-09036130717 – 09928388639

تهران،هفتم تیر میدان مفتح جنوبی خیابان ورزنده نبش ملک الشعرای بهار

با ما در ارتباط باشید
۱۰ ایراد در روغن کاری قطعات

۱۰ ایراد در روغن کاری قطعات

۱۰ ایراد در روغن کاری قطعات

استفاده از روغن صنعتی، یکی از مهم‌ترین روش‌ها، برای روانسازی قطعات دستگاه‌ها است. در صورتی که روانکاری به درستی انجام نشود، صدماتی به دستگاه وارد خواهد شد. در اینجا ۱۰ ایراد در روغن کاری قطعات و ماشین‌آلات صنعتی را برای شما بیان می‌کنیم، شما با دانستن این موارد می‌توانید، به شکلی بسیار بهتر و مطلوب‌تر روانسازی را، با استفاده از روغن صنعتی با کیفیت انجام دهید.

اهمیت استفاده از روغن صنعتی

روغن‌های صنعتی که به شکل‌های مایع، جامد، نیمه جامد و گاز برای روانسازی قطعات ماشین آلات از آنها استفاده می‌شود، یکی از مهم‌ترین عوامل در درست کار کردن ماشین آلات و طول عمر آنها است. روانکارهای صنعتی، موجب کاهش میزان اصطکاک میان قطعاتی می‌شود، که در زمان کارکردن با یکدیگر در تماس هستند. همین امر در صورت عدم وجود روانکار، سبب خوردگی و سایش دستگاه شده و سریع آن را از دور خارج می‌کند.

روغن‌های صنعتی مایع، در مقایسه با سایر انواع روانکارها، ارزان قیمت‌تر بوده و می‌توان در سطح وسیعی از آنها استفاده کرد. در واقع روغن صنعتی مانند جریان خونی است، که موجب تپنده ماندن قلب صنعت شده است.

ویژگی‌هایی که روغن صنعتی باید داشته باشد

 

۱۰ ایراد در روغن کاری قطعات

۱۰ ایراد در روغن کاری قطعات

استفاده از روانکارهای صنعتی، باید با توجه نوع ویژگی‌های دستگاه باشد، زیرا هر روغنی متناسب با نوع فعالیت دستگاه‌های مخصوص تولید می‌شوند، که نباید روانکار مخصوص یک قطعه را، برای دیگری مورد استفاده قرارداد. نوع روغن پایه در روانساز و مواد افزودنی داخل آن، تعیین کننده ویژگی‌های روغن خواهد بود. اما مهم‌ترین و اصلی‌ترین خواصی که یک روغن باید داشته باشد:

  • ضد اکسیداسیون
  • ضد زنگ زدگی
  • ضد سایش و خوردگی
  • ضد کف
  • میزان ویسکوزیته مناسب

چه زمانی باید روغن‌های صنعتی مصرفی را تعویض نمود

همه روانکاها پس از طی کردن، یک دوره زمانی مشخص از مصرف آن، نیاز به تعویض پیدا می‌کند. در این شرایط، معمولاً دستورالعملی که از طرف سازندگان دستگاه، درباره زمان تعویض روانساز ارائه می‌شود، باید به‌طور کامل به آن عمل شود. اما تشخیص زمان مناسب تعویض، بر عهده صنعتگر و صاحب دستگاه خواهد بود، که با دیدن و مشاهده، رنگ بوی و روغن و ویژگی‌های فیزیکی آن و مقایسه این روانکار با روانکارهای تازه، می‌توان به راحتی به این مسئله پی‌ برد.

ظاهر روانکار صنعتی نباید کدر و تیره باشد، که این تیرگی نشان دهنده آلوده بودن آن است و احساس بوی سوختگی، نشان دهنده از دست دادن کارایی و کیفیت روانکار خواهد بود، در چنین شرایطی باید سریع روغن دستگاه تعویض شود. در غیر این‌صورت دستگاه خراب شده و صدمات جبران ناپذیری، به اجزای داخلی آن وارد خواهد شد.

۱۰ ایراد در روغن کاری قطعات

 

۱۰ ایراد در روغن کاری قطعات

۱۰ ایراد در روغن کاری قطعات

مواردی در هنگام روغن کاری وجود دارند، که در صورت بی توجهی به آن، فرایند روانسازی با مشکل مواجه شده و روغن خاصیت خود را از دست می‌دهد. در زیر ۱۰ مورد را بررسی می‌کنیم:

به‌کار بردن روانکارهای نادرست

اینکه روغن استاندارد و مرغوبی را استفاده کنیم بسیار مهم است. روغن‌های غیر استاندارد، علاوه بر از بین بردن ضمانت نامه دستگاه، آسیب‌های جبران ناپذیری را به آن وارد خواهد کرد. در این شرایط باید به توصیه سازندگان دستگاه، و قوانینی که برای تعیین کرده‌اند توجه نمود، و روغن کاری را مطابق آن انجام داد.

استفاده زیاد از روانساز

همان‌طور که روغن کاری ناموقع و دیر به دیر قطعات، سبب خسارت به دستگاه می‌شود، استفاده بیش از حد مجاز از روغن‌ها برای دستگاه، به دلیل مرطوب کردن قطعات، صدمات جدی را به آن وارد خواهد کرد. روانکاری زیاد، علاوه بر نشتی روغن، سبب ایجاد فشار بیشتر شده، که به بلبرینگ آسیب جدی وارد می‌کند.

روانکارهای آلوده

آلوده بودن روغنی که استفاده می‌شود، ممکن است سبب شکستگی سریع قطعه و کاهش تحمل آنها گردد. موارد زیادی همچون وارد شدن ذرات و آلودگی، گرد وغبار و خرده تراشه‌ها در روغن، موجب خرابی آن می‌شود، که استفاده دوباره این روانکار صنعتی در روغن کاری، هزینه‌های زیاد تعمیر را در پی خواهد داشت.

روانکارهای که در شرایط نامناسب انبار و نگه‌داری شده‌اند

در صورتی که روانکار صنعتی را، به‌طور نامناسب در محیط‌های پر گرد و خاک و آلوده نگه‌داری شوند، سریع باعث خرابی روغن می‌شود، که اصلاً مناسب روغن کاری نیست. باید روغن صنعتی، به دور از نورمستقیم آفتاب و در محیط تمیز خشک و خنک نگه‌داری شود.

یکسان دانستن همه روانکارها

یکی از باورهای اشتباه، درباره روانکارها این است که، افراد فکر کنند همه روانکارها خاصیت یکسانی دارند و مشابه هستند. در صورتی که هر روانسازی با داشتن مزیت‌های مخصوص به خود می‌تواند، بر نحوه کار کرد دستگاه و موفقیت آن مؤثر باشد.

رسیدن به مرز هشدار

فشار بیش اندازه به دستگاه و ارائه خدمات نامناسب به آن، سبب خرابی زود هنگام روغن و آسیب به قطعات می‌گردد. در این صورت باید عملیات روغن کاری، در دفعات بیشتری انجام شود.

روانکاری محدود

در صورتی که روانکار، به اندازه کافی و به‌طور محدود به قطعات برسد، به دستگاه آسیب می‌رساند. حتی در دماهای بیش از اندازه و صدای بالای دستگاه، نشان دهنده نیاز به روانکاری بیشتر است. عدم توجه به این مورد، موجب شکستن قطعه و خرابی آن می‌شود.

روانکاری منظم و مطابق با برنامه

یکی دیگر از باورهای اشتباه، برای روانکاری این است که، باید سالی یکباربرای قطعاتی همچون یاتاقان‌ها و بلبرینگ‌ها اینکار انجام شود. از جمله شاخص‌های مهم، در برنامه روانکاری شامل مقدار زمانی است، که بلبرینگ‌ها در فضای دستگاه کار می‌کنند. در صورتی که از قطعات کمتر استفاده شود، یا دستگاه وضعیتی مناسب داشته باشد، نیاز به روغن کاری در طول سال کمتر است.

مخلوط کردن روانکارهای مختلف باهم

مخلوط کردن روغن‌های صنعتی، یکی از کارهای اشتباه، در زمان روغن کاری است. هر روانکار، داری خواص مخصوص به خود است و در صورت غیر استاندارد بودن روغن، مخلوط شدن آنها بسیار آسیب زننده خواهد بود. در صورتی که یک روانکار مصنوعی، با یک روانکار معدنی مخلوط شود سبب نشتی، شکستگی و مشکلات زیاد دیگری می‌گردد.

استفاده از روش مناسب برای روغن کاری

بعضی از دستگاه‌ها، با توجه به ساختاری که دارند، از روش‌های مختلفی برای روانکاری استفاده می‌کنند. دستگاه‌های هستند، که دارای مخزن‌های بزرگ برای روغن هستند و بعضی دیگر از قطعات را باید با اسپری روغن روانکاری کرد، که نحوه روغن کاری صحیح در اثر بخشی آن بسیار مؤثر خواهد بود.

کینی اویل عرضه کننده روغن صنعتی مرغوب در تهران

کینی اویل، یک مرکز فروش معتبر انواع روغن صنعتی است؛ که به دلیل عرضه انواع روانکارهای مرغوب و استاندارد، توانسته است اعتبار خوبی را، در میان مشتریان خود کسب کند. شما می‌توانید انواع روغن صنعتی را در وب سایت این مجموعه، همراه با قیمت آنها مشاهده کرده و سفارش خرید خود را انجام دهید. اگر قصد دارید دستگاه خود را روغن کاری کنید،

باید در هنگام خرید روانکار صنعتی و استفاده از آن، با توجه به نوع دستگاه و قطعات مورد استفاده بتوانید، پاسخ سؤالاتی همچون ایرادات روغن کاری قطعات را چطور برطرف کنیم؟ روغن کاری قطعات را چطور انجام بدهیم، دانستن مشکلات روغن کاری قطعات و … را بلد باشید. با داشتن اطلاعاتی مفید و جامع، می‌توانید به بهترین شیوه روغن کاری برای دستگاه خود انجام دهید. کارشناسان ما در کینی اویل آماده هستند، تا به سؤالات شما در زمینه انواع روغن صنعتی پاسخ داده، تا خرید خود را با خیالی آسوده و مطمئن انجام دهید.



مقالات مرتبط:

بهترین روانکار جعبه دنده موتورهای تراکشن

بهترین روانکار زنجیر و سیم بکسل

کاربرد روغن فورج گرم

خرید روغن صنعتی بی واسطه و با کیفیت

لیست انواع روغن صنعتی

انواع روغن صنعتی

روغن صنعتی کینی اویل

روغن پاش صنعتی 

روانکارهای صنعتی 

اهمیت روغن کاری در سیستم های صنعت سیمان 

روغن کاری دستگاه های قوی چرم با کدام روغن بهتر است؟

روغن مینرال با روغن سنتیک چه تفاوتی دارد؟



 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه

*