب باز و روغن فورج قالب بسته و.. در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. همه این روغن‌ها دارای نشان استاندارد هستند، که می‌توان آنها را با خیالی راحت استفاده کرد. کینی اویل؛ همواره داشتن کیفیت بالا برای محصولات صنعتی خود، و رساندن آنها به‌بهترین شکل به‌دست مشتریان را در رأس اهداف خود قرار داده است. امیدواریم بتوانیم با تهیه روغن‌های صنعتی مرغوب، گامی هرچند کوچک را در جهت رشد و شکوفایی صنعت کشور عزیزمان برداریم. زیرا استفاده از محصولات صنعتی بی‌کیفیت، دستگاه و ماشین آلات را خراب کرده و حتی ممکن است، برای همیشه آنها را از دور خارج نماید.



مقالات مرتبط:

انواع روغن صنعتی

روغن صنعتی مرغوب را بشناسید

لیست انواع روغن صنعتی

خرید انواع روغن صنعتی مرغوب

روغن صنعتی با کیفیت

روش کار با روانکار چرخ دنده باز را بدانید



 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه

*