-09036130717 – 09928388639

تهران،هفتم تیر میدان مفتح جنوبی خیابان ورزنده نبش ملک الشعرای بهار

با ما در ارتباط باشید
روغن برش کاری 

روغن برش کاری | روغن فلز کاری در کارخانجات

روغن برش کاری 

فعالیت ماشین کاری فلزات، به دو دسته شکل دهی فلز و براده بردای از آنها تقسیم می‌شود. روغن برش کاری مورد استفاده برای قطعات دستگاه‌های برش، با توجه به نوع فعالیت ماشین آلات متفاوت است. این روغن صنعتی، با نام‌هایی همچون روغن برش، روغن تراش، روغن فلزکاری و روغن کشش شناخته می‌شود.  نوعی از روغن فلز کاری، روغن حل شونده یا همان آب صابون است که، معمولاً شیری رنگ بوده و داری خاصیت ضد خوردگی و ضد زنگ است. که در اکثر مواقع به منظور جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی ابزارها و قطعات تراشکاری، باید در مخلوط این آب صابون،  مقدار بیشتری روغن وجود داشته باشد.

عملیات برش کاری فلزات

اولین و مهم‌ترین کار در عملیات فلزکاری، ایجاد شکل جدید برروی فلزات با استفاده از سایر قطعات فلزی است. اینکار صنعتی شامل، فرایند تماس دو قطعه فلزی، یعنی همان ابزار و قطعات کار است. برای ایجاد شکل جدید برروی فلزات، شاهد اصطکاک زیاد، سایش و دمای بالا هستیم، که تاحد بسیار زیادی برروی نتیجه کار و عملیات فلز کاری و اثر بخشی که می‌‎تواند داشته باشد تأثیر می‌گذارد.

روغن برش کاری فلزات

این روانکار صنعتی، مانند بیشتر روغن‌ها دارای فرمولاسیونی از روغن پایه و سایر مواد افزودنی مختلف است. برای اینکه نتیجه بهتری را کسب کنیم، در استفاده از این روغن صنعتی باید، به نوع فلز و همچنین نوع کاری که روی آن انجام می‌شود توجه داشته باشیم. در روانسازهای فلزات، برخلاف دیگر روانکارها در بعضی مواقع، برای ایجاد خنک کنندگی در روغن، ترکیبی از آب و روغن استفاده می‌شود، که این ترکیب خاصیتی از روان کنندگی و خنک کنندگی را برای دستگاه باهم دارد. اما پایه روغن فلز کاری، شامل روغن‌های خام، روغن ترکیبی و نیمه ترکیبی است. هر کدام از این پایه‌ها، برای روغن برش به عنوان یک ترکیب خاص و منحصر به‌فرد می‌تواند، با ترکیبی از سایر افزودنی‌ها، خواص روغن را تا چندین برابر افزایش دهد.

اهمیت استفاده از روغن صنعتی در برشکاری فلزات

 

روغن برش کاری 

روغن برش کاری

عملیات‌های ماشین کاری فلزات، به میزان زیادی به ماده‌ای که به آن شکل می‎‌دهیم و هم ابزاری که با آن اینکار انجام می‌گیرد، فشار و نیروی زیادی بر آن وارد می‌شود. بنابراین بر اینکه طول عمر قطعات و ابزارها را بالاتر ببریم و نیز بتوانند با کارایی بهتر محصول خوبی را شکل دهند، باید از روانکارهای مخصوص برش استفاده شود. این روغن‌ها، اهمیت زیادی در طول عمر قطعات و بالا بردن کیفیت کار، به شکلی مطلوب دارد. ماشین‌های فلز کاری معمولاً درگیر فعالیت‌های زیادی هستند، که این فعالیت‌ها به شکل‌های مختلفی، فشار زیادی را به ابزارها وارد می‌کنند. مثلاٌ حدیده کاری یک کار پر فشار است، ولی در بعضی دیگر فعالیت دستگاه به شکل چرخشی است، که کاری نسبتاٌ راحت‌تر است. اما مهم‌ترین نکته در این زمینه نوع فلزی است، که عملیات برش و فلز کاری بر روی آن، برای شکل گیری و کار روی آن انجام می‌شود.

ویژگی‌های که روغن صنعتی برش کاری باید داشته باشد

روانکارهای صنعتی فلز به‌طور کلی باید دارای چهار خاصیت در عملیات‌های برش باشند که شامل:

  • خنک کنندگی و انتقال گرما
  • روانکاری ابزار و قطعات کار
  • مانع از جوش خوردن و زنگ زدگی سطوح تازه ایجاد شده
  • شستشوری براده ها و تراشه‌ها و تمیز کردن سطوح قطعات کار و ابزار برش از مواد زائد

روغن‌های برشکاری که برای مته کاری عمقی و تراشکاری و روش‌های سنگ زنی، بدون اضافه کردن آب به آن استفاده می‌شود، جزء گروهی از روغن‌های بدون آب فلزکاری هستند. روغن‌های که بدون آب مورد استفاده قرار می‌گیرند، در مقایسه با روغن‌های فلزی که با آب مخلوط می‌شوند، دارای برتری‌هایی به شرح زیر هستند:

  • نگه‌داری راحت‌تر و ساده‌تر روغن
  • کمتر بودن کاهش آلودگی دستگاه‌ها و سایر سیستم‌های روانکاری که در محیط هستند.
  • افزایش طول عمر مفید این نوع روغن صنعتی
  • کاهش میزان خوردگی و زنگ زدگی
  • افزایش طول عمر مفید ابزارهای کار و قطعات
  • انجام پرداخت‌های بهتر در عملیاتی که در سرعت‌های کم و شرایط سخت انجام می‌شود.

نکته: تنها ایرادی که روغن فلزکاری بدون آب، در مقایسه با روغن‌های که با آب صابون مخلوط می‌شوند، این است که قدرت خنک کنندگی کمتری دارند.

نکاتی در ارتباط با استفاده از آب صابون در روغن برش کاری

 

روغن برش کاری 

روغن برش کاری

با توجه به نوع فعالیت فلزکاری و برش آن و شرایطی که نوع ابزار و قطعه در آن استفاده می‌شود، روغن مورد استفاده فلز کاری به دو دسته روغن‌های امولسیون شونده و روغن‌های خالص تقسیم می‌شوند. به هر میزان شرایط ماشینکاری سخت‌تر و سایش میان ابزارها و قطعات بیشتر باشد، نیاز است تا از روانکاری با قدرت خنک کنندگی بیشتر در فلز استفاده شود. بنابراین استفاده از روغن خالص، لازم و ضروری است. ولی در شرایطی از تراش فلز و برش آن، که فعالیت قطعات با سرعت بیشتر در کاری سبک انجام می‌گیرد، توصیه می‌‎شود از روغن امولسیون شونده‌ با آب صابون، برای بالا بردن میزان خنک کنندگی استفاده شود.

مشکلاتی که ممکن است در استفاده از روغن برش کار به‌وجود بیاید

ممکن است این روانکار، با فلزاتی که در حین ماشین کاری هستند، یک واکنش سطحی یا ناخواسته انجام دهد. مثلاً افزونه‌های افزایش تحمل فشار در روغن، همراه با مقداری گوگرد فعال هستند، که سبب ایجاد لکه‌های رنگی در تولیدات حاصل از آلیاژهای زرد رنگ است. در این شرایط فلز تولید شده، مورد پسند سفارش دهندگان نیست و عودت داده می‌شود.

ولی همین افزونه‌ها در روغن صنعتی کار با ابزار و خروج براده از آنها را تسهیل کرده و آسیب وارد شده به قطعات را کم می‌کند. بنابراین افزونه‌ای مناسب برای روغن فلز، از همان ابتدای کار اهمیت زیادی دارد، تا کاری تمیز و بدون ایراد تحویل مشتری داده شود. برای روانکارهایی که با آب مخلوط می‌شوند، درصد بالای آب در این مخلوط می‌تواند، رشد میکروب ارگانیزم‌ها و باکتری‌ها را افزایش دهد، که برای جلوگیری از چنین مشکلی، وجود مواد نگه‌دارنده در روغن صنعتی لازم و ضروری است.

کینی اویل یک مرکز خرید روغن صنعتی در تهران

زمانیکه از روغن‌های ماشینکاری صبحت می‌شود، انواع متعددی از این روانکار صنعتی، در بازار موجود است که، باید بنابر نوع روغن پایه به‌کار رفته و مواد افزودنی، بهترین روغن را انتخاب کرد. این در حالی است، که باید روانکاری را استفاده کنیم، که با در نظر داشتن نوع فلز مورد استفاده برای برش کاری، همه عوارض جانبی روغن بر روی آن را در نظر بگیریم. کینی اویل، یک مجموعه معتبر برای خرید روغن صنعتی در تهران؛ از طرف صنعتگران زیادی، مورد قبول قرار گرفته است. کینی اویل، با داشتن چندین دهه سابقه درخشان کاری، در عرصه فروش انواع روغن صنعتی، از جمله روغن طبیعی مرغوب برای ماشین آلات، بهترین روانکار را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

برای خرید روغن برش کاری، با استفاده از شماره تلفن‌های موجود در وب سایت، با کارشناسان ما تماس گرفته و اطلاعات مورد نیاز خود را، درباره قیمت روغن پایه معدنی، قیمت روغن فلز کاری در  کارخانجات و همچنین روش روغن کاری فلز در کارخانه و… را از این مشاوران  با تجربه کسب کنید. کینی اویل این امکان را برای مشتریان فراهم کرده، تا انواع روغن صنعتی و نیز روغن برش کاری و فلز کاری را همراه با قیمت آنها، در وب سایت مشاهده کنند و با خیالی آسوده، سفارش خرید خود را از این مجموعه صنعتی معتبر و خوشنام انجام دهند. خوشبختانه رضایت مشتریان آنلاین، از این بازگانی معتبر موجب رضایت خاطر مدیریت و کارکنان آن، در ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مشتریان شده است.



مقالات مرتبط:

خرید روغن های حرارتی مرغوب و ارزان

کاربرد روغن صنعتی در کشتی سازی

انواع روغن صنعتی

روغن عملیات حرارتی 

روغن پاش صنعتی

خرید روغن صنعتی



 

 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه

*